flitser aangeven?

Coolcat

MF'er
9 jul 2004
35
0
Enschede
Als je op de motor zit en je bent net een flitser voorbij gereden dan geef je de mensen die je tegemoet komen even een lichtsignaal zodat ze weten dat er een flitser staat. Laatste tijd ben ik het best wel vaak tegengekomen dat ik op de fiets ben en dat ik een flitser zie staan maar hoe geef je dat aan? Kan me voorstellen dat auto's niet echt op je letten, maar als motorrijden op een bosweg let ik meestal wel op voetgangers/fietsers die me tegemoet komen. Maar hoe laat je nou weten dat er voorbij de bocht een flitser staat?

gr.

CC
 
L :+ L ik kwam eens een auto tegen (ja ik ging iets te hard O-) ) en die vent die erin zat deed gewoon net of ie foto's aan het maken was. Zo met twee handen en met zijn wijsvinger "klikken". Ik maar een beetje gaan remmen en idd, daar stonden ze!
 
112 bellen en roepen dat een gek het verkeer verblind met een foto flitser
Levensgevaarlijk, komen ongelukken van roepen..!!!! :+
 
Ik doe altijd even kort met het grootlicht seinen (net als een flitser).
Maar alleen bij aardige mensen, meestal niet bij truckers :r
 
Pas op met groot licht seinen. Als ze het zien krijg je daar gewoon een boete voor. Groot licht voeren op een moment dat het niet mag oid.

Gewoon een dempend gebaar maken met je hand, dat is niet verboden :)
 
Goedemorgen mensen op het gemeentehuis, ik kom mijn flitser aangeven. Zij is geboren onder ongunstig gesternte en waar kan zij voor actieve euthanasie in aanmerking komen? :? :Z :Z :Z
 
In Engeland is het gebruikelijke teken "thumbs up" draaien naar "thumbs down".

Wordt gegeven zowel door motards als door automobilisten.

Dus als je denkt dat plots iedereen vindt dat je een lelijke motor hebt...ze staan iets verderop
 
Gewoon met je hand het LANGZAAM teken weergeven...

Met vlakke hand heen en weer bewegen van boven naar beneden. Auto's doen dit vaak met groot licht te seinen.
 
Tja, gisteravond stond oom agent hier ook weer verdekt opgesteld met zijn fietsje in de bocht, mag daar 80. Beetje flauw, laat die motorrijders op een van de weing mooie avonden (tot nu toe) eens lekker hun gang gaan ;)

Ik kan me niet voorstellen dat zo'n motoragent (neem aan ook wel beetje motorliefhebber) dat soort opdrachten leuk vindt.

Daarom zou ik ook geen goede zijn voor de politie :P
 
Ik geef altijd een sein met de hand. Ik gebruik niet mijn lichten omdat die wouten daar ook erg op letten :(
Wij spekken mijn dorpsgenoot OvJ K.Spee al genoeg |(
 
Pas op met groot licht seinen. Als ze het zien krijg je daar gewoon een boete voor. Groot licht voeren op een moment dat het niet mag oid.

Gewoon een dempend gebaar maken met je hand, dat is niet verboden :)


mag wel, licht signalen mag je gebruiken om te waarschuwen voor gevaar. De meeste weggebruikers ervaren een controle als een gevaar dus mag je ervoor waarschuwen. Helaas zit het graaivolk dit liever niet en vinden ze het nodig om hier ook boetes voor te vangen. Kan me niet voorstellen dat hier bij een kantonrechter niet onderuit te lullen valt. Lijkt het erop dat de rechter het wel erg met de OvJ eens is (zoals zo vaak) dan kun je nog proberen deze te wraken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan