Flitsen is goed voor de verkeersveiligheid..

M.Biaggi#1!

MF veteraan
8 sep 2003
3.736
231
effecten van het hedendaagse flitsbeleid...

full


:r komt uit de plaatselijke krant van vandaag.
 
Yello Hello,

Kan die paal niks aan doen als je vol in rem knijpt om wat snelheid te verleizen.

Remmedie:
1: rij niet al te hard - hoef je ook niet al te hard te remmen
2: KIJKEN met je oogjes
3: rustig remmen - geen 100km/u er uit proberen te remmen in 2.5 meter

FaDen
(Kijken naar kilometers welke te hard gereden en en hoeveel euro's extra wegenbelasting betaald moest worden is het per kilometers goedkoper als een circuit dag.)
 
idd dit is toch echt eigen schuld dikke bult hoor. als ik te laat een flitspaal zie staan rem ik wel af, maar zeker niet vol. wat kost nou meer?

denk dat ie nu aan schade (+ waarschijnlijk snelheidsbekeuring) echt 10x meer kwijt is dan als ie gewoon was geflitst.

lijkt me trouwens wel een foto om hier te posten: schuivend geflitst worden
 
tijdens het remmen goed vooruit blijven kijken ipv naar die paal wil ook voorkomen dat je onderuit gaat
 
dit soort ongelukken gebeuren zo vaak. gisteren stond er op de A10 nog een file door een dergelijk ongeluk. Vorige week hoorde ik ook al over een dergelijk ongeluk dat toevallig in het nieuws kwam omdat er een fotograaf in de buurt was.
Meestal is het snel inpakken en doofpot tactiek toepassen.


het is overduidelijk dat deze vorm van handhaving van regels een gevaar voor de verkeersveiligheid vormt (en dus eigenlijk volgens art5 wvw verboden is, maar wie moet dat ook al weer handhaven...).
 
Daar heb ik eerder op gereagreed, ff zoeken ;)
[moraalriddermodus]
Als je te hard rijdt weet je dat je een boete kunt krijgen.
Dat je dan zo dom bent om zo hard in de ankers te gaan dat je de macht over het stuur kwijt raakt is je eigen stomme schuld. Daar heeft de controle geen directe invloed op. Kortom: niet te hard rijden als je geen boetes wilt krijgen :+
[/moraalriddermodus]
 
zelf als ik niet te hard rijd,knijp ik uit automatisme in de remmen.
dat is gewoon de reactie.

En het maakt niet uit of je wel of niet kunt remmen/rijden,stond die flitser er niet,was er niks gebeurd....

Voor hetzelfde geld was die bestuurder dood geweest.
 
http://images.flitsservice.nl/cm_php/main_repo.php?id=1758 (bericht op flitsservice) met foto's
 
Laatst bewerkt:
Kunnen we spee niet eens uitnodigen op MF om dit soort dingen eens uit te leggen :?
 
Zoals te zien is wordt de set afgebroken en staat de motor op de vluchtstrook te wachten op de berger. Het KLPD van steunpunt Assen staat op deze plek zeer regelmatig en er worden hoge snelheden gehaald maar zoals hier goed te zien is daagt het ook wel uit omdat het een mooi stuk asfalt is met een mooie bocht.

Ja, die klote wegbeheerders ook met hun mooie asfalt en bochten :X
 
zelf als ik niet te hard rijd,knijp ik uit automatisme in de remmen.
dat is gewoon de reactie.

En het maakt niet uit of je wel of niet kunt remmen/rijden,stond die flitser er niet,was er niks gebeurd....
Ja doei... persoonlijk passeer ik regelmatig flitsers zonder te vallen hoor |(
Als hij die dag niet op de motor was gestapt, was er niets gebeurd.
Als de fabrikant die motor nooit had gemaakt, was er niets gebeurd.

De motorrijder heeft zichzelf onderuit geremd, en daar is er maar één schuldig aan. Hoe sneu ook.

Voor hetzelfde geld was die bestuurder dood geweest.
Dank u, beetje extra dramatiek kan nooit kwaad :X
 
In Nijmegen is het aantal ongelukken met tientallen procent gedaald door het consequente flitsen! Dit is een (droog) feit, verder niets :X :X :X (en zeker geen lofzang op flitspalen of vragen om meer van die dingen in Nijmegen B| ).
 
In Nijmegen is het aantal ongelukken met tientallen procent gedaald door het consequente flitsen! Dit is een (droog) feit, verder niets :X :X :X (en zeker geen lofzang op flitspalen of vragen om meer van die dingen in Nijmegen B| ).
Mja, maar in Nijmegen zijn het voor een groot deel ook rood licht flitsers, vlgs. mij. Kan me zo voorstellen dat mensen daardoor stoplichten net een tikje voorzichtiger naderen.
 
Mja, maar in Nijmegen zijn het voor een groot deel ook rood licht flitsers, vlgs. mij. Kan me zo voorstellen dat mensen daardoor stoplichten net een tikje voorzichtiger naderen.
:^ en volgens mij gingen al die flitsdiscussies o.a. hier juist over het snelheid controleren op rechte ononderbrokken stukken snelwegen, en niet over het nut van adequate verkeershandhaving bij potentieel gevaarlijke situaties als kruispunten etc.
 
Kunnen we spee niet eens uitnodigen op MF om dit soort dingen eens uit te leggen :?
Hahahaha, en jij denkt dat hij daar ook maar iets voor voelt?
Nee, ik denk niet dat 'ie daar het kef voor heeft, hij verschuilt zich wel achter met ministerie, da's een stuk veiliger - voor hem dan.
 
Hahahaha, en jij denkt dat hij daar ook maar iets voor voelt?
Nee, ik denk niet dat 'ie daar het kef voor heeft, hij verschuilt zich wel achter met ministerie, da's een stuk veiliger - voor hem dan.
Ik denk dat 'ie wel komt, op een lokatie in de buurt van wat lekkere overzichtelijke bochtjes en zo, zeepkist er bij en maar discuzeuren.

























Staat wel de hele omgeving bezaaid met mobiele eenheid, arrestatieteams, Gatso's :r en laseraars en Bubba natuurlijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan