flitspaal verklikker

Tensive

MF veteraan
14 okt 2001
5.754
0
Arnhem
Zag net op Nieuws op TV dat ze van die \'verklikkers\' hebben. Wanneer men harder rijdt dan max. speed op een weg en men nadert een fotopaaltje, dan gaat dat ding dus knipperen en piepen. Werkt via de satelliet en de overheid gaat het waarschijnlijk verbieden volgend jaar. \ '(

Toch wel zo makkelijk, lijkt mij. Iemand een idee hoeveel ze kosten en waar je ze kunt halen? :9
 
Alweer een topic over radardetectortjes???? er staan er nog 2 open....en je kan die dingen bij de beter auto-speciaal zaak halen...waar je ook je normale stinger kan kopen...
 
Zover ik weet werken ze niet op radar; ze vertellen je alleen dat je een flitspaal nadert en ze geven aan wanneer je boven max. snelheid zit.

Is toch wat anders, niet? :?
 
Waarom moet je in vredesnaam zon flitspaal verklikker hebben?? :? Je ziet ze toch al van verre, en bij mobiele flitsers werkt het toch niet. Ga dan voor een radardectector.
 
Troep, troep, troep.

Wat heb je nou aan een apparaat die vaste controles pakt.

Wanneer je vaak een weg rijdt, weet je die vaste palen wel te vinden.
En wat als er op een weg 5 palen staan ?
Dan moet je 5 keer achter elkaar van het gas.
:( :( :(

Leuk bedacht, maar helaas.
Mijn geld geef ik daar niet aan uit.
 
jah, maar tis toch wel handig als je gaat toeren door onbekend gebied.
Zeker weten dat jullie net zoals ik graag op een b-weggetje dat lekker leeg lijkt wel eens het gas open willen trekken. :9
Niet gelijk ideaal om dan geflitst te worden door zo\'n paal die tussen de boompjes staat (en dus dat je em nie zag staan van te voren)...

... maar aan de andere kant, die apparaten lopen op in de prijs van enkele honderden guldens schijnt, dus dan is het idd niet zo interessant meer.
 
Sja, voordat je het geld eruit hebt......
Kan snel gaan natuurlijk, maar ik koop hem ook niet.
Die mobiele controles zijn juist het gevaarlijkste. Als ze daar nou eens iets betaalbaars op zouden vinden.......
 
Hoeveel kost een stinger dan en wat kan die dan eigenlijk detecteren? :?

Alles wat werkt met radar.

Stinger is toch niet meer leverbaar? Je moet volgens mij dan de Vector europa 966i kopen. Kost zo\'n 1750 gulden. Moet je hem zelf inbouwen. Meeste mensen gebruiken volgens mij de quitezz. Die detecteerd wel minder en pas later. Kost echter maar 375 gulden.
 
De Geodesy is een lerend systeem die door de input van de gebruikers ook de tijdelijke controles kan hebben.
 
Las net dat je voor de geodesy ook een abbo moet afsluiten om updates te ontvangen. Zo\'n 50 Euro per jaar.
 
Het is natuurlijk een \'verkeersveiligheidssysteem\'.

Zoals Tiff Needell het omschreef:
We weten allemaal dat de flitspalen er staan om de verkeersveiligheid te bevorderen. Dus zullen ze wel op de gevaarlijkste plekken op de wegen staan. Daarom is het handig om vantevoren te weten dat je een gevaarlijke plek nadert om je snelheid en concentratie aan te passen aan de naderende omstandigheden (met een vette ;) )

Het is in ieder geval een systeem dat buiten het wetsvoorstel voor een verbod (zoals het nu in Frankrijk al is) op radardetectoren.
 
Alles wat werkt met radar.

Stinger is toch niet meer leverbaar? Je moet volgens mij dan de Vector europa 966i kopen. Kost zo\'n 1750 gulden. Moet je hem zelf inbouwen. Meeste mensen gebruiken volgens mij de quitezz. Die detecteerd wel minder en pas later. Kost echter maar 375 gulden.

Dan moet ik toch maar een Goldwing aanschaffen, die heeft tenminste een sigarettenaansteker, waar ik die quintezz in kan steken. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan