flitsbekeuring uit het buitenland: betalen of niet?

sav

MF veteraan
26 aug 2002
6.160
261
Zwijndrecht (Zuid Holland)
Ik heb ooit de cursus laagvliegen voor beginners gevolgd. En, in Zwitserland maken ze mooie foto's.
Er is slechts een minpuntje: ze willen 100 euro hebben voor deze foto. De groeten uit LeeuwardenZwitserland.

Nu heb ik wel eens gelezen dat je dit soort prentjes gewoon niet moet betalen en eventuele herinneringen en aanmaningen kunt gebruiken als aanvulling op het wc papier. Is dat nog steeds zo of heeft Zwitserland inmiddels een regeling met Nederland over het innen van snelheidsovertredingen?

En, hoe zit het met andere landen? Frankrijk, Italië bijvoorbeeld?



P.s. Ja, dit is weer een zo'n bekeuring uit het buitenland jank-topic. Maar de regelingen veranderen steeds en ook de gevolgen kunnen in de papieren lopen.
 
Ik heb ooit de cursus laagvliegen voor beginners gevolgd. En, in Zwitserland maken ze mooie foto's.
Er is slechts een minpuntje: ze willen 100 euro hebben voor deze foto. De groeten uit LeeuwardenZwitserland.

Nu heb ik wel eens gelezen dat je dit soort prentjes gewoon niet moet betalen en eventuele herinneringen en aanmaningen kunt gebruiken als aanvulling op het wc papier. Is dat nog steeds zo of heeft Zwitserland inmiddels een regeling met Nederland over het innen van snelheidsovertredingen?

En, hoe zit het met andere landen? Frankrijk, Italië bijvoorbeeld?



P.s. Ja, dit is weer een zo'n bekeuring uit het buitenland jank-topic. Maar de regelingen veranderen steeds en ook de gevolgen kunnen in de papieren lopen.

als er een overeenkomst is met landen dan zullen ze dit via het cjib in leeuwarden innen :Y
 
Ze komen je vast niet zomaar halen :P Zou de prent voorlopig negeren. Je ziet vanzelf wat er nog meer aan correspondentie binnen komt. Mocht vervolgens blijken dat er serieuze gevolgen zitten aan het niet betalen van de prent, dan kun je h'm altijd nog betalen :)
 
:N :N :N :N

Doe nou eens verstandig en luister niet naar wat de eerste de beste op een internet forum neerlepelt. Zwisterland is erg rigide in het innen van hun boetes, je zou hem best kunnen negeren maar dan heb je dikke kans dat er over een jaar een Nederlandse gerechtsdeurwaarde op je stoep staat. Lees maar eens na op internet wat mensen mee maken doordat ze even dachten geen Zwitserse bekeuring te betalen.

Tevens is die 100€ een peulenschil voor Zwitserse termen.
 
Laatst bewerkt:
Ok,
Dus als het niet via het CJIB loopt, kan ik de prent gewoon negeren?

Dus ook mijn Duitse prent (Karlsruhe).. *O*


Als je nog vaak in dat land wilt zijn zou ik het maar wel doen.
Als je aan de kant wordt gezet innen ze het alsnog met een beetje rente. :P
En ik denk dat je in Duitsland nog wel eens een bezoekje wilt brengen. :)


Zwitsers zijn ook niet erg gemakkelijk nee... maar ik heb eerlijk geen idee of zij boetes kunnen innen in NL.
Zwitserland kun je wel weer wat makkelijker omheen rijden. :+
 
:N :N :N :N

Doe nou eens verstandig en luister niet naar wat de eerste de beste op een internet forum neerlepelt. Zwisterland is erg rigide in het innen van hun boetes, je zou hem best kunnen negeren maar dan heb je dikke kans dat er over een jaar een Nederlandse gerechtsdeurwaarde op je stoept staat. Lees maar eens na op internet wat mensen mee maken doordat ze even dachten geen Zwitserse bekeuring te betalen.

Tevens is die 100€ een peulenschil voor Zwitserse termen.

:^ Die Zwitsers zijn net Pitbulls, die laten niet meer los.

En zoek maar eens bij flitsservice, ze blijven komen en ALLE kosten worden bij verhogingen op je verhaald en dan wordt het heel snel erg duur
Ook op bij flitsservice is het advies voor Zwitserland: betalen voor verhoging.

En 100 eur is daar niets, reed je een halve km te hard :?

Moet je eens door een tunnel gaan gassen, dan kun je een tweede hypotheek gaan afsluiten :o -O-
 
Je hebt groot gelijk dat je even onderzoek doet, het is toch weer 100 euro, een hoop geld. Ik lees toch her en der dat de Zwitsers er niet zo heel makkelijk over doen. Ze zijn geen EU lidstaat en dus je zou het niet kunnen betalen, maar dan moet je er ook niet meer komen (zoals in de link in flitsservice), lijkt me nogal wat gedoe voor een mooi land als Zwitserland. Voordeel is wel dat jeje 2e jeugd als Jason Bourne kan gaan beleven als je weer in Zwitserland terecht komt. Maar ze "vergeten" de boete niet.


tegenstrijdigheid mbt betaling bekeuring Zwitserland : Strafrecht zaken (T en Strafbeschikking) • Flitsservice.nl

Driessen Autogroep. Autodealer van 10 merken.
 
Ja,

Wij klagen over een A2, maar daar is het ook niet fijn rijden. Een heerlijke brede, goede snelweg.... maar dan mag je 120, dan 100, dan weer een stukje 80. En dan heb ik het echt over stukje van een paar kilometers, je zou de cruisecontrol op 80 willen zetten....

Maar goed, een van die stukjes heb ik mezelf niet zo heel strikt aan de maximum snelheid gehouden en dat was bingo.
 
Moet je eens door een tunnel gaan gassen, dan kun je een tweede hypotheek gaan afsluiten :o -O-

Wat heb ik dan toch een mazzel, 250 door de Gotthardtunnel tegen het verkeer in want daar reed niemand.

Ok, zoiets doe je ook maar once in a lifetime. 8-)
 
Als je het kan veroorloven op de motor naar Zwitserland te gaan kan je die 100 euro ook lappen. Don't commit the crime if you don't want to do the time.

Je kunt natuurlijk nog wel ff in bezwaar gaan als je er de moeite en tijd in wilt stoppen, maar als de foto klopt zal ik er maar niet vanuit gaan dat je er iets mee wint.
 
Als je nog vaak in dat land wilt zijn zou ik het maar wel doen.
Als je aan de kant wordt gezet innen ze het alsnog met een beetje rente. :P
En ik denk dat je in Duitsland nog wel eens een bezoekje wilt brengen. :)


Zwitsers zijn ook niet erg gemakkelijk nee... maar ik heb eerlijk geen idee of zij boetes kunnen innen in NL.
Zwitserland kun je wel weer wat makkelijker omheen rijden. :+

Er is met de EU landen afgesproken dat er boetes bij elkaars inwoners geïnd kunnen worden. Alleen vanwege de administratie kan het langer duren (Soms tot jaren later).. Het is wel zo dat de boetes in het land van overtreding blijven staan, dus als je naar dat land gaat en je hebt nog wat openstaan, kun je gelijk je knip trekken...
 
Laatst bewerkt:
Gewoon betalen.... :Y


Ik zou eens heroverwegen op het moment dat het echt een hoge was en je serieus dacht dat je er mee weg kon komen..... maar Zwitserland... naahhh... die zijn toch wel taai. Gezien het bedrag... gewoon dokken.

Duitse boetes... betaal ik altijd. Zijn doorgaans nooit hoger dan zo'n 100 euro. Dus tja... bewoon meebudgetteren. *D
 
Wanneer werd je geflitst in Zwitserland? Ik werd in oktober 2011 met de auto geflitst in Zwitserland. In een tunnel. :+ Tot dusver nog geen brief van gezien, ik ben alleen bang dat als ie binnnenkomt het een stevige gaat worden.
 
duitsland boete gehad, gewoon betaald.
Waarom? Omdat ik op diezelfde reis staande ben gehouden voor een algehele verkeerscontrole, mijn rijbewijsnummer werd ingevoerd en er werd gekeken of ik openstaande boetes had.
Geen betaalmogelijkheid, gelijk een dagje cel als je pech hebt...
Ik ga duitse bekeuringen iig niet laten liggen :+
 
Zwitserland zou ik persoonlijk wel betalen. Dat land is er erg streng op en die foto's zijn vaak wel goed. Voor duitsland is het daarentegen heel anders. Ze moeten voor de lichte overtredingen binnen 3 maanden een dader hebben. Anders dan in Nederland, is de geregistreerde eigenaar niet direct te overtreder.

Ik heb het een aantal jaar gehad, met een boete van +15 BBK (ca. 65 euro). Brief ontvangen in Duits, terug gemaild in Nederlands, antwoord ontvangen in Nederlands (Babelfish vertaling), gevraagd om betere foto, 2 weken gewacht en 3mnd was voorbij, dus boete vervallen.

Ga komend weekend weer lekker door DLD naar AT toe.
 
Wat doen we in Nederland met buitenlanders die geen boete betalen. Eerst een verhoging nog eens een verhoging. En als ze dan weer eens in het land zijn en toevallig aangehouden worden contant betalen of je mag mee. Heb zelf een paar jaar geleden eens een boete in Duitsland gehad voor 49 km. In de tussen tijd een paar keer in Duitsland geweest en altijd veel contant op zak. Tot ik hem uiteindelijk kreeg. Je weet maar nooit. Daarna een paar keer diep geslikt en betaald. Je gunt het je vrienden toch niet dat ze je meenemen als je met een groepje in Duitsland rijdt. Die lol gun ik ze niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan