Flitspaal die van voren flitst

Ja, al vaker met een wheely, alleen jammer dat je de foto dan niet krijgt te zien.
En heeel vroeger net in het begin van de wetmulder, en ik vrouwen van 30 nog afstotelijk vond. Toen liet ik mij op de fiets door een auto voortslepen. Net voor de paal liet ik los en ging de auto in de remmen. Met een wapperende sjaal om de nek werd ik van achteren geflitst met een snelheid ergens tussen de 70 en 90 km per uur.

_O-
geniaal
 
3 maal gedaan nu, 2x met donker, ik was blij op de weg de blijven 3 seconden later, JEZUS wat zijn die dingen fel!!! print nooit gehad uiteraard O-)
 
in de buurt wel eens een flitskast route uitgezet.
en dan ook bij elke paal x maal erlangs.

was einde seizoen en buiten mijn vaste gebied :+

trouwens werkt een stuk metaal aan een touw en keihard rondzwaaien voor een flitskast echt of is dat broodje aap?
 
Zeg eens eerlijk wie hier heeft er bij een flitspaal die ook van voren flitst wel eens expres met de motor extra gas gegeven om een foto te laten schieten terwijl je weet dat de kans op een bekeuring hiervoor heel klein is (iets met geen kenteken aan de voorkant :+ ). Ik loop wel eens te spelen met de gedachte maar heb het tot nu toe nooit gedaan. Lijkt me gewoon een keertje lollig en ik hoop ook die huisvader/moeder die net 87 km/h rijd ipv 80 een foto uit te sparen omdat het rolletje op is.

Wie speelt wel eens met deze gedachte en wie heeft het wel eens gedaan?

Komop is praktische vrijdag, ohnee wacht het is vrijdag :+

Ja vaak genoeg tussen Nieuw Vennep en Alphen ad R. staat er een aan het eind van een hele flauwe bocht waar je dus heel soepel met 110 doorheen gaat (ipv 80) :}

Nooit vergeten je middelvinger op te steken want dat hoort ! *O*
 
Bijzondere vraag en idd waarom niet.

Zelf heb ik het met grote blijdschap en tevredenheid meerdere malen gedaan.
 
Weet iemand trouwens of het klopt dat ze in Duitsland alleen flitspalen hebben die van voren flitsen?
volgens ik heb horen roepen moet men daar kunnen aantonen wie er aan 't stuurwiel zat.
(tot grote vreugde van de helmdragers overgings dacht ik.)
(heb het ook één keer meegemaakt in schleiden, was bij valavond en ik schrok me rot!)
 
volgens ik heb horen roepen moet men daar kunnen aantonen wie er aan 't stuurwiel zat.
(tot grote vreugde van de helmdragers overgings dacht ik.)
(heb het ook één keer meegemaakt in schleiden, was bij valavond en ik schrok me rot!)

Klopt in Duitsland kennen ze geen Mulder wetgeving of een equivalent daarvan. Daarom kan daar niet op kenteken worden bekeurd en gaat het dus om de persoon. Dit is de reden dat ze van voren flitsen > dan heb je een gezicht erbij.
 
Klopt in Duitsland kennen ze geen Mulder wetgeving of een equivalent daarvan. Daarom kan daar niet op kenteken worden bekeurd en gaat het dus om de persoon. Dit is de reden dat ze van voren flitsen > dan heb je een gezicht erbij.
:^

Het leuke is, dat vroeger de gezichten van de bijrijders niet weggezwart werden.
Toen er echter klachten kwamen van bestuurders die "met de verkeerde echtgenote" op de foto stonden, is dit ingevoerd......
 
Laatst bewerkt:
:^

Het leuke is, dat vroeger de gezichten van de bijrijders niet weggezwart werden.
Toen er echter klachten kwamen van bestuurders die "met de verkeerde echtgenote" op de foto stonden, is dit ingevoerd......


dat zijn nu eens leuke weetjes _O-

deze is ook leuk:
britse-muppet-geflitst.jpg


met het verhaaltje erbij:
Britse Muppet geflitst in Duitsland
 
Net als een brommer. Zó n Schildje die op het voorspatbord staat.

Ik meen mij een foto van ons opa te herinneren waar die op een motor met zown kenteken zit.

die zijn geloof ik afgeschaft omdat bij een botsing een messcherpe kentekenplaat haaks op t lichaam weleens voor nasty effecten zorgden.

(verder kun je denk ik nog niet geflitst worden met zown kentekenplaat omdat je het alleen van de zijkant kunt lezen)
 
Omgekeerd doen doet het wel pijn hoor..

Ik rij normaal alleen maar motor en kwam langs een plek waar ze vaak staan te flitsen, ik kijk in de verte, zie inderdaad de auto staan met camera richting mij. Dus denk, ah leuk.. ik heb toch geen plaat voorop en "trap het gas in" rij thv de flitser dan vervolgens 80... en bij het voorbijrijden bedenk ik me opeens dat ik in de auto zit...

Effe 280,- euro... dat is pas stom en zonde geld.. |(

Ai! Duur leermomentje :o
 
Ik meen mij een foto van ons opa te herinneren waar die op een motor met zown kenteken zit.

die zijn geloof ik afgeschaft omdat bij een botsing een messcherpe kentekenplaat haaks op t lichaam weleens voor nasty effecten zorgden.

(verder kun je denk ik nog niet geflitst worden met zown kentekenplaat omdat je het alleen van de zijkant kunt lezen)

Klopt, hadden we hier vroeger ook. En jou tweede punt klinkt ook heel logisch. Zij het niet dat het tegenwoordig van kunststof gemaakt kan worden.
En dat laatste, ze kunnen in DLD ook auto's die op een meter afstand bumperkleven fotograferen, dus dit zal mij dan ook niet verbazen.
Onlangs zag ik nog een foto die was genomen in een land waar ze veel rijst eten. Hierop waren een aantal motoren afgebeeld die zón schild voorop hadden.
 
Ai! Duur leermomentje :o
Inderdaad.. zeker omdat ik nog geen 2 maanden ervoor al eentje had gehad van ongeveer hetzelfde bedrag voor 40 km te hard op de A1..

Toen wel mezelf beloofd dat ik geen bekeuringen meer met de motor zou ophalen.

Dat is tot nu toe aardig gelukt, alleen ja.. dan moet ik niet overstappen naar de auto he :P
 
Ik geef altijd vol gas. Soms met 30/40 te hard er langs en van voren geflitst. Vooral bij die analoge palen is het leuk want dan is het rolletje weer eerder leeg dus je spaart iemand een boete.

Bij 1 paal heb ik dit wel 5/6x gedaan al maar nu kap ik ermee anders gaan ze straks nog zoeken :)
 
Ik probeer het ook vaak, maar meer om te testen of ze überhaupt wel werken ;)
Hier vlakbij in Dorst moet je niet proberen over de max snelheid heen te gaan. Daar staat een 'digitale' flitspaal ofzo. Die beelden worden dus direct naar een centrale gestuurd en flitst dus altijd.. Beetje jammer.
Behalve als je van voren wordt geflitst natuurlijk ;)


Bij Dorst!! PPff houd op....die heeft mij al een keer of 4 gepakt ....maar dan terwijl ik tussen 4 wielen zat!!
 
Dus ik vandaag de stoute pet op en 'het' maar gedaan.

Op de N201 (Aalsmeer richting Schiphol) staat er eentje vlak voor de brug. In de auto, zowel prive als werk, al tich keer langs gereden en dacht nu op me motor ik pak hem ff. Dus ikke gas er op linker handje zwaaien, maar gebeurde niets. Rolletje zal wel leeg zijn of een lege paal. Stond ik dus mooi voor lul zwaaiend naar een paal die niets deed. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan