Flitslichtjes op de motor ??

reneovertoom

MF'er
23 nov 2003
248
0
Ik reed vandaag in een koekblik op de snelweg, toen ik in mijn achteruitkijk spiegel opeens iets vreemds zag.....het trok mijn aandacht, een motor met kleine dubbele (parralel) flitslichtjes.
Ik dacht meteen, das veilig !!
Maar aan de andere kant dacht ik, dit mag toch niet?

Was dit de zonweerspiegeling op het silveren voorvork? Of bestaan deze echt? (legaal?)

ik heb hier thuis ook een setje stroboscope lampen liggen. heb ze nog niet gemonteerd zitten, maar ben van plan deze in de knippers voor te verwerken op het moment dat ik in de file tercht kom.

heb namelijk geen alarmlicht installatie op mijn motor (tis geen bmw ;) )

yep stroposcope of hoe je dat ook schrijft.

kan je gewoon bij Brezan of apco kopen. in ieder geval
van die automaterialen zaken

Nee wat denk jezelf??

Die dingen zie je ook vaak op koekbliktuning meetings,vin et wel geinig maar is om problemen vragen!!!
Indd, door dat tuning gebeuren dacht ik "nee"
Maar aan de andere kant, het viel MIJ METEEN OP! daarom dacht ik "ja"!
99% zeker dat ik die dingen ga monteren op mijn bike als ik er een heb, handig voor savonds op de fiets!!

Om antwoord op je vraag te geven. Nee, het mag niet. Je motor mag alleen statische verlichting voeren, m.u.v. je richtingaanwijzers (ja die moeten wel knipperen :+ ).

Om antwoord op je vraag te geven. Nee, het mag niet. Je motor mag alleen statische verlichting voeren, m.u.v. je richtingaanwijzers (ja die moeten wel knipperen :+ ).

:^
Probeer je eens voor te stellen hoe t eruit ziet 's avonds in een beetje drukke stad/snelweg als iedereen die dingen gaat gebruiken :P :+ , daarom mag t dus niet.

Afstanden en snelheden inschatten word ook veel en veel moeilijker en dat is nou juist waardoor veel ongelukken tussen auto's en motoren plaatsvinden.

En als je nu eens 2 bouwlampen op je zeikanten zet en daar een oranje glas voor, en die laat als knipperlichten dienen en je zet gewoon die aan in de file *D

Terug
Bovenaan Onderaan