Flitsmeister

Jan 1952

MF'er
12 jul 2014
136
30
Sint Oedenrode
Ik heb speciaal een headset gekocht om de Flitsmeister app te kunnen horen , althans dat dacht ik .
Ik weet dat deze app inmiddels verboden is in Duitsland maar dat zien we wel.
Moet je de waarschuwing in je luidsprekers kunnen horen bij een flitspaal? Via de telefoon hoor ik die wel maar als je aan het rijden bent is dat veel te zacht .

Ik heb van alles geprobeerd maar krijg geen geluid van de Flitsmeister app. , de Bluethooth verbindingen zijn goed .

Verder werkt de headset prima , de aanwijzingen en muziek werken perfect .

Als het niet kan heb ik het verkeerd ingeschat maar als het aan een instelling ligt wil ik dat graag weten .
Er is vast wel iemand die dit weet en dan hoef ik niet verder te proberen .

Mvg. Jan
 
Ik heb nog een instelling gevonden , geluid bij opstarten . Had ik uitgezet vanwege het irritante geluid bij aan en uitzetten .
Ga ik morgen maar eens proberen of dat het is .
Mediageluid stond aan , volumes ook op 100% , van alles geprobeerd maar geen geluid , dus ik ben benieuwd.
 
Ik heb nog een instelling gevonden , geluid bij opstarten . Had ik uitgezet vanwege het irritante geluid bij aan en uitzetten .
Ga ik morgen maar eens proberen of dat het is .
Mediageluid stond aan , volumes ook op 100% , van alles geprobeerd maar geen geluid , dus ik ben benieuwd.
Dat is een piepje als het opstart.
Je kan de app namelijk ook automatisch op laten starten als je begint te rijden; onmisbare optie vind ik zelf.
 
Ik zag net bij thuiskomst inderdaad ineens een alarmvolume in mijn telefoon staan , had ik niet eerder gezien , misschien dat dat het is .
Laten we het hopen , dat volume stond op 0 .
Wat ik nu ook opmerk is een irritant waarschuwingsgeluid , drie piepjes wanneer je een paar kilometer te hard rijd , ik heb de Garmin Zumo 590 .
Het begint zodra je de navigatie op " kaart" zet , het heeft dus verband met de navigatieaanwijzingen van de Garmin .
Weet iemand of je dit ergens uit kunt schakelen ?

Mvg. Jan
 
Het probleem van het waarschuwingssignaal heb ik denk ik gevonden , snelheidswaarschuwingen bij kaart en voertuig stond aan .
Morgen toch even proberen of nu misschien alle twee mijn problemen opgelost zijn !
Mvg. Jan
 
De app heeft ook gewoon problemen.. werkt niet zoals vroeger en ik vertrouw 'm niet meer. Vaak gehad dat ie niet piept en ineens weer wel
 
Vandaag eindelijk weer eens op de motor gestapt .
Het irritante geluidwaarschuwingssignaal is weg .

Ik krijg echter geen enkele waarschuwing van de Flitsmeister app .

Mijn telefoon is een Samsung Galaxy A3 2016 .

Heeft er iemand nog een idee wat het kan zijn .

Mvg. Jan
 
Nog eens gegoogeld en kwam erachter dat "forceer luidspreker" stond ingeschakeld .

Dan dwing je het geluid door de telefoon en kan het nooit naar de headset , morgen weer eens uittesten .
 
Controleer deze instellingen eens:

1) Forceer telefoon speaker -> Uitzetten
2) Geluidskanaal -> Mediakanaal gebruiken

1) aangezet forceert Flitsmeister om alle geluid via de telefoon af te spelen ipv. via carkit of radio
2) geluidskanaal omzetten naar mediakanaal zal alle geluiden/meldingen afspelen als ware het muziek is (a la Spotify)
 
Bedankt voor je reactie ROnnie , zoals jij beschrijft heb ik het nu ingesteld , morgen even uittesten .

Staat eigenlijk ook duidelijk in de Flitsmeister app.

Geluiskanaal stond op automatisch , heb ik ook op Mediakanaal gezet .

Ben benieuwd .
 
Nou , alles werkt perfect .
Ik had lang getwijfeld om een headset aan te schaffen maar ben er erg blij mee .
Ook de aanwijzingen zijn makkelijk , eerst wilde ik nog wel eens een afslag missen .

Je zal toch nog wel eens een bekeuring oplopen omdat niet alle controles aangegeven worden !
 
Nou , alles werkt perfect .
Ik had lang getwijfeld om een headset aan te schaffen maar ben er erg blij mee .
Ook de aanwijzingen zijn makkelijk , eerst wilde ik nog wel eens een afslag missen .

Je zal toch nog wel eens een bekeuring oplopen omdat niet alle controles aangegeven worden !
Waar zit de oplossing? Welke instellingen heb je moeten wijzigen om alles werkende te krijgen? Als je dat ook even formuleerd, dan help je (toekomstige) Flitsmeister gebruikers er ook mee.

Maar in ieder geval goed om te horen dat het nu werkt 👍
 
Bedankt voor je reactie ROnnie , zoals jij beschrijft heb ik het nu ingesteld , morgen even uittesten .

Staat eigenlijk ook duidelijk in de Flitsmeister app.

Geluiskanaal stond op automatisch , heb ik ook op Mediakanaal gezet .

Ben benieuwd .

Is dit op een android app? die mogelijkheid om op mediakanaal te zetten heb ik niet vlgs mij (Apple)
 
Wat vaak met Bluetooth headsets ook nog wel speelt is dat er een soort opstarttijd is, waardoor je korte meldingen mist. Als je wat rustige muziek aanzet, bijvoorbeeld klassiek, heb je die opstarttijd niet en dimt je muziek, meldingsgeluid en dan weer door. Wat ik dan weer rete-irritant vind, heb uiteindelijk zelfs maar de headset uit de helm gehaald, maar goed. Het kan wel.
 
Hopelijk alle antwoorden hier ;

De instelling "forceer telefoonspeaker" moet uitgeschakeld staan .

Instelling geluidskanaal instellen op mediakanaal .

Mijn telefoon is een Samsung A3 en dus Android .

Ik had veel muziek op de mediaspeler van Garmin Zumo 590 gezet maar ik luister nauwelijks naar muziek , misschien straks weer op de lange autoweg naar Luxemburg en de vakanties .

Met muziek aan en de aanwijzingen van de navigatie en meldingen van Flitsmeister wordt het erg druk , dat had ik trouwens al van meerdere motorrijders gehoord.

Ik ben toch vooral blij met de aanwijzingen van de navigatie , dat had ik eigenlijk niet verwacht , ik rij al vijf jaar zonder headset en dacht eigenlijk dat heb ik niet nodig .

Iedereen bedankt voor het meedenken en nu maar hopen dat we weer snel naar de "speeltuinen" in het buitenland kunnen !
 
Controleer deze instellingen eens:

1) Forceer telefoon speaker -> Uitzetten
2) Geluidskanaal -> Mediakanaal gebruiken

1) aangezet forceert Flitsmeister om alle geluid via de telefoon af te spelen ipv. via carkit of radio
2) geluidskanaal omzetten naar mediakanaal zal alle geluiden/meldingen afspelen als ware het muziek is (a la Spotify)
Zelf ook maar es getest na lange tijd Flitsmeister niet meer gebruikt te hebben en mijn stappen hierboven werken in ieder geval wel bij mij. Hoor het geluid/piepjes/waarschuwingen via de bluetooth headset.
 
De app heeft ook gewoon problemen.. werkt niet zoals vroeger en ik vertrouw 'm niet meer. Vaak gehad dat ie niet piept en ineens weer wel

Flitsmeister houdt de data bij over je snelheid, locatie en tijdstip.
Het zou mij niks verbazen als ze dat verkopen aan de politie om de controles effectiever te maken.

Nu vragen ze ook steeds of je in wilt loggen, zeker zodat je privacy nog een slag te verduren krijgt.

Flitsmeister is al lang niet meer wat het was.
 
Terug
Bovenaan Onderaan