Flitspaal NAM Assen

Twee RT3 radarsystemen bestrijken vier of meer rijstroken en kunnen samen twaalf voertuigen tegelijk volgen. Zelfde de drukste kruising is dus onder controle. ‘Als er vier jongelui naast elkaar racen, is de techniek snel genoeg om ze allemaal tegelijk te kunnen bekeuren. Als bewijs wordt desgewenst dertig frames per seconde video én een foto van twintig megapixel opgeslagen.’
De techniek werkt ook zonder lussen in het wegdek, omdat het systeem zelfstandig via de camera de ‘rood lichtsituatie’ herkent. De nieuwe flitskast is ook te gebruiken voor auto- en kentekenherkenning voor toepassingen als amber-alert, zoeken naar voertuigen van voortvluchtigen, maar ook controle op milieuzones, -busbaan en -sluipverkeer.Flitskast 2.0 met vier processoren

http://m.volkskrant.nl/vk/m/nl/2720...8/0/Zo-zien-de-nieuwe-flitspalen-er-uit.dhtml
 
Duss. vlgde keer ronde Assen-ring met een tapie op de nummerplaat..

Moet je het niet zo doen als het stel wat hier onlangs op tv was.
Uit ongenoegen over een nieuwe flitscamera aan bundesstrasse ?? ging hij samen met zijn vriendin op de motor expres te snel aan de camera voorbij. Met als gevolg een prachtige foto !!
Van voren genomen en de vriendin met opgetrokken t-shirt en blote tieten vol in beeld.
Er zal eerst flink wat gelachen zijn op het betreffende politie station, maar een oplettende agent meende een bijzondere motorfiets op de foto te herkennen.
En inderdaad, dat was het geval. Van dit type waren er maar een paar geregistreerd in DLD, en laat er nu net eentje daar in de buurt geregistreerd zijn. _O-

Het duo was ook zo sportief om het voor de tv te bevestigen en moesten ook wel lachen om hun daad, maar ze hadden niet gedacht hier ooit voor gepakt te worden.
 
Ze hadden die flitspaal trouwens beter bij de T-splitsing Haarweg-Europaweg kunnen zetten want daar zou dat ding meer effect hebben.
 
Moet je het niet zo doen als het stel wat hier onlangs op tv was.
Uit ongenoegen over een nieuwe flitscamera aan bundesstrasse ?? ging hij samen met zijn vriendin op de motor expres te snel aan de camera voorbij. Met als gevolg een prachtige foto !!
Van voren genomen en de vriendin met opgetrokken t-shirt en blote tieten vol in beeld.
Er zal eerst flink wat gelachen zijn op het betreffende politie station, maar een oplettende agent meende een bijzondere motorfiets op de foto te herkennen.
En inderdaad, dat was het geval. Van dit type waren er maar een paar geregistreerd in DLD, en laat er nu net eentje daar in de buurt geregistreerd zijn. _O-

Het duo was ook zo sportief om het voor de tv te bevestigen en moesten ook wel lachen om hun daad, maar ze hadden niet gedacht hier ooit voor gepakt te worden.
De boetes bij jou zijn toch een lachertje :+ 3 tientjes zeker? :)
 
http://m.volkskrant.nl/vk/m/nl/2720/Nieuws/photoalbum/detail/3496162/460548/0/Zo-zien-de-nieuwe-flitspalen-er-uit.dhtml

"Op de Heikantlaan in Tilburg staan twee nieuwe flitspalen. Tilburg heeft daarmee de primeur voor Nederland van de eerste van de nieuwe digitale Gatso T camera's, die kleiner en onopvallender zijn en daardoor minder gevoelig voor vandalisme."


Dus melden we ze stuk voor stuk met locatie in de krant. :9
 
Da's nou net zo'n plekje waar je het gas er even lekker op zet. Ik heb liever dat ze een camera op de verkeerslichten zelf zetten voor de rood-rijders. Als je ziet wat daar elke keer door rood komt zeilen aan koekblikken heb je de camera binnen een week terug verdient.

Edit: lees net dat de camera ook de rood-rijders aanpakt. Pluimpje voor de pliesie!
Dus... te hard rijden vind je acceptabel, maar door rood rijden niet. Klinkt als je houdt je alleen aan de wet als het jou uitkomt.
 
Dus... te hard rijden vind je acceptabel, maar door rood rijden niet. Klinkt als je houdt je alleen aan de wet als het jou uitkomt.


Vind ik ook , wat te hard rijden als het kan vind ik minder gevaarlijk dan door rood rijden of richting niet aangeven.

Ik woon er vlakbij en heb nog geen last gehad van dat ding , mocht ik onverhoopt een boete krijgen door dat ding gaat er een bandje omheen.

:+
 
Vind ik ook , wat te hard rijden als het kan vind ik minder gevaarlijk dan door rood rijden of richting niet aangeven.

Met 100 door rood vlammen binnen de bebouwde kom gaat anders prima.
Ligt een beetje aan het moment en de overzichtelijkheid van het kruispunt.

Ik deed het eens rond 22.45 op 2e kerstavond, omdat de tram toen net overstak en dus het hele kruispunt rechts afsloot, en links stonden alleen twee koplampen bij het verkeerslicht.

Dat wel wel politie overigens, en ik heb best even moeten praten als brugman.
Ze slikten het verweer wel... :P
 
Laatst bewerkt:
Vind ik ook , wat te hard rijden als het kan vind ik minder gevaarlijk dan door rood rijden of richting niet aangeven.

Ik woon er vlakbij en heb nog geen last gehad van dat ding , mocht ik onverhoopt een boete krijgen door dat ding gaat er een bandje omheen.

:+
Volgens mij is het afhankelijk van de situatie en kun je niet zeggen dat te hard rijden in alle gevallen minder gevaarlijk is dan door rood rijden. Als er geen stoplicht staat dan moet je gewoon zelf uitkijken. Als er wel een stoplicht staat, kun je dan ineens niet meer uitkijken :?
Ik ben het natuurlijk met je eens dat midden overdag door het centrum van de stad met piepende bandjes zonder richting aan te geven door rood rijden erg fout is.
 
Ja ik vind ook wel dat het afhankelijk is van een hoop factoren , maar ik rij liever iets te hard dan door rood :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan