Flitsmeister

Mijn ervaring is dat de flitslocaties beter zijn bij Flitsmeister dan bij google maps. En de meldingen daarvan sinds kort ook Duidelijk hoe snel je mag en waarop geflitst word.
Grootste pluspunt van Flitsmeister is voor mij dat die ook goed werkt zonder route te plannen, volgens mij kan dit niet met google maps. En dan heb je ook nog de file meldingen en dergelijke, echt een uitvinding op sommige momenten. Al moet ik toegeven dat ik daarmee vooral goede ervaringen heb in de auto. Toch al een paar keer een paar uur stilstaan voorkomen O-)
Ah ja, de flitsers zijn inderdaad een stuk beter bij FM. Maar de POI's van Google Maps (bedrijven, tankstations, etc.) en de navigatie zelf zijn wel echt veel beter dan FM. Gebruik zelf in de auto altijd de combinatie van Google Maps voor navi en Flitsmeister voor de portemonnee O-) Op de motor is het vooralsnog zelf opletten en de route van tevoren onthouden..
 
Op de motor staat Flistmeister standaard aan, die start op zodra ik mijn headset van mijn helm connect met de telefoon.
Navigatie zonder scherm wil nog niet helemaal zoals ik wil, vooral omdat ik net iets meer wil dan de meeste (gratis en betaald voor redelijke prijs) ondersteunen. Maar dat is weer een ander onderwerp.
 
Muziek / radio / podcast naar de freecom1 in mijn helm; FM start op als ik de BT koppel, en mails / apps worden voorgelezen.
Voor navigatie Google maps (liefst met kaartje, foon in de X-grip, stem aanwijzingen zijn niet precies genoeg bij complexe multi-afslagen)
FM navigatie is lachwekkend slecht, kunnen ze beter weglaten.
 
Goed, heb Flitsmeister ff getest samen met een network scanner en dit heb ik als (voorlopig) resultaat na een tijdje Flitsmeister gebruik (ritje werk -> motorzaak +/- 30 minuten rijden), ritje van motorzaak naar huis is niet gelogd.

IP adres
IP Locatie
13.227.198.35Netherlands Amsterdam Amazon Technologies Inc.
34.249.232.8Ireland Dublin Amazon Data Services Ireland Limited
54.229.250.33Ireland Dublin Amazon.com Inc.
52.210.226.83Ireland Dublin Amazon Data Services Ireland Limited
52.213.103.184Ireland Dublin Amazon Data Services Ireland Limited
95.216.180.218Finland Helsinki Hetzner Online Gmbh


Alle verbindingen gaan via poort 443 en maken verbinding met een server in Ierland. De enige connectie die eruit springt is die naar Finland. Verder beginnen alle IP-adressen die ik heb kunnen loggen met 13, 34, 52 en 54. En allemaal naar een Amazon Data service.
 
Die servers van Amazon kunnen van alles zijn, dat is van AWS en dat is de grootste hostingpartij ter wereld. Flitsmeister zal daar wel zijn servers inhuren en verbinding maken om de laatste flitsers op te halen.
 
Die servers van Amazon kunnen van alles zijn, dat is van AWS en dat is de grootste hostingpartij ter wereld. Flitsmeister zal daar wel zijn servers inhuren en verbinding maken om de laatste flitsers op te halen.
Dat kan best kloppen, dit heb ik zo ff heel snel gevonden: Bloomberg - Are you a robot?

Regeltje onder vette kop zegt al genoeg an sich:
Amazon Data Services Ireland Limited provides e-commerce services.

Wat dan precies/exact valt onder e-commerce services valt niet te lezen maar dat kunnen gerust het aanbieden van/hosten van websites, databases, etc. zijn.
 
Ik weet het wel zeker want ik gebruik zelf ook AWS om allerlei applicaties/sites te hosten. Zoals de halve IT-wereld inmiddels :+
 
Misschien dat we als motorrijder 50 % minder kans hebben op een bekeuring omdat je bij tegemoetkomen van die radarauto waarschijnlijk van voren wordt geflitst.
 
Misschien dat we als motorrijder 50 % minder kans hebben op een bekeuring omdat je bij tegemoetkomen van die radarauto waarschijnlijk van voren wordt geflitst.
Zouden ze daar niet aan gedacht hebben en gewoon achter ook een camera gemonteerd hebben? Vraag me eerder af of ze überhaupt tegemoetkomend verkeer gaan meten, of vooral op snelwegen en in dezelfde richting.
 
Hoe valt dit te controleren? Ben wel benieuwd waar de datastromen naar toe gaan. Heb je hier een linkje van over de hypothese?
De data wordt geanonimiseerd en geaggregeerd aangeboden: Flitsmeister.nl - Floating Car Data via Flitsmeister
Voor verkeersmanagement is het een veelgebruikte bron, maar deze data is niet herleidbaar naar een individuele weggebruiker. Volgens privacywetgeving mag het daar ook niet voor gebruikt worden.
 
Geweldig, de helden van de politie. De minste verkeersdoden vallen waar 130 toegestaan was. Dat is geen mening, maar een feit uit de statistieken van CBS.

Alleen op wegen waar de verkeersdrukte en dus kans op ongevallen laag is, mag je 's avonds en 's nachts 130. Oftewel, zet altijd je zonnebril op, want als ik de zonnebril op heb schijnt de zon.
 
Terug
Bovenaan Onderaan