Flitsend lichtje in voorlamp?

BuGs_BuNnY

Die hard MF'er
9 feb 2002
893
0
Drenthe
Heb iets gehoord (schijnt in ANWB blad te hebben gestaan) dat er iets is dat je een soort lichtje op de voorkant van motor kan zetten en dat heel goed zichtbaar is.
Soort laser of flikker ding.
Kan iemand mij vertellen wat dit is en waar ik dit kan krijgen?
Schijnt een soort doe het zelf inbouw pakketje te zijn.
Is geloof ik niet legaal maar dat boeit me niet.
Is tenslotte mijn veiligheid.

Alvast bedankt voor info. :}
 
Safety lights maakt ze en als je het wil hebben mail je me maar, ik stuur het je wel op.

Groeten Paul.

net vanmiddag een folder van Safety lights gelezen
ze verkopen 2 optie\'s
1 iets met je knipper lichten ze lichten op, of zo, als je remt. maar doet geen afbreuk aan je RAW

2 headlight optie. dit laat je grootlicht gloeidraad verzwakt branden. dan zou het zo moeten zijn dat er wat licht verspreidt wordt zodat je simpel gezegt de koekblikrijder in hun gezicht schijnt, maar dan iets minder fel.
(volgens mij is dat makkelijk zelf tedoen met een diode en een weerstand)
 
[offtopic]
Zo... ik zie dat je hem gekocht hebt.. Gefeliciteerd !! nu maar wachten tot de keuring en dan :]
[/offtopic]

Ik zou gewoon je licht iets hoger afstellen dan ben je ook goed zichtbaar.. :)
 
Maar op die site is niet hetgeen wat ik bedoel.
Het moet iets zijn wat nog niet legaal is maar goed werkt.
Oke klinkt misschien vaag maar hoop dat iemand het weet.
Iets met een laser achtig iets.
En hetgeen wat ze op de site verkopen is niet goedkoop.
Voor mij tenminste niet.
 
Bedankt voor de reactie maar dat ik er geen kerstboom van wil maken snap ik ook wel.
Het is iets nieuws wat nog niet legaal is.
En ik wil alleen weten of iemand daar van heeft gehoord.
Dus niet wat iemand er van vindt ofzo. |(
Thanks.
 
Een verblindende koplamp werkt eigenlijk ook niet. Heb er eens opgelet (als ik in m\'n koekblik zat). Je ziet wel dat er iets aankomt, maar weet niet echt wat en je kunt heel moeilijk de snelheid van die UFO inschatten.
 
Ik zou gewoon je licht iets hoger afstellen dan ben je ook goed zichtbaar.. :)

Tsjah, ik heb dat ook geprobeert, maar als je dan je groot licht aan doet schijnt ie weer té hoog (en anders om) dus (voor mij ieg) geen goede optie...
Wat wel helpt-of scijnt te helpen- is zon H4 blauwe koplamp die je vaak in de nieuwere autos ziet etc. (zie mijn topic: blauwlicht etc)
 
Tsjah, ik heb dat ook geprobeert, maar als je dan je groot licht aan doet schijnt ie weer té hoog (en anders om) dus (voor mij ieg) geen goede optie...
Wat wel helpt-of scijnt te helpen- is zon H4 blauwe koplamp die je vaak in de nieuwere autos ziet etc. (zie mijn topic: blauwlicht etc)

hoe vaak gebruik jij je grootlicht???
ik max. 1x per jaar.
 
Ik heb hier nog een setje liggen wat 1 keer per seconde op twee lampjes een soort van stroboscoop flits geeft. Beetje het effect van een politieflitser maar dan minder vel en minder vaak per seconde. Misschien dat je zoiets bedoeld ?

Ben er zelf nog over na aan het denken of ik het wel zal doen. En zo ja, waar kan ik het dan plaatsen, heb namelijk het idee dat in je koplamp niet genoeg opvalt maar dat weet ik niet zeker. Als het goed is kan je die dingen voor een euro of 25 bij de halfords krijgen.
 
Als motorrijder met gewoon licht aan overdag, wordt je door een tegenligger eigenlijk altijd gezien, die idioten die met grootlicht op gaan rijden zijn zelf de rotte appels, je verblind opzettelijk een tegenligger met alle mogelijke risico\'s van dien.

En dan vinden ze het vreemd als er wat gebeurt, sukkels!\ '(
 
Als motorrijder met gewoon licht aan overdag, wordt je door een tegenligger eigenlijk altijd gezien, die idioten die met grootlicht op gaan rijden zijn zelf de rotte appels, je verblind opzettelijk een tegenligger met alle mogelijke risico\'s van dien.

En dan vinden ze het vreemd als er wat gebeurt, sukkels!\ '(
Ik kom zo vaak motorrijders tegen met grootlicht op.
En dan wordt je overdag dus echt niet verblind.
Als ze hun licht verkeerd hebben afgesteld zou het kunnen, maar ik heb het nog nooit meegemaakt.
 
Ik kom zo vaak motorrijders tegen met grootlicht op.
En dan wordt je overdag dus echt niet verblind.
Als ze hun licht verkeerd hebben afgesteld zou het kunnen, maar ik heb het nog nooit meegemaakt.

Je wordt niet verblind omdat je dan nog daglicht hebt, maar het is zwaar irritant. Heb een hekel aan auto/motorrijders met te hoog afgestelde verlichting. Automobilisten zijn gewoon dom, die weten niet hoe ze het wel goed kunnen afstellen, maar motorrijders weten wel hoe het moet. Overigens stelt de politie ze ook wel eens te hoog af. Laatst 's nachts op de snelweg, 2 bMW motoren, je ziet 2 felle lichten je denkt dat er een grote snelle vrachtwagen ofzo aan komt, maar nee 2 BMW motoren met hoge snelheid en naast elkaar op 1 baan.. die lijers schijnen ook zo lekker fel in je ogen.. als er 'stop politie' op de motor zou staan zou je het niet eens zien :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan