Flinke Dip bij acceleratie honda vfr 750 1995

bonnie40

MF'er
25 apr 2015
60
0
ik zit met een dip in het toerental bij flink accelereren , bij trager gas geven ,niet zo'n probleem , geef je ineens flink gas , vooral in de versnellingen vanaf de 4e , dan hikt hij even rond de 4000 toeren en gaat daarna door , eveneens niet meer zo fel als vroeger , de carburateur was eraf geweest , deze leek brand schoon .
echter mijn vermoeden is dat er toch nog ergens wat vuil zit , waarom ik het dan toch hier plaats is om even ervaringen uit te wisselen, vooral als iemand precies hetzelfde mee heeft gemaakt .
het kan mogelijk nog te maken hebben met afstellen v.d pilotscrews deze zijn eruit geweest , door puur het in en uit draaien misschien toch wat aanslag ergens losgewerkt .
 
Haal de carburateurs er nog maar een keertje af. En controleer vervolgens vlotterhoogtes, naaldposities, membraan, krom zijn van naalden, etc, etc.
Nu blijft het ook maar gissen....

En ja, dat kost tijd en moeite. Maar als het goed is levert het wel op dat het probleem over is.
 
voordien was er geen probleem met accelereren toen trok hij goed door , misschien was er wel al een kleine dip maar niet zo voelbaar ,(heb erg weinig gereden) zo lang je gelijkmatig gas geeft valt het in feite niet zo , dus daar twijfel ik wat over . alleen was er hakkelen bij vertrekken , na het terugzetten en dus de pilotscrews eruit halen en eens doorblazen e.d was het hakkelen bij vertrekken beter, de stand daarvan is wel weer veranderd (2 slagen uit ) en toen kwam meer die dip naar voren , van slijtage in de carb is geen sprake ook vlotterhoogte moet oke zijn , is kunststof en niet verstelbaar ,heb nog wel wat zitten proberen met pilotscrews wat uit te draaien e.d maar had niet veel inbreng
dus wat mogelijk overblijft is ergens vuil in de kleine kanaaltjes ,misschien ga ik nog eens proberen met iets van carb /injectie cleaner ,en dan mocht het niet baten inderdaad er nog eens af en beter nakijken .
 
Terug
Bovenaan Onderaan