Flitscamera in een lantarenpaal?

Dreadful Dre

Die hard MF'er
23 jul 2004
742
1
Zaanstad
Vandaag ben ik een keer via een andere weg naar het werk gereden ivm probleem in de coentunnel. Ik ben via de A9/ A200 gereden. Wat me opviel was dat op de A200 (Haarlemmerweg) na de afslag Halfweg/Zwanenburg richting Amsterdam. Er 2 camera’s aan een lantarenpaal waren gemonteerd. Een was gericht op de linkerbaan en de ander op de rechterbaan. Op de parallelweg (of was dat een fietspad?) naast de lantarenpaal stond een MPV geparkeerd. Is dit een nieuw manier om snelheid controleren.
Als het een snelheid controle is maakt het voor motorrijders niets uit wat ze flitsen van voren. Ik ben wel nieuwsgierig wat het was.
 
Geen idee.... nooit zoiets gezien.

Is er niet ergens een foto van dat soort dingen? Ben nu ook wel nieuwsgierig.

Misschien dat de politie moderators er wat van weten :P
 
Zulke camera's hangen hier in West-Brabant overal, maar wat ze precies doen... :?

Ze zijn volgens mij niet voor snelheidscontroles dus trek ik me er weinig van aan :]

Edit: Plaatje gevonden :Y

foto4_t.jpg
 
Laatst bewerkt:
hier in enschede en omgeving hingen ze ook.
dat was om de doorstroom en dergelijke te meten en een proef met vrijwillige rijders of zo.

de kast en "flitser" zien er dan als het goed is heel anders uit dan normale flitsers.

(iedereen hier in de buurt d8 ook dat het flitsers waren en heeft de krant toen gehaald, kan ff niet het artikel vinden)
 
Zulke camera's hangen hier in West-Brabant overal, maar wat ze precies doen... :?

Ze zijn volgens mij niet voor snelheidscontroles dus trek ik me er weinig van aan :]

Edit: Plaatje gevonden :Y

[afbeelding]

Nee zo zagen ze er niet uit. Ze waren groter met een flinke lens er op. En als het voor verkeermeten is waarom stond MPV er dan naast.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn vele opstellingen die iets willen weten over het verkeer... 2 snelgevonden links:
http://www.rotterdam.nl/rotterdam/internet/diensten/dsv/bestanden/pdf%20bestanden/camera.pdf
http://provincie.zeeland.nl/vervoer/bereikbaarheid/meten

Het kan dus van alles zijn. Met alleen een camera kom je iig niet ver qua snelheidscontrole (tenzij het trajectcontrole is, maar dat lijkt me stug op die plek). Ook iets van een kast(je) gezien? Er moet iets van detectie apparatuur verstopt zijn, anders is het ergens anders voor dan snelheidscontrole.
 
Nee zo zagen ze er niet uit. Ze waren groter met een flinke lens er op. En als het voor verkeermeten is waarom stond MPV er dan naast.


Hmm, oke, maar deze hangen dus in West-Brabant. Misschien ook elders, maar daar kom ik niet vaak en in Zeeland heb ik er niet zo op gelet.

Heb je ook een foto van 'jouw' camera?
 
Er zijn vele opstellingen die iets willen weten over het verkeer... 2 snelgevonden links:
http://www.rotterdam.nl/rotterdam/internet/diensten/dsv/bestanden/pdf%20bestanden/camera.pdf
http://provincie.zeeland.nl/vervoer/bereikbaarheid/meten

Het kan dus van alles zijn. Met alleen een camera kom je iig niet ver qua snelheidscontrole (tenzij het trajectcontrole is, maar dat lijkt me stug op die plek). Ook iets van een kast(je) gezien? Er moet iets van detectie apparatuur verstopt zijn, anders is het ergens anders voor dan snelheidscontrole.

Volgens mij gingen er kabels van af de camera's naar de auto die er naast stond. kon het niet goed zien wat ik reed te snel.

Ik heb er helaas geen foto van de camera's
dreadfuldre kan geen twee dingen tegelijk rijden en foto's maken
 
Heb ze ook al gespot, ze hangen er volgens mij nog maar een weekje.

Heb er nog geen auto bij zien staan.
Ze flitsen trouwens ook niet ;)
 
In Valkenswaard hangt er ook één, op die weg als je van de snelweg naar Valkenswaard zelf rijdt, bij die kruising. Toevallig dat op deze weg ook twee flitspalen staan. Het ding dat daar aan die lantaarnpaal hangt heeft een beetje de vorm van een beveiligingscamera en is helemaal zwart.
Het ding heeft trouwens geen doorzichtig ruitje, dus het is geen gewone camera. Daar komt nog bij dat het ook zo'n 'flitser' kan zijn die met infrarood werkt, waardoor hij niet meer hoeft te flitsen.

De politie van Weert heeft trouwens een 'flitsauto' die geen flitslampen heeft. Deze werkt schijnbaar ook met infrarood. Er is gezegd dat deze de camera achter een speciale nummerplaat heeft zitten waar hij doorheen kan kijken.
 
Laatst bewerkt:
Hier een foto van de flitswagen van Weert. De foto is genomen op de open dag van de brandweer.
full
 
Zo een camera heb ik ook gezien op het beginstuk van de A73 (nog voor afslag Roermond-centrum), ik wist niet wat het was, dus ik heb voor de zekerheid maar mijn snelheid eruit gehaald.
 
de laatste tijd zie ik in Amsterdam steeds meer van deze camera's

Afb0205.jpg


en vorige week zag ik dit op de Ceintuurbaan in Amsterdam

Afb0227.jpg


er komen steeds meer en meer camera's bij, en waarom... ik weet het in ieder geval niet.
 
de laatste tijd zie ik in Amsterdam steeds meer van deze camera's

Afb0205.jpg


en vorige week zag ik dit op de Ceintuurbaan in Amsterdam

Afb0227.jpg


er komen steeds meer en meer camera's bij, en waarom... ik weet het in ieder geval niet.

Deze camera's hangen er vanwege de milieuzones, niet vanwege een snelheidscontrole.
 
Laatst bewerkt:
de laatste tijd zie ik in Amsterdam steeds meer van deze camera's

[http://i715.photobucket.com/albums/ww151/DreadfulDre2/Afb0205.jpg (afbeelding)]

en vorige week zag ik dit op de Ceintuurbaan in Amsterdam

[http://i715.photobucket.com/albums/ww151/DreadfulDre2/Afb0227.jpg (afbeelding)]

er komen steeds meer en meer camera's bij, en waarom... ik weet het in ieder geval niet.

Door de bovenste foto ben ik geflitst/gemeten op de diepenbrock straat/herman heijermans weg in adam zuid....\
Pas op daar !
 
In op de A44 hangen ook al van die dingen, maar scheur er altijd met 200 voorbij, nooit een boete gehad, dus het zal wel niks zijn :)
 
A44 staan ze alleen maar bij de Shell thv Oegstgeest richting A'dam, voor de rest valt het mee.
Er staan wel camera's aan de zijkant van de snelweg, maar dat is om de doorstroming te controleren.

De A4 was wel vroeger trajectcontrole (eens een boete gehad), maar ik heb geen idee of dat nog steeds zo is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan