FLHTC zonder kuip en koffers?

S.i.d.

Die hard MF'er
23 sep 2003
413
0
Vraagje voor de harley-kenners hier:

Is het mogelijk bij een FLHTC de kuip en koffers te verwijderen zodat er een mooie lage en kale bike overblijft.
Iemand zei me laatst iets over een verlangd balhoofd, waardoor de kuip eigenlijk niet te verwijderen is.
Zou errug jammer zijn, want zonder kuip en ieder geval de topkoffer is dit een gave bike :9~

Voorbeelpiccie:

full
 
Ik dacht altijd dat je al die overbodige troep er zo af kon halen, maar helemaal zeker ben ik niet.

Maar waarom al die zooi erbij kopen als je ze ook al standaart kaal kan krijgen?
 
omdat de FLHTC's over het algemeen goedkoper zijn dan een FLH! Scheelt heel behoorlijk, i.p.v. een shovel heb je dan een evo blok voor ong. dezelfde prijs.
En voor de enkele lange rit of vakantie zijn een paar koffers toch wel makkelijk.

Ter info de advertentie voor bovenstaande motor:
Type :
FLHTC Elektra Glide
Bouwjaar : 1988
Nederlands Km stand : 9806
Bijzonderheden : Full dressed
Vraagprijs : € 9490,-

Heb ik wel oren naar, als in ieder geval het scherm er maar af kan...

Groenten
 
Volgens mij rijdt er toch hier eentje rond met zo'n kale bak?????

Ga eens zoeken in het topic ""Show hier je shopper"
Volgens mij ongeveer een maand of 3 geleden heeft'ie daar een fotootje geplaatst.
 
Alles kan eraf maar je krijgt geen kale electra.Dit is een rubbermount frame en als je alles eraf haalt wordt het dus geen flh zoals die tussen 1958 en 1984 gebouwd zijn.Maar van alles is wel iets te maken.Bij Hutten waar deze foto van is staan voor dat geld toch ook mooie flh's.Gereviseerd shovel blok is net zo goed als een evo en natuurlijk veel mooier.
 
@ ed31: bedankt vvoor de tip :} . Iemand met de nick "Bugeaters"heeft em inderdaad prachtig verbouwd. Heeft echter geen zichtbaar e-mailadres, dus hopen dat ie dit topic ziet....... O-)

@ Alf: Een shovel blok of evo blok maakt me op zich niet zoveel uit (zolang het shovelblok gereviseerd is). De FLH's die bij Hutten staan zijn particuliere verkoop en ik moet zeggen dat de algehele staat iets te wensen over liet.
Het gaat mij meer om het model (laag kaal en breed (beschrijf bijna mezelf :) ) ) is echt heel gaaf voor een harley, maar ja daar weet jij alles van :P
De rubber mount bij de evo vindt ik wel gaaf (blok schud prachtig heen en weer)
Weet jij als je de kuip weg haalt, je dan ook gelijk de bedieningsknoppen e.d. weg haalt en er dus niet meer mee te rijden is zonder de boel te verbouwen.
Eerlijk gezegd vindt ik het een mooie prijs voor een mooie bike. (ben wel benieuwd wat bugeater allemaal heeft moeten doen voor die ombouw)
 
Geen mail (behalve de eeuwige mail dat door dit pilletje te nemen je "can keep pumpin' all night" moet er nie an denken, de hele nacht :+ )
 
Dievan bugeater is volgens mij wat je bedoeld.weet verder niet zoveel van FLT's.
Bigtwin heeft er ook eens een artikel aan gewijd.
 
Ik vinnum met kuip en koffers ook prachtig. Alleen die topkoffer mag er van mij af, dat vind ik niks. Een nieuwe Electra standaard koop je volgens mij voor 20k euri, een Road King kost dacht ik zo'n 24k. Waar dan, behalve het uiterlijk, het prijsverschil inzit is mij een raadsel, wie het weet mag het zeggen. Zo'n Electra (standaard) staat hoog op mijn verlanglijstje
 
Dievan bugeater is volgens mij wat je bedoeld.weet verder niet zoveel van FLT's.
Bigtwin heeft er ook eens een artikel aan gewijd.
Dat is inderdaad een verbouwde FLT, de luchtleidingen zijn van de voorvork afgehaald zodat er een zogenaamde "ossenkop" van een electra op paste.

Verder zit er een tank op die "gestretched" is, waren eerst 2 delen maar zijn met een plaat verbonden dus het is nou een grote dikke plaat staal bovenop.

En nog een zadeltje van marktplaats.....

En er zitten een paar andere dempers op.....

En hij is overgespoten.....

Iedereen verzekerde ons dat je met een FLT niets kon maar Bugeaters (die eigenlijk anton heet) is gelukkig helemaal niet een klein beetje stronteigenwijs en heeft doorgezet, hoe meer mensen vertelden dat het niet kon, hoe zekerder hij wist dat hij het wel ging doen..........

Zijn hele motor zoals ie er nu bij staat heeft hem minder gekost als wat normaal een kaal Evo blok kost tegenwoordig...........

alles wat hij over had heeft hij verpatst en wat er voor in de plaats moest komt allemaal van internet of uit grabbelbakken.......

En het ding is echt mooi geworden en rijdt ook nog es heerlijk.....
 
Cool, ik heb zelf ook al aan zoiets zitten denken, toen ik er eentje voor redelijk weinig in de shop zag staan. Die kuip en scherm moeten er sowieso af, een eenvoudiger zadel er op (dat kan, alleen worden de standaard vervangingszadels met leren "veters" vast gemaakt voor zover ik weet, en zitten ze voor de passagier niet prettig omdat ze schuin aflopen, maar er zullen ongetwijfeld wel meer modellen in te krijgen zijn) en inderdaad het liefst ook de koffers er af. Ik heb begrepen dat je voor dat laatste een slijptol nodig hebt. :+
 
Cool, ik heb zelf ook al aan zoiets zitten denken, toen ik er eentje voor redelijk weinig in de shop zag staan. Die kuip en scherm moeten er sowieso af, een eenvoudiger zadel er op (dat kan, alleen worden de standaard vervangingszadels met leren "veters" vast gemaakt voor zover ik weet, en zitten ze voor de passagier niet prettig omdat ze schuin aflopen, maar er zullen ongetwijfeld wel meer modellen in te krijgen zijn) en inderdaad het liefst ook de koffers er af. Ik heb begrepen dat je voor dat laatste een slijptol nodig hebt. :+
Altijd weer lachen met TOT.
Hei Kees ik moet effe aan die remklauw van die FLT werken,geef me de slijptol eens aan.En een touwtje want ie wil ook nog een ander zadel.

WHAAAAAA!!!
 
WHAHAHAHAHAHAHA!!!! *D

Ja ik herhaal ook alleen maar wat ik zie, lees en hoor hoor! :P
 
Scheelt weer! ;)

nee met die leren veters wist ik nog, omdat ik dat ter plekke zag; een ouder stelletje wilde een ander zadel op hun bike en toen ze het ter plekke bekeken, zagen ze die veters en "gooiden" het bijna terug naar degene die het aan hen gaf! :P
 
Een slijptol om de koffers eraf te halen? Niet nodig, zitten gewoon 'vast' met van die handige draaidingetjes.

Hé SID, gewoon doen joh; kopen die hap en verbouwen maar. Valt allemaal best mee, de moeilijkheid zit'm in de voorpartij. Ik ken de FLHT niet zo goed, maar als je een ossekop op een FLT wilt zetten (wat ik dus gedaan heb), kom je met een paar schelpjes van een elcetra (die je voor redelijk weinig nog wel eens ziet aangeboden) niet weg; is net te smal. Moet je dus opzoek naar een paar schelpjes van een RoadKing........ en die zijn óf vreselijk duur, óf niet te krijgen (tweedehands dan), ik ben er gewoon mazzelig tegenaan gelopen. Toch nog bijna € 500,- lichter, maar toch. Je kunt er nl geen Bateslampie opzetten: de balhoofdplaten van een FLT zitten nl. verkeerd om, dus de voorpoten staan naar achteren ipv naar voren. Ziet er kaal dus niet uit. Maar het stuurt als de beste; wil perfect rechtuit en is heel stabiel.

Als je nog meer wil weten over mogelijke beren op de weg (en die zijn er nog wel; geen standaard vervangende tank, de belachelijke hoeveelheid draden voor alle mogelijke klokjes, metertjes die in de kuip zitten etc.) ff mailen (als het goed is heb je over 13 sec. mijn e-mailadres.
 
Iedereen verzekerde ons dat je met een FLT niets kon maar Bugeaters (die eigenlijk anton heet) is gelukkig helemaal niet een klein beetje stronteigenwijs en heeft doorgezet, hoe meer mensen vertelden dat het niet kon, hoe zekerder hij wist dat hij het wel ging doen..........

Stronteigenwijs? Moi?

...................... en jullie willen vast niet weten wat dr Bral's echte naam is. Toch?
 
Laat ik dit afspreken; als ik van 7 verschillende mensen een aanvraag krijg; gaat'ie openbaar. HA! En ik kan je dit alvst vertellen, hij is behoorlijk schokkend......... })
 
Terug
Bovenaan Onderaan