Flitsmeister

@Onslowtje en @Xegano
Alhoewel het interessant kan zijn hoe men flitst in Duitsland, graag deze Flitsmeister topic niet kapen om een discussie op te starten over hoe men flits in Duitsland. Alleen Flitsmeister en Flitsmeister gerelateerde discussies in deze topic houden aub. Hoe men flits in Duitsland heeft niks met Flitsmeister te maken, het gebruik ervan in Duitsland is daarentegen wel weer ontopic.
 
@Onslowtje en @Xegano
Alhoewel het interessant kan zijn hoe men flitst in Duitsland, graag deze Flitsmeister topic niet kapen om een discussie op te starten over hoe men flits in Duitsland. Alleen Flitsmeister en Flitsmeister gerelateerde discussies in deze topic houden aub. Hoe men flits in Duitsland heeft niks met Flitsmeister te maken, het gebruik ervan in Duitsland is daarentegen wel weer ontopic.

Als het zo zou zijn dat Duitsland alleen van voren flitst dan betekent dat dat je in Duitsland geen Flitsmeister aan hoeft te hebben staan. Volgens mij is dat niet off-topic. Flitsmeister en flitsers gaan gepaard met elkaar of heb ik dat fout?
 
Ik heb nog nooit Flitsmeister gebruikt, ik gebruik altijd Google maps navigatie, die geeft ook flits meldingen.
Is de 1 nou beter als de ander, of maakt dat niet zo veel uit?
 
Ik heb nog nooit Flitsmeister gebruikt, ik gebruik altijd Google maps navigatie, die geeft ook flits meldingen.
Is de 1 nou beter als de ander, of maakt dat niet zo veel uit?
Ik heb wel bemerkt dat Google Maps de adressen database wat beter voor elkaar heeft. Daar waar Flitsmeister sommige adressen niet kan vinden, vind Google Maps deze weer wel. Hoe krijg je trouwens flitsmeldingen op Google Maps? Meen toch echt dat dat geen standaard iets was? Of hebben ze het ondertussen ingebouwd en heb ik er niks van gemerkt?
 
Ik krijg gewoon standaard flits melding, zowel een pictogram op de kaart als een stem die zegt, er staat verderop een flitser.
Ook meldingen over files, afsluitingen, omleidingen, en zelf als er een auto met pech staat( let op er staat een auto op de rijbaan, of zoiets)
Het gebruikt wel data maar ik heb een onbeperkt telefoon abonnement, je kan het ook offline gebruiken, maar dan weet ik niet of je dan ook nog live meldingen krijgt.
 
Ik krijg gewoon standaard flits melding, zowel een pictogram op de kaart als een stem die zegt, er staat verderop een flitser.
Ook meldingen over files, afsluitingen, omleidingen, en zelf als er een auto met pech staat( let op er staat een auto op de rijbaan, of zoiets)
Het gebruikt wel data maar ik heb een onbeperkt telefoon abonnement, je kan het ook offline gebruiken, maar dan weet ik niet of je dan ook nog live meldingen krijgt.
en hoe stel je dat in onder Maps? Kan ik het vergelijken met Flitsmeister
 
Google Maps heeft wat mij betreft een mega voordeel boven Flitsmeister, je kunt gewoon een bedrijfsnaam invoeren zonder het adres te kennen.
 
Google Maps heeft wat mij betreft een mega voordeel boven Flitsmeister, je kunt gewoon een bedrijfsnaam invoeren zonder het adres te kennen.
Dat komt Maps zijn informatie van het internet haalt. Standaard GPS gaat via de GPS module van jouw mobiel, alle extra informatie gaat via jouw internet databundel (3G/4G). Vandaar dat Maps in realtime modus jou ook benzinestations, parkeergarages, pinautomaten, etc direct kan tonen incl. naam, adres, overige info.
 
Dat komt Maps zijn informatie van het internet haalt. Standaard GPS gaat via de GPS module van jouw mobiel, alle extra informatie gaat via jouw internet databundel (3G/4G). Vandaar dat Maps in realtime modus jou ook benzinestations, parkeergarages, pinautomaten, etc direct kan tonen incl. naam, adres, overige info.

Enige waar de GPS verantwoordelijk voor is is jouw eigen locatie (dus ook geen kaarten etc). De rest gebeurt sws via internet tenzij het offline staat opgeslagen. Dus in dat opzicht verschillen de apps niet van elkaar. Google heeft alleen maar veel meer data en deelt dit ook ter beschikking voor andere apps.
 
Dat komt Maps zijn informatie van het internet haalt. Standaard GPS gaat via de GPS module van jouw mobiel, alle extra informatie gaat via jouw internet databundel (3G/4G). Vandaar dat Maps in realtime modus jou ook benzinestations, parkeergarages, pinautomaten, etc direct kan tonen incl. naam, adres, overige info.

Echt waar??? Jeetje wat knap van Google! :+ _O-

Ik weet hoe het komt, al gebruik ik al jaren geen 3G meer, dat is van vroeger (Überhaupt het begrip databundel, veel dingen van vroeger komen weer terug zoals mobiel internet zonder limiet). Maar het is wel een heel prettige feature van Maps tov Flitsmeister.
 
Google Maps heeft wat mij betreft een mega voordeel boven Flitsmeister, je kunt gewoon een bedrijfsnaam invoeren zonder het adres te kennen.
Google Maps is eigenlijk ook gewoon de beste navigatie of van punt A naar B te gaan. Flitsmeister navi ook wel is geprobeerd maar was er geen fan van.

In de auto heb ik een FM One op het dashboard geplakt dus daar hoef ik niet eens te denken aan flitsmeister opstarten. Op de motor voel ik de noodzaak niet zo voor een flits app, eventuele boete neem ik dan maar voor lief.
 
Dat komt Maps zijn informatie van het internet haalt. Standaard GPS gaat via de GPS module van jouw mobiel, alle extra informatie gaat via jouw internet databundel (3G/4G). Vandaar dat Maps in realtime modus jou ook benzinestations, parkeergarages, pinautomaten, etc direct kan tonen incl. naam, adres, overige info.
Zowel Maps als Flitsmeister halen de data van internet, daar zit het verschil niet in, alleen heeft Google al 15 jaar een goede database gebouwd en Flitsmeister nu een paar jaar (met een veel kleiner team/bedrijf). Tuurlijk merk je dat.
 
Mijn ervaring is dat de flitslocaties beter zijn bij Flitsmeister dan bij google maps. En de meldingen daarvan sinds kort ook Duidelijk hoe snel je mag en waarop geflitst word.
Grootste pluspunt van Flitsmeister is voor mij dat die ook goed werkt zonder route te plannen, volgens mij kan dit niet met google maps. En dan heb je ook nog de file meldingen en dergelijke, echt een uitvinding op sommige momenten. Al moet ik toegeven dat ik daarmee vooral goede ervaringen heb in de auto. Toch al een paar keer een paar uur stilstaan voorkomen O-)
 
Mijn ervaring is dat de flitslocaties beter zijn bij Flitsmeister dan bij google maps. En de meldingen daarvan sinds kort ook Duidelijk hoe snel je mag en waarop geflitst word.
Grootste pluspunt van Flitsmeister is voor mij dat die ook goed werkt zonder route te plannen, volgens mij kan dit niet met google maps. En dan heb je ook nog de file meldingen en dergelijke, echt een uitvinding op sommige momenten. Al moet ik toegeven dat ik daarmee vooral goede ervaringen heb in de auto. Toch al een paar keer een paar uur stilstaan voorkomen O-)
Dat meende ik toch ook bij Flitsmeister dat deze app juist beter werkt bij files en flitsers, etc. Als je ook kijkt op hun website met wie ze samenwerken (voor zoverre dit betrouwbaar is) dan verkrijgen ze van allerlei bronnen informatie binnen. Plus je kan ook veel zaken melden bij Flitsmeister, o.a. files, fliters, flitspalen, obstakels, ongevallen, etc. Maps heeft deze optie niet naar mijn idee. Dus ook door de mogelijkheid zaken te melden is Flitsmeister al stukken flexibeler en eerder up-to-date.
 
Dat meende ik toch ook bij Flitsmeister dat deze app juist beter werkt bij files en flitsers, etc. Als je ook kijkt op hun website met wie ze samenwerken (voor zoverre dit betrouwbaar is) dan verkrijgen ze van allerlei bronnen informatie binnen. Plus je kan ook veel zaken melden bij Flitsmeister, o.a. files, fliters, flitspalen, obstakels, ongevallen, etc. Maps heeft deze optie niet naar mijn idee. Dus ook door de mogelijkheid zaken te melden is Flitsmeister al stukken flexibeler en eerder up-to-date.

Zeker wel.
 
Nee, heb ik niet, behalve onderbuikgevoel.
Zal es een netwerk monitor app installeren op mijn OnePlus en ff een tijdje Flitsmeister monitoren op netwerkverbindingen. Via IP adres is het snel te achterhalen waar zoal connecties naar gemaakt worden.
 
De eerste bron van flitsers is bij de politie zelf. Vaste flitsers en traject controles kun je zelfs op hun eigen website vinden zoals hier: Trajectcontrole

De bron waar Flitsmeister voorsprong maakt op Google Maps is van hun zelf. Je kunt binnen Flitsmeister zelf aangeven dat je een flitser hebt gezien. Omdat Flitsmeister veel gebruikt juist hiervoor, kunnen ze ook meer data verzamelen. Ze maken de interface ook op een manier dat je zo makkelijk mogelijk ongevallen/flitsers kunt aangeven of beoordelen. Google Maps heeft dit niet als eerste prioriteit.
 
Nee, aan de rechterkant van je scherm staat een plusje onderaan het rijtje waar je dat soort meldingen kunt maken.
Okay...Nooit op gelet eerlijk gezegd. Mocht ik Maps gebruiken, dan stel ik de bestemming in en verdwijnt de mobiel in een zak van mijn motorjas en luister ik naar de berichten via de bluetooth headset. In de auto route instellen en in houder, verder nooit ergens op gelet. Let op spraak ipv turen en staren naar mijn mobuiel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan