Ik heb op mijn 2003 kawasaki zx6rr Nissin remklauwen gemonteerd ipv de orginele Tokico's. De Nissins heb ik van internet gehaald, en ze zijn mij verkocht als zijnde van een 2007 zx6r. Ik heb ook al enige tijd zwevende braking remschijven in gebruik, ook al met de Tokico's.
Bij het demonteren van de Tokico's viel het me op dat de onderzijde van de remblokjes beschadigd/schuin weggesleten is.
Nou heb ik de Nissin's er gemonteerd en geconstateerd dat de floaters van de schijf tegen de blokjes aanlopen.
Ik heb het juiste type schijf, nameljk de STX48D. De dikte is gemiddeld 5,1 mm, op diverse plaatsen gemeten met een micrometer. In de draairichting zit er geen voelbare speling op de floaters, haaks op de draairichting uiteraard wel. Maar niet overdreven veel.
Bij het inspecteren van de remklauwen, voor montage, viel me op dat er in 1 klauw een licht slijtspoor zit. Dit moet door een remschijf veroorzaakt zijn:
Blijkbaar is de tolerantie te krap. Zaterdag ga ik met deze motor op Assen rijden. Ik wil tussen de voorvorkpoot en de remklauwen een M10 ring monteren, zodat er wat meer tolerantie ontstaat.
Mijn vraag (ja eindelijk!) is dan ook of dit zomaar kan. Ik weet dat er vaker afstandbussen tussen voorvork en remklauw gebruikt worden, maar meestal is de diameter van de schijf groter is dan orgineel.
Een andere optie is om de orginele schijven van mijn 'regenvelgen' over te zetten en niet met de Braking schijven gaan rijden. Liever niet, want daar heb ik eigenlijk geen tijd voor...
Edit: Ik heb dit topic ook doorgemaild aan braking.nl met de vraag of het een bekend iets is en of ze een oplossing hebben.
Bij het demonteren van de Tokico's viel het me op dat de onderzijde van de remblokjes beschadigd/schuin weggesleten is.
Nou heb ik de Nissin's er gemonteerd en geconstateerd dat de floaters van de schijf tegen de blokjes aanlopen.
Ik heb het juiste type schijf, nameljk de STX48D. De dikte is gemiddeld 5,1 mm, op diverse plaatsen gemeten met een micrometer. In de draairichting zit er geen voelbare speling op de floaters, haaks op de draairichting uiteraard wel. Maar niet overdreven veel.
Bij het inspecteren van de remklauwen, voor montage, viel me op dat er in 1 klauw een licht slijtspoor zit. Dit moet door een remschijf veroorzaakt zijn:
Blijkbaar is de tolerantie te krap. Zaterdag ga ik met deze motor op Assen rijden. Ik wil tussen de voorvorkpoot en de remklauwen een M10 ring monteren, zodat er wat meer tolerantie ontstaat.
Mijn vraag (ja eindelijk!) is dan ook of dit zomaar kan. Ik weet dat er vaker afstandbussen tussen voorvork en remklauw gebruikt worden, maar meestal is de diameter van de schijf groter is dan orgineel.
Een andere optie is om de orginele schijven van mijn 'regenvelgen' over te zetten en niet met de Braking schijven gaan rijden. Liever niet, want daar heb ik eigenlijk geen tijd voor...
Edit: Ik heb dit topic ook doorgemaild aan braking.nl met de vraag of het een bekend iets is en of ze een oplossing hebben.
Laatst bewerkt: