Flitsmeister door intercom heen

timmie91

Rookie
1 aug 2022
4
0
Goedendag!

Ik gebruik een Cardo Freecom 4+ , deze is gekoppeld aan mijn iphone en een tomtom 550.
Dit werkt prima en als ik muziek luister tijdens het rijden komen mijn flitsmeister meldingen goed door de muziek heen.

Als ik de headset echter op intercom heb staan dan komen de meldingen die van de telefoon afkomstig zijn niet er door heen en mis ik dus Flitsmeister meldingen.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Vast bedankt, groeten Tim
 
Ik heb de Packtalk Bold en had hetzelfde probleem met Android gsm. Bij de instellingen van Flitsmeister heb ik het geluidskanaal op "Alarm kanaal" gezet. Opgelost.
 
Er is ook in de Freecom 4+ een instelling waarbij je kunt kiezen welke van de twee (intercom of telefoon/gps) prioriteit heeft. Als deze op intercom staat zal je telefoon gedempt worden.
 
Er is ook in de Freecom 4+ een instelling waarbij je kunt kiezen welke van de twee (intercom of telefoon/gps) prioriteit heeft. Als deze op intercom staat zal je telefoon gedempt worden.
Dit las ik inderdaad ook, maar kan dit in de app nergens terug vinden.
Iemand een idee waar die staat?
Volgensmij pakt hij nu een alarm ook niet..
 
Dit las ik inderdaad ook, maar kan dit in de app nergens terug vinden.
Iemand een idee waar die staat?
Volgensmij pakt hij nu een alarm ook niet..
Helaas doet de app het niet als er niks mee verbonden is.
Ergens in het menu met instellingen... volgens mij bij geavanceerde instellingen. Zal straks even kijken als ik er aan denk.
 
Ok, heb even gekeken: ga naar audio settings, dan helemaal onderaan advanced audio settings, en dan bovenaan audio priority.
 
Je hebt toch een TomTom, dan is flitsmeister overbodig….

Niet echt.. Flitsmeister is accurater en geeft meer waarschuwingen (ook onder andere als er rijstroken afgezet zijn, als er hulpdiensten in de buurt rondrijden), en je kunt hem instellen dat hij automatisch opstart zodra je een bluetooth verbinding aangaat. Je telefoon heb je meestal altijd bij en de tomtom staat niet altijd aan.

Ik heb m'n cardo bijvoorbeeld altijd aan en rijd woon/werk verkeer. Tomtom heb ik daar niet voor nodig maar ik vind het wel fijn als flitsmeister automatisch opstart en meldingen geeft zodra m'n telefoon verbind met de cardo.
 
Niet echt.. Flitsmeister is accurater en geeft meer waarschuwingen (ook onder andere als er rijstroken afgezet zijn, als er hulpdiensten in de buurt rondrijden), en je kunt hem instellen dat hij automatisch opstart zodra je een bluetooth verbinding aangaat. Je telefoon heb je meestal altijd bij en de tomtom staat niet altijd aan.

Ik heb m'n cardo bijvoorbeeld altijd aan en rijd woon/werk verkeer. Tomtom heb ik daar niet voor nodig maar ik vind het wel fijn als flitsmeister automatisch opstart en meldingen geeft zodra m'n telefoon verbind met de cardo.
Zo accuraat is flitsmeister ook niet. Van alle hulpdienst meldingen die ik daarmee heb gehad was er maar 1 accuraat.

Ontzettend vaak flitsers die er absoluut niet meer staan.

Stilstaande voertuigen die er niet staan.

Dus flitsmeister is met tomtom gewoon overbodig.
 
Zo accuraat is flitsmeister ook niet. Van alle hulpdienst meldingen die ik daarmee heb gehad was er maar 1 accuraat.

Ontzettend vaak flitsers die er absoluut niet meer staan.

Stilstaande voertuigen die er niet staan.

Dus flitsmeister is met tomtom gewoon overbodig.

Tomtom heb je niet altijd aan staan (in ieder geval, de meeste mensen niet), en flitsmeister is in te stellen dat hij automatisch aan gaat als je telefoon verbind met de cardo.
Daar zit het grootste voordeel in. Ik zie het al voor me, voor elk rondje rond de kerk eerst de tomtom opstarten.


Ik zal niet zeggen dat FM heilig is, absoluut niet. Maar naar mijn idee zijn het twee verschillende apps met verschillende doelen.
 
Tomtom heb je niet altijd aan staan (in ieder geval, de meeste mensen niet), en flitsmeister is in te stellen dat hij automatisch aan gaat als je telefoon verbind met de cardo.
Daar zit het grootste voordeel in. Ik zie het al voor me, voor elk rondje rond de kerk eerst de tomtom opstarten.


Ik zal niet zeggen dat FM heilig is, absoluut niet. Maar naar mijn idee zijn het twee verschillende apps met verschillende doelen.
Je hoeft geen route aan te hebben staan bij de TT voor flits meldingen. Ik heb hem wel altijd aanstaan. Ook met rond de kerk. Er zijn namelijk een paar plekken waar ik ze nog wel verwacht. En dan kan ik tenminste zien hoe laat ik ergens aankom.

Als ik in de wagens van de zaak rij heb ik het weer wel aanstaan.
 
Je hoeft geen route aan te hebben staan bij de TT voor flits meldingen. Ik heb hem wel altijd aanstaan. Ook met rond de kerk. Er zijn namelijk een paar plekken waar ik ze nog wel verwacht. En dan kan ik tenminste zien hoe laat ik ergens aankom.

Als ik in de wagens van de zaak rij heb ik het weer wel aanstaan.

Ieder zo z'n ding :t.

Maar voor mensen die niet altijd de tomtom aan willen zetten is Flitsmeister toch wel handiger omdat dit automatisch gaat.
 
Misschien een late reactie, maar dit zou je eens kunnen proberen:

Je kunt bij Flitsmeister -> instellingen -> Geluidopties -> Bluetooth profiel
een aanpassing maken. Standaard staat deze op A2DP dit is muziek profiel.
Als je deze wijzigt naar HSP dan krijg je Flitsmeister meldingen als "oproep".
Je hoeft niet op te nemen uiteraard, dit gebeurt vanzelf, maar dan komen de meldingen waarschijnlijk wel door!
Dit werkt bij ons goed, als ik met de bijrijder praat dan word die afgekapt en krijg ik een Flitsmeister melding welke ik anders gemist zou hebben.

Groet,
Peter!
 
Dit doet mij denken aan stagiairs in de zeevaart, die voortdurend op schermpjes turen maar niet door het raam naar buiten kijken.:P
Ik naderde van de week een stoplicht en FM gaf aan welke baan groenlicht had , dus je hoeft alleen op het scherm te kijken
 
Je kan bij de Freecom 4+ 2 bluetooth (audio) kanalen tegelijkertijd open hebben staan. Dit lost het probleem op als je intercom in gebruik is.
Volgens mij heet het "parallel link"
 
Terug
Bovenaan Onderaan