Flits vraag!

purple-GiXXer

Die hard MF'er
10 sep 2002
377
0
Gaat je nada aan!!!
Stel: je rijd keurig met de toegestane snelheid en door groen licht langs een flitspaal die snelheid en roodlicht controle doet. Ongeveer op/na de stoplicht streep accelereer je uit, en jawel daarna volgen er 2 flitsen. M.a.w. werkt die paal ook nog als je het apparaat al voorbij bent?

Een roodlicht camera werkt meestal op die dunne zwarte streepjes die achter de stopstreep staan. En voor zover ik weet flitst een roodlichtcamera twee keer omdat er een controle plaatsvindt, of je net over de streep bent gekomen (per ongeluk) of dat je werkelijk door rood bent gereden.
Enne ze controleren op snelheid, om die idioten te pakken die nog net oranje willen halen, door flink gas te geven.
Maar of ie ook alleen op snelheid controleerd weet ik niet.

Zo'n flitskast kan wel tot een paar kilometer (bij open ruimte) flitsen.

Je bent gelukkig erg optimistich over de kracht van een flitser, als je meer dan een 100 mtr wilt overbruggen heb je heel sterke flitsers en een heel gevoelige film nodig. Ik zie die kasten meestal ongeveer flitsen als een auto of motor er ong. 30 mtr voorbij is. (gelukkig meestal bij anderen)

Wat bedoel je idioten die nog oranje willen halen?

Soms is het veiliger om door het oranje te rijden dan bruusk te stoppen (vb iemand je van dichtijb aant volgen is bij druk verkeer)

Staat toch zo in het verkeersreglement.

Soms is het veiliger om door het oranje te rijden dan bruusk te stoppen (vb iemand je van dichtijb aant volgen is bij druk verkeer)

Staat toch zo in het verkeersreglement.

Er staat ook in het verkeersreglement dat je: Voldoende afstant moet houden.
Je moet voor elke onvoorziene hindernis kunnen stoppen. Een remmende auto is, toch zeker bij een overspringend licht een voorziene obstakel.

Vraag maar Baksteen.

Gecombineerde roodlicht/snelheidscontrole gebeurt meestel d.m.v. inductielussen voorbij de stopstreep. gobaal is het meetvak twee maal twee meter lang over de gehele wegbreedte. Als je buiten het fysiek bereik bent van deze lussen wordt er niet meer gemeten.

Er is ook een modernere variant en dat is de digitale roodlicht/snelheidscontrole. Hierbij wordt de meting verricht door een sensor die op de verkeersmast gemonteerd is en deze stuurt de roodlicht/snelheidscamera aan. Het meetbereik van deze opstelling is groter dan het systeem dat met lussen werkt. Het is in staat om ook over de kruising heen te kijken.

Zo'n flitskast kan wel tot een paar kilometer (bij open ruimte) flitsen.

De lussen in de weg liggen dan ook vast een paar kilometer verderop in de weg...
487.gif

Oh ja, wel alleen bij open ruimte...

Een paar km te hard interesseerd me geen moer, maar roodlicht is een ander verhaal. Ik wil het aantal keren niet meer tellen, dat ik in de ankers moest voor een of andere @#$#@@# die door rood knalt. En vraag maar eens aan Baksteen hoe vaak ze tengevolge van zo'n idioot iemand van het asfalt hebben moeten rapen.
O en dat niet meer kunnen remmen verhaal, omdat er iemand bijna in je reet kruipt. Misschien helpt het wel als je van tevoren je snelheid al wat aanpast.
Vroembert gaat lekker racen uit de buurt van stoplichten op van die kronkelweggetjes :9

Mm, we begrijpen elkaar verkeerd.
Ik pas ook mn snelheid aan als ik bijna aan een licht kom, :o fwel door groen,
ofwel traag genoeg om voor rood te stoppen. Dat lukt niet altijd maar toch bina altijd.

Wat ik bedoel is het volgende: het is druk verkeer, 16u, iedereen komt vna zn werk, en volgt elkaar tegen 70-80-90km/u. Dan opeens plots oranje.
En jij staat net op het zebrapad met je voorste wielen.
Met je Brembo remmen kan je dan wel stoppen, maar degene die achter jou zit, met zijn Golf Diesel (die niet graag stilstaat - en vertrekt) rijdt te dicht achter jou:
2 keuzes:
.remmen en een nieuw achterste vd verzekering
.doorrijden en door het oranje

Hmm 150 mtr voor het stoplicht vertragen en dan gas open, die diesel walmende golf zit dan vanzelf op voldoende afstand en kan je nooit volgen.

Hmm nieuwe achterkant v.d. verzekering, whiplash veinzen (wel even op site kijken of je de juiste klachten uit ) En dan een paar jaar vakantie op kosten van die golf piloot :9

Mm, we begrijpen elkaar verkeerd.
Ik pas ook mn snelheid aan als ik bijna aan een licht kom, :o fwel door groen,
ofwel traag genoeg om voor rood te stoppen. Dat lukt niet altijd maar toch bina altijd.

Wat ik bedoel is het volgende: het is druk verkeer, 16u, iedereen komt vna zn werk, en volgt elkaar tegen 70-80-90km/u. Dan opeens plots oranje.
En jij staat net op het zebrapad met je voorste wielen.
Met je Brembo remmen kan je dan wel stoppen, maar degene die achter jou zit, met zijn Golf Diesel (die niet graag stilstaat - en vertrekt) rijdt te dicht achter jou:
2 keuzes:
.remmen en een nieuw achterste vd verzekering
.doorrijden en door het oranje

Een golf diesel heeft goede remmen hoor *D Maar ik ben ook vaak genoeg door lichtrood gereden omdat ik inderdaad wat harder reed dan mocht O-) en als het dan rood wordt kan ik wel remmen maar soms zit er iemand achter je waarvan je dat betwijfeld.. Dus ik snap de reactie wel :)

Voor zowel het linker als rechter-rijvak liggen er dus één paar lussen.
Zo kan je dus zien wie op welk vak ook te snel rijdt.
Wat ik me dan afvraag, als je met je motor in het midden van de twee rijvakken rijdt. Zo net tussen die lussen in. Kan je dan nog geflitst worden ? En zoja, zal ie dan geen verkeerde snelheid meten.

greetz,

Bas

Weet iemand hoe het zit als je geflitst wordt omdat er iemand naast je te hard rijdt? Ik had het afgelopen week, toen ik op een autoweg reed waar je 100 km/u mag rijden. Ik zag rechts in de berm een verdachte auto en keek daarom voor de zekerheid even naar mijn kilometerteller. Op de baan naast me naderde een BMW, die me wilde inhalen. Ik reed 90km/u en passeerde met die snelheid ook de flitsauto. Toen ik in mijn achteruitkijkspiegel keek, zag ik echter een flits. De BMW zat op dat moment al naast me, dus ik denk dat hij werd geflitst en niet ik. De bestuurder keek me nog wel heel verbaasd aan }) Weten ze nou wel wie er te hard reed? Ik geloof niet dat hij echt langs me knalde hoor. Ik reed 90 en hij was op het moment van flitsen nog niet eens voorbij mijn auto. Overigens ben ik er 100% zeker van dat je op die weg 100 km/u mag rijden.
Een van de vorige posters heeft het over Golfjes diesel die niet graag stilstaan en optrekken, maar ik ken er diverse (rooi-d-rooie-i) waarin je met veel plezier rijdt en er menig benzine auto mee uittrekt hoor. Ik heb een Golfje met 1400 benzinemotortje en da's pas afzien :r Zeker als je net een stukje op je VFR hebt gereden. Geef mij maar zo'n dieseltje.

Een flitser kan zien op welke baan er te hard wordt gereden. Iemand naast jou die te hard rijd kan dus een boete krijgen zonder dat jij er een krijgt.

Verder...een roodlicht/snelheids camera werkt (dat weet ik bijna 100% zeker) alleen met behulp van de lussen in de weg. Hij kijkt of je na een bepaalde tijd rood licht (ik dacht 1 seconde) over de lussen heen rijdt. Verder zal ie constant kijken hoeveel tijd er tussen het passeren van de eerste en tweede lus zit, dat is de snelheidsmeting.

Pas weer op het gas gaan als je de 2e lus gepasseerd bent dus.

Voor zowel het linker als rechter-rijvak liggen er dus één paar lussen.
Zo kan je dus zien wie op welk vak ook te snel rijdt.
Wat ik me dan afvraag, als je met je motor in het midden van de twee rijvakken rijdt. Zo net tussen die lussen in. Kan je dan nog geflitst worden ? En zoja, zal ie dan geen verkeerde snelheid meten.

greetz,

Bas

Als je er tussen door rijd gaat de camera niet af. Is al eens eerder ter sprake gekomen, is een goede manier om een koekblikker te naaien, die dan denkt dat de camera niet werk en die je dan achterna rijd:.... flits

ff een heel oud topic omhoog kicken omdat een nieuwe aanmaken ook zo zonde is.

vanmiddag reed ik dus naar leiden en kom na de autosnelweg op de snelweg waar volgensmij een stel rood lichtflitsers staan.

ik weet ze allemaal te zitten en ook de tomtom piept bij die palen.
nu had ik dus vandaag dat ik op het stoplicht af rij en 15 meter ervoor springt dat ding op oranje. achter me zit een dikke klever (die vent zat te plakken de hele tijd).
aangezien hij hard naderde en ik geen zin had om van achteren geramt te worden heb ik ff gas bijgegeven en door oranje(volgensmij ging hij op rood toen ik eronder zat) geknald.

ik kon geen flits waarnemen maar aangezien de zon fel was kan ik hem ook zomaar gemist hebben.

weet iemand of die kast actief is:

google link N11 Richting leiden

of wanneer een dergelijke flitser afgaat...

echt een lullige gebeurtenis want naast dat ik ze weet te zitten zijn ze overduidelijk voor ook voor mensen die er onbekend zijn duidelijk zichtbaar.

heb geen zin om 150 euro af te tikken voor zoiets :/

Laatst bewerkt:
Waar precies op de N11 was het? De n11 staat wel bekend om de kasten en mobiele controles.

Terug
Bovenaan Onderaan