Flitspaal A13 oprit Delft Noord richting Rotterdam

House M.D.

Die hard MF'er
6 sep 2009
336
1
Weet iemand of de flitspaal in onderstaande link nog actief is? het is zo een ouwe gatso geval en die zie je eigenlijk bijna nergens meer. De reden waarom ik het vraag is omdat ik stond te wachten totdat hij op groen sprong, er was net een auto weg gereden.
Ik twijfelde nog of hij op groen stond omdat er net een auto weg was gereden of omdat ik er stond te wachten en hij voor mij op groen was gesprongen maar ik begon toch te rijden en vrij gauw daarna zakte hij naar rood.

Ik had beter op moeten letten want nu wacht mij mogelijk een prent van 95+9 administratiekosten maar ik zag geen flits en de meeste van die dingen lijken niet meer actief te zijn maar puur om mensen bang te maken. Wishful thinking i know :P

Gatso klikkerde klik
 
Weet iemand of de flitspaal in onderstaande link nog actief is? het is zo een ouwe gatso geval en die zie je eigenlijk bijna nergens meer. De reden waarom ik het vraag is omdat ik stond te wachten totdat hij op groen sprong, er was net een auto weg gereden.
Ik twijfelde nog of hij op groen stond omdat er net een auto weg was gereden of omdat ik er stond te wachten en hij voor mij op groen was gesprongen maar ik begon toch te rijden en vrij gauw daarna zakte hij naar rood.

Ik had beter op moeten letten want nu wacht mij mogelijk een prent van 95+9 administratiekosten maar ik zag geen flits en de meeste van die dingen lijken niet meer actief te zijn maar puur om mensen bang te maken. Wishful thinking i know :P

Gatso klikkerde klik
Ga er bij flitspalen maar vanuit dat ze werken :Y

En dan nu maar je brievenbus in de gaten houden, of regelmatig cjib.nl checken })
 
Ik ben daar zelf ook door rood gegaan en nooit een uitnodiging van het CJIB mogen ontvangen.
 
Laatst bewerkt:
Die oude palen flitsen nog gewoon als ze actief zijn.
De nieuwe camera's passen niet zomaar in de oude kast maar bij de oude kasten was het gebruikelijk dat ze meer kasten dan camera's hadden en die uitwisselden. Vooraf weet je dus niet of hij wel of niet gevuld is.
 
Sinds al die ouwe troep naar limburg is verhuisd moet je je daar inderdaad zorgen maken... Hier zie je geen autotje met een platform of een knikpaal meer op de grond liggen, dit is het westen... Gatso is History
 
Hmm dan wordt het afwachten dus, ik zal het laten weten als ik post krijg, weet iedereen die daar langs moet gelijk of dat grafding nog actief is.
 
Sinds al die ouwe troep naar limburg is verhuisd moet je je daar inderdaad zorgen maken... Hier zie je geen autotje met een platform of een knikpaal meer op de grond liggen, dit is het westen... Gatso is History
Hier een plaatje met wat Gatso's in het westen, dit overzichtt is van januari dit jaar.
flitsers.jpg
 
Dat zijn Gatso-kasten, die lege. Die van 100, boven nootdorp heeft nog nooit een camera ingezeten. Daar moet de halve A12 voor afgesloten worden..
Één onuitputtelijke geldbron is de -nieuwe- camera bij leidschenhage, die is er nog nooit uit geweest
 
Die nieuwe zijn ook Gatso kasten. Het bedrijf Gatsometer maakt de flitsapparatuur en die naam is weer afgeleid van de uitvinder Maus Gatsonides.
Wel wrang dat een snelheidsliefhebber (hij was een autocoureur) de oorzaak is dat je niet zo makkelijk meer ongestraft hard kan rijden.
 
Hij had echt een hekel aan snelheidsovertredingen, had het uit wetenschappelijk oogpunt voortgekomen had ik er noeg iets bij kunnen bedenken...

jammer dat het kaartje zo klein is, ik weet de meeste wel te staan hier en of ze werken... Ik heb namelijk het idee dat de nieuwe gatso's er niet opstaan
 
Komt van deze site en die zou januari dit jaar geupdated zijn.

Edit: Eens verder gekeken maar flitspalen weghalen die er niet meer staan doe ze blijkbaar niet. Staat er hier in de buurt ook 1 op die er nooit gestaan heeft maar dat is zo'n paal die aangeeft hoe hard je rijd.
Geeft op de kaart ook 50 aan terwijl dat verlaagd is naar 30.
 
Laatst bewerkt:
Hoe kom je aan die 95 euro eigenlijk? Door rood is zo ver ik weet 230 euro...

edit: Toeritdoseerinstallatie... ik zal het wel bij theorie gehad hebben.:X
 
Laatst bewerkt:
Goed, het heeft even geduurd maar deze camera is leeg, en omdat de apparatuur die erin moet zo'n 25 jaar oud is zal dat ook wel zo blijven.
 
Die Paal bij de N470 als je de A4 afkomt is wel een 'leuke'
Ten eerste is het geen rood licht flitser, ten tweede doen de borden "U rijd te snel" het al jaren niet, te derde is uit 'noodzaak' (lees: wettelijk ingedekt) direct over het kruispunt een bord 50km geplaatst (100m verder mag je 80) omdat in dat stuk optrekken boven de 50 je alsnog geflitst kan worden
 
Terug
Bovenaan Onderaan