Flitsen bij vooraan staan?

Dit geintje heb ik dus in Hoofddorp gehad. Koste me wel 160 eurie. En dan na te gaan dat ik daar met voetjes aan de grond stond. Maar ja je staat over de stopstreep dus jammer maar waar die prent krijg je dan ook zeker ook al sta je nog voor het stoplicht.

:(
 
Dit geintje heb ik dus in Hoofddorp gehad. Koste me wel 160 eurie. En dan na te gaan dat ik daar met voetjes aan de grond stond. Maar ja je staat over de stopstreep dus jammer maar waar die prent krijg je dan ook zeker ook al sta je nog voor het stoplicht.

:(
Dan ben je een flink eind doorgereden, want ik rij al jaren elke dag door Hoofddorp en heb daar nog nooit een probleem mee gehad.
 
Ik heb een broer die niet hier in Nl woont en dus niet zo weet van die camera's. In zijn landje hebben ze die niet zo :) Dus op een avond rijden we richting Haarlem en hij zat achter het stuur van de huurauto. Ik zeg ey broer ff opletten want hier staat een camera. Hij vol in de rem bij geel en staat stil voorbij de stopstreep. De weg achter ons was leeg en hij dacht ik rij 'm ff een stukkie terug, dan kan ik het verkeerslicht beter zien: blam blam de flitser.
Ik lag helemaal in een deuk natuurlijk, overigens nooit een bekeuring voor gezien.
 
Dan ben je een flink eind doorgereden, want ik rij al jaren elke dag door Hoofddorp en heb daar nog nooit een probleem mee gehad.

Ja stond met 2 wielen over de streep heen. Was bij de kruising naast de mac.
Was op dat moment erg druk en om nu tussen 2 vrachtwagens in te gaan staan en niet gezien te worden denk ja dan toch maar even na om een klein stukje door te rijden. Niet denkende van he ik rij over de lus heen die in de weg zit. Maar ja niks aan te doen. Een volgende keer doe je dat ook niet meer :)
 
ik heb een snelle auto en rij dan ook sportief, ook bij het optrekken bij het stoplicht. dus als je vooraan wilt staan (ik doe het zelf ook) hou er dan rekening mee dat er mensen zijn die zelf ook graag snel optrekken.

er rijd bij mij een BMW in de wijk die het leuk vind om vooraan te gaan staan en dan gewoon 50 te gaan rijden..... kwader kan je me niet krijgen. als je dan vooraan gaat staan rij dan ook een beetje door.

maar een lus in de weg reageert alleen als je over beide lussen bent gereden en ze liggen inderdaad pas na een meter na de stopstreep. dus je hebt ruimte genoeg om je plek vooraan op te eisen ;-)
 
Ja stond met 2 wielen over de streep heen. Was bij de kruising naast de mac.
Was op dat moment erg druk en om nu tussen 2 vrachtwagens in te gaan staan en niet gezien te worden denk ja dan toch maar even na om een klein stukje door te rijden. Niet denkende van he ik rij over de lus heen die in de weg zit. Maar ja niks aan te doen. Een volgende keer doe je dat ook niet meer :)
Bizar, sta daar altijd voor de auto's, nog nooit een probleem mee gehad.
 
Da's dezelfde kruising als uit mijn verhaal.. dus ik denk dat jij tot op heden geluk hebt gehad :)
Dat zal dan wel :+ , ben een paar maanden terug wel verhuisd dus rij ik niet meer langs die kant, maar dan nog..

Anyway, tussen de eerste twee auto's blijven staan is in mijn ogen gevaarlijk en hinderlijk voor collega motorrijders.
 
Laatst bewerkt:
Anyway, tussen de eerste twee auto's blijven staan is in mijn ogen gevaarlijk en hinderlijk voor collega motorrijders.

Voor de stopstreep gaan staan is in veel gevallen ook gevaarlijk of hinderlijk.

En het is immers geen verplichting om naar voren te piepen bij het stoplicht.
 
Anyway, tussen de eerste twee auto's blijven staan is in mijn ogen gevaarlijk en hinderlijk voor collega motorrijders.
Ongevaarlijk, want de auto's kunnen gewoon langs je, mocht je motor afslaan ofzo. In tegenstelling tot als je ervoor staat, dan kunnen ze tegen je aan rijden :o
En als ik eerlijk moet zijn, zie ik meestal geen andere motorrijders. Als ze er zijn, maak ik plaats voor ze, zo sociaal zijn wij motorrijders nu eenmaal :9
 
Ongevaarlijk, want de auto's kunnen gewoon langs je, mocht je motor afslaan ofzo. In tegenstelling tot als je ervoor staat, dan kunnen ze tegen je aan rijden :o
En als ik eerlijk moet zijn, zie ik meestal geen andere motorrijders. Als ze er zijn, maak ik plaats voor ze, zo sociaal zijn wij motorrijders nu eenmaal :9
Als de auto's gaan rijden moet je tussen rijdende auto's door optrekken, kan wel, maar is gevaarlijker dan over een vrije baan optrekken.

:} Als jij mij er netjes langs laat...

|( Voor die pannenkoeken die het niet doen..

Zo beter? :+
 
Voor de stopstreep gaan staan is in veel gevallen ook gevaarlijk of hinderlijk.

En het is immers geen verplichting om naar voren te piepen bij het stoplicht.
Ik vind ook niet dat iemand naar voren moet rijden, als je tussen de auto's achteraan wil blijven wachten, be my guest.

Alleen als je het wel doet, doe het dan goed en ga niet anderen in de weg staan, ik wil namelijk vooraan staan als het groen wordt zodat ik me niet tussen rijdende auto's hoef te wurmen als het licht op groen springt. Zeker als het meerdere banen afslaand verkeer is, zoals bij eerder genoemde kruising in Hoofddorp. (bijvoorbeeld komend vanaf de A4)
 
En ik rij al 15 jaar over die stopstreep, ook als er een politie auto vooraan staat en heb er nog nooit zelfs maar een boze blik om gehad van een agent.

:^

En als je vooraan gaat staan, moet je ook gewoon zorgen dat je als eerste weg bent inderdaad.
't is niet zo vriendelijk om naar voren te rijden en vervolgens de optrekkende blikken te gaan hinderen. Dus met koude motor gewoon aansluiten in de rij.
 
:^

En als je vooraan gaat staan, moet je ook gewoon zorgen dat je als eerste weg bent inderdaad.
't is niet zo vriendelijk om naar voren te rijden en vervolgens de optrekkende blikken te gaan hinderen. Dus met koude motor gewoon aansluiten in de rij.
Zelfs met een koude motor en rustig optrekkend ben ik sneller weg dan welke auto dan ook.. En die ene keer dat er een Ferrari in de spits vooraan bij het stoplicht staat en een sprintje wil doen kan mijn motor ook wel hebben.. (overigens moet dat nog gebeuren :+ )
 
Als de auto's gaan rijden moet je tussen rijdende auto's door optrekken, kan wel, maar is gevaarlijker dan over een vrije baan optrekken.

:} Als jij mij er netjes langs laat...

|( Voor die pannenkoeken die het niet doen..

Zo beter? :+
Perfecto :P

Hmm bij de N200 (Haarlemmerweg) bij Zwanenburg, staan ook camera's, maar daar ga ik wel regelmatig over de streep, juist omdat er daar wel regelmatig motorrijders achter me zitten. Nooit geflitst :?

Zou het kunnen dat dit per flitser verschilt?
 
Bij een roodlichtcamera heb je 2 lussen na de stopstreep liggen, dat zijn die zwarte rechthoekjes in het wegdek. Als het rood is, word er pas een foto gemaakt op het moment dat je de 2e lus aantikt, dus dan ben je al een aardig stuk over de eerste lus heen. Ik dacht dat de afstand tussen de stopstreep en de 2e lus over het algemeen 3 a 3,5 meter was, dus dan ben je met een motor ruim over de stopstreep heen. Tussen de lussen doorrijden werkt helaas niet, die dingen worden breed genoeg gemaakt dat ze een motor ook kunnen detecteren als die er tussendoor rijd.
 
Zelfs met een koude motor en rustig optrekkend ben ik sneller weg dan welke auto dan ook.. En die ene keer dat er een Ferrari in de spits vooraan bij het stoplicht staat en een sprintje wil doen kan mijn motor ook wel hebben.. (overigens moet dat nog gebeuren :+ )

Ik niet, maar ik rij dan ook een simpele Deauville ;)

In ieder geval, ik wil hem eerst fatsoenlijk warmrijden voordat ik het gas los trek en boven de 5000 toeren kom. Dus sluit ik het eerste stukje van de route gewoon aan, waar dat nodig is.
 
Laatst bewerkt:
Hoe dan ook ik ben twee keer van achteren aangereden, terwijl ik stilstond voor het verkeerslicht. Beide keren met de auto en beide keren stond ik daar echt al een tijdje, meer dan 1 minuut. Ik sta dus egnie achteraan met de motor. Dan maar er tussendoor wringen als het kan,
 
Nja tnx voor de antwoorden... nee het was geen handige actie, magoed eerste keer dat soiets gebeurt...
En voor de rest ben ik het met Gilles eens... ik zou t zelfde weer doen ipv het risico nemen om geflitst te worden... tenzij ik een andere motorrijder hinder, dan maak ik ruimte. Tussen de 2e auto zitten is helemaal gevaarlijk want mensen slingeren soms als een gek bij t optrekken.

En volgende keer zal ik iets meer de rechter pols gebruiken in zo'n situatie. Geef ik wel een "hou je vast" klopje aan mn meisje ^^
 
Hoe dan ook ik ben twee keer van achteren aangereden, terwijl ik stilstond voor het verkeerslicht. Beide keren met de auto en beide keren stond ik daar echt al een tijdje, meer dan 1 minuut. Ik sta dus egnie achteraan met de motor. Dan maar er tussendoor wringen als het kan,

Met de auto ben je ook kansloos als iemand van achter op je af komt. Met de motor moet je altijd proberen te zorgen dat je een vluchtweg hebt.
 
Ik niet, maar ik rij dan ook een simpele Deauville ;)

In ieder geval, ik wil hem eerst fatsoenlijk warmrijden voordat ik het gas los trek en boven de 5000 toeren kom. Dus sluit ik het eerste stukje van de route gewoon aan, waar dat nodig is.
Mijn woon-werk motor is niet van mezelf.. :X
 
Met de auto ben je ook kansloos als iemand van achter op je af komt. Met de motor moet je altijd proberen te zorgen dat je een vluchtweg hebt.

Ja je hebt gelijk, neemt niet weg dat ik iets anders anticipeer. Op een plek waar ik meer risico loop, ga ik dus überhaupt niet staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan