Flitspalen en Duitsland

JaJe geeft dus toe dat bochten maken gevaarlijker is dan gewoon rechtdoor. Waarom controleert de roverheid dan niet in bochten?
_O-

Jij ziet echt overal iets in dat misschien mogelijkerwijs een kans op een optie ter ondersteuning van je gedachtegoed is :')
 
Grote voordeel van Duitsland is dat men daar uitsluitend van voren flitst, je hebt er dus geen last van als motorrijder. Wel opletten voor VROS-auto's en laserguns..

Men heeft in Duitsland ook ontdekt dat een motorfiets aan de voorzijde geen nummerbord heeft. Daarom worden her en der aan flitspalen een tweede flitser gekoppeld, die gelijktijdig de achterkant ook even fotografeert. Dus het wordt in Duitsland ook voor motorrijders steeds meer oppassen.

EgbertO
 
Men heeft in Duitsland ook ontdekt dat een motorfiets aan de voorzijde geen nummerbord heeft. Daarom worden her en der aan flitspalen een tweede flitser gekoppeld, die gelijktijdig de achterkant ook even fotografeert. Dus het wordt in Duitsland ook voor motorrijders steeds meer oppassen.

EgbertO


O, dat is goed dat je dat even meld. Ik ging er nog steeds vanuit dat ze je alleen van voren flitsen. *O*
 
JaJe geeft dus toe dat bochten maken gevaarlijker is dan gewoon rechtdoor. Waarom controleert de roverheid dan niet in bochten?
Inderdaad??? :? Waarom controleert men niet in bochten?
Heb ooit eens ergens gehoord dat dit niet mocht maar waarom niet?
Wie het weet mag het zeggen :?
 
in Duitsland kan je toch zo hard je wil? of gaan ze daar nu ook al moeilijk doen als je de 200 passeert

maar tegenwoordig kan je dus aan de nl flitspalen van nu niet ontkomen
lekker geregeld allemaal

In Duitsland is op bepaalde snelwegen geen snelheidsbeperking. Dat is niet hetzelfde als "dat je in Duitsland kan zo hard je wil" zoals jij het formuleert.

Ga jij nu eerst maar je motorrijbewijs halen en dan leren rijden voordat je gaat blaten over politie die moeilijk gaat doen als je de 200 passeert. :W
200 is knetterhard, zelfs voor ervaren motorrijders en zeker tussen overig verkeer. En 200 rijden is één ding maar als er voor je een auto naar links komt met die 130 rijdt en je moet bij 200+ in de ankers is dat weer een heel ander verhaal. En dat is niet te vergelijken met de remproef die je straks bij je examen moet doen.
 
Inderdaad??? :? Waarom controleert men niet in bochten?
Heb ooit eens ergens gehoord dat dit niet mocht maar waarom niet?
Wie het weet mag het zeggen :?

Een flitspaal meet je snelheid door in twee momentopname's de afgelegde afstand en de tijd tussen de twee momentopnames te delen (je kijkt twee keer naar een motor eerste keer was hij nog 100 meter weg, seconde later nog maar 80 -> motor rijdt 20m/s = 72km/h). Met deze methode ga je ervanuit dat de motor een rechte weg aflegd. Ik heb even een snelle berekening gemaakt (eventueel ter inzage ;) )

Bij een bochtstraal van 30 meter (volgens mij een redelijk normale bocht?) en een rijsnelheid van ca. 80km/h zou de flitspaal een snelheid meten van ca 73,8km/h -> eenafwijking van 7% (in het voordeel van de motorrijder, opzich geen probleem dus :P , echter niet echt een betrouwbare meting). Nu zou je een correctie kunnen aanbrengen in de flitspaal (zeg alle metingen+7%). Echter speelt ook nog mee dat een motorrijder in een binnen,- of buitenbocht kan rijden wat weer resulteerd in verschillende afgelegde afstanden dus verschillende metingen...
 
Een flitspaal meet je snelheid door in twee momentopname's de afgelegde afstand en de tijd tussen de twee momentopnames te delen (je kijkt twee keer naar een motor eerste keer was hij nog 100 meter weg, seconde later nog maar 80 -> motor rijdt 20m/s = 72km/h). Met deze methode ga je ervanuit dat de motor een rechte weg aflegd. Ik heb even een snelle berekening gemaakt (eventueel ter inzage ;) )

Bij een bochtstraal van 30 meter (volgens mij een redelijk normale bocht?) en een rijsnelheid van ca. 80km/h zou de flitspaal een snelheid meten van ca 73,8km/h -> eenafwijking van 7% (in het voordeel van de motorrijder, opzich geen probleem dus :P , echter niet echt een betrouwbare meting). Nu zou je een correctie kunnen aanbrengen in de flitspaal (zeg alle metingen+7%). Echter speelt ook nog mee dat een motorrijder in een binnen,- of buitenbocht kan rijden wat weer resulteerd in verschillende afgelegde afstanden dus verschillende metingen...


Een bochtstraal van 30 meter is wel heel erg kort. Vroeger moesten we bij een haakse aansluiting van twee wegen de geleideblokken aan de binnenkant leggen met een straal van 15 meter. Dan zouden de vrachtauto's er nog langs kunnen zonder in problemen te komen.
 
Een bochtstraal van 30 meter is wel heel erg kort. Vroeger moesten we bij een haakse aansluiting van twee wegen de geleideblokken aan de binnenkant leggen met een straal van 15 meter. Dan zouden de vrachtauto's er nog langs kunnen zonder in problemen te komen.

Ben zelf niet bekend in de wegenbouw dus neem dit gelijk van je aan, echter voor het rekenvoorbeeld maken de getallen niet zoveel uit :). Ik wilde aantonen dat er een afwijking in de meting zit in de bocht, en of dit nou 5,7 of 10% is maakt opzich niet heel veel uit.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan