Floor Verbrugge komt afspraak niet na

Dat je het een klotestreek vind kan ik me goed voorstellen, zou dat zelf ook vinden maar ik denk niet dat je de dealer ook maar iets kunt maken in dit geval.

Zijn doel is uiteindelijk toch om die motor te verkopen, bij jou was dat nog niet helemaal zeker voor hem en als hij hem eerder kwijt kon, dan zullen de meeste dealers dat doen dan denk ik.

Het was wel veel netter geweest als hij jou even had gebeld met het bericht dat er nog een belangstellende voor was, dat is dus niet netjes, dat hij dat niet heeft gedaan.

Ik kan me dus wel voorstellen dat je er nooit weer naar binnen stapt, maar helaas kun je hem niks maken denk ik. Succes.
 
Erg lullig, maar een dealer wil geld verdienen. Als je een motor echt graag wilt hebben, zorg dan dat ze je telefoonnummer hebben en zeg gewoon of ie \'m voor je vast kan houden tot de dag dat je komt proefrijden.

Heb ik ook gedaan met de XR, anders was ie zeker te weten verkocht, voor zo weinig geld, zo\'n gaaf uiterlijk en weinig km\'s....

Maargoed, die dealer had \'m ook wel verkocht als je die Fazer (2002 model) niet had gezien.
 
Absoluut niet netjes van deze vrienden en het Fazer verhaaltje is natuurlijk zwets... Maar ze doen wettelijk niets verkeerd... De service is zwaar verkeerd, maar ze zijn niet verplicht de fiets voor je achter te houden... Het is me niet helemaal duidelijk of je gevraagd hebt of ze het ding voor je achter wilden houden, maar in principe zou dat ook niet uitmaken, omdat het slechts een gentleman\'s agreement is en niet wettelijk bindend...

Het was natuurlijk wel netter geweest om je op z\'n minst in te lichten dat er een \'kaper op de kust\' was, zeker omdat duidelijk was dat je het ding wel heeel erg mooi vond... (anders kom je niet tig keer kijken) Wat ook vreemd is: het lijkt me raar om een fiets een dag voor de proefrit al klaar te zetten met verzekeringsplaten... Lijkt me dat ze op het moment van jouw vrijdagbezoek al wisten dat er een andere geinteresseerde was.... Hadden ze minstens effe kunnen melden...

Conclusie:
Wettelijk waterdicht, maar qua service zo fout als het maar kan... |(
 
Ik heb twee weken gedaan tussen het zien en het kopen van mijn motor. In die tussentijd heb ik 3 of 4 keer contact met de dealer gehad en hij heeft me toen beloofd dat als er een koper voor zou komen dat hij me gelijk zou bellen. Toen ik na twee weken langskwam om hem op te halen stonden er net 2 mannen naar te kijken. De verkoper zei meteen dat ik de nieuwe eigenaar was en de twee bewonderaars wensten me veel succes en vonden dat ik een goede keuze had gemaakt.

Toen voelde ik me wel koning, want ik had nog ergens achterin mijn hoofd nog wat twijfels.

Een dealer moet zich gewoon aan de afspraken die hij maakt houden, maar wettelijk is dit geen verplichting.

Erg jammer!!
 
Mijn dealer had mn motor al weggezet toen ik erover aan het denken was :) Maaruh, wat moest ie hebben voor de VFR? en hoe oud wassie? vraag ik es bij mijn dealer na voor je :)
 
tja, eigenlijk moet je blij zijn dat je daar dus geen motor gekocht hebt, dan was je er later achter gekomen dat je niet serieus genomen wordt, dan kost het vermoedelijk meer geld,,,,ach en deze reclame is ook weer goed voor de consument voor de consument, die weet zo ook welke zaken te mijden.

een motor kopen is voor velen iets meer \"als een kroket uit de muur trekken\".

op korte termijn is dit figuur blij, op langere termijn kan hij hier toch wel eens spijt van krijgen.Deze vorm van naamsbekendheid doet hem geen goed.

van een kent kan ik je boosheid begrijpen, maar anderzijds ben dus blij !!!!
 
Hoi allemaal!

Bedankt voor jullie toffe reacties!

Mijn dealer had mn motor al weggezet toen ik erover aan het denken was Maaruh, wat moest ie hebben voor de VFR? en hoe oud wassie? vraag ik es bij mijn dealer na voor je

Ik ben niet persé op zoek naar een VFR hoor, maar deze was gewoon echt nieuw.
De VFR was uit 1996, had 6845km gelopen en kostte 15950,-

mzzl,
Jeroen
 
Ik heb net even zitten kijken op motoroccasions (zie link onderaan de pagina) en daar staan leuke vfr\'s voor mooie prijzen. Korting kun je er nog wel afpraten en nu zijn ze al lekker gunstig geprijsd.

Zoeken, vragen, kijken, testrijden en afspraken maken (bij een dealer die zich eraan houd!!!)
 
Uhhmz...je hebt ook nog groot kans van dat het een schade fiets is geweest he...met leuke dealtjes bij een willekeurige dealer moet je oppassen...mijn dealer vertrouw ik ondertussen wel...maar ik zou niet zo gauw een ander vertrouwen...
 
Met kilometerstand kunnen ze ook lopen kutten bij motoren hoor ;) was laatst nog bij Verboden In Te Rijden op TV, dat ze auto\'s gewoon 60.000km hadden teruggedraaid enzo. Bij een kennis van me die een auto wou kopen (die uit Duitsland was geimporteerd) kwamen ze er achter dat er al 4 ton op stond, terwijl ie hier werd verkocht met net 1 ton ofzo.

Zou lullig zijn als je veel geld lapt, en je er achter komt dat die motor niet bijna 7000km, maar al rustig 40.000 erop heeft zitten.
 
Bij motoren gebeurd het ook heel erg veel. Las hier ook een keer een verhaal van iemand die zijn motor in de sloot had geparkeerd. Die ging langs bij een dealer en daar stond zijn oude motor (hij had inmiddels een nieuwe via de verzekering gekregen). Toen hij vroeg wat er met de motor was gebeurd, kwam de dealer met een heel verhaal, maar toen hij zij dat hij er gewoon mee de sloot in was gereden, schrok die dealer wel. Daarna nog de opmerking dat er ook 10.000 kilometer van de teller was verdwenen en de dealer had natuurlijk geen poot meer om op te staan.

Weet alleen niet meer wie of waar dit was.
 
Bij motoren gebeurd het ook heel erg veel. Las hier ook een keer een verhaal van iemand die zijn motor in de sloot had geparkeerd. Die ging langs bij een dealer en daar stond zijn oude motor (hij had inmiddels een nieuwe via de verzekering gekregen). Toen hij vroeg wat er met de motor was gebeurd, kwam de dealer met een heel verhaal, maar toen hij zij dat hij er gewoon mee de sloot in was gereden, schrok die dealer wel. Daarna nog de opmerking dat er ook 10.000 kilometer van de teller was verdwenen en de dealer had natuurlijk geen poot meer om op te staan.

Weet alleen niet meer wie of waar dit was.

Hehe ja das lullig, en je betaald wel voor die kilometers. Dus altijd moeilijk, vind het persoonlijk niet kunnen, maar er zijn zat dealers die niet te vertrouwen zijn. En zoals ik al eerder zei \'mijn XR uit 1987 had nog geen 8000km op de teller\'. Vind ik ook raar. Andere teller erop ? Teruggedraaid? Weinig mee op de weg gereden, maar wel flink wat zondagen in het zand?
Ach zo lang ie rijd vind ik het niet erg, maar bij zeer hoge bedragen van 15.000 piek en hoger mogen ze je gewoon niet belazeren. Daarom is een nieuwe motor kopen vaak de beste optie ;)


P.S. Ik heb m\'n oude auto een keer ingeleverd bij een garage toen ik daar een ander kocht. Kreeg alleen vrijwaring er nog voor terug. \'s middags kom ik langsrijden met die andere auto, en wat zie ik, mijn auto zie ik daar rijden met zo\'n handelaartje erin, hij had dus al meteen z\'n mannetjes gebeld om \'m te verkopen voor nog wat geld... heel apart om je eigen auto te zien rijden met een ander erin en dan van die handelaarsplaten erop. Naja kon mij verder niet boeien, maar dan weet je wel hoe ze zijn.
 
Laatst bewerkt:
Wat kilometers terugdraaien betreft: bij mij om de hoek hier in San Sebastian zit een werkplaatsje waar een groot boord hangt: \"digitale km\'s terugdraaien: fl.100,-.
Een kennis van mij met een transportbedrijf gaat daar regelnmatig langs met huurbusjes; in 5 minuten gedaan. ;)
Alleen de plaatselijke Mercedesdealer en de off.motordealers schijnen het niet te doen met de tweedehandsjes, verder iedereen. })
 
met huurauto\'s is het natuurlijk leuk om te doen. Heb je 100 kilometer vrij per dag, huur je een week een auto, rijd ermee naar italie, komt terug aan laat even de teller tot 700 km zetten. Lekker goedkoop dan!

Kan natuurlijk ook met de motor. Bij een dagje huren betaal je meestal inclusief 100 vrije kilometers en daarboven vanaf een kwartje per km. Moet je dus wel 500 kilometer rijden wil je die 100 piek eruit halen die je kwijt bent voor het terugzetten.
 
De huurbusjes van dat transportbedrijf rijden over het algemeen rond de 30.000 km per maand en de huurcontracten zijn voor een jaar, dus reken uit de winst ! 8-)
De laatste keer dat hij daar was kwam hij een jongen tegen met een \'98 R1 met 38.000 km op de teller, die een week later te koop stond met 18.000 km...... :(
 
Bij motoren gebeurd het ook heel erg veel. Las hier ook een keer een verhaal van iemand die zijn motor in de sloot had geparkeerd. Die ging langs bij een dealer en daar stond zijn oude motor (hij had inmiddels een nieuwe via de verzekering gekregen). Toen hij vroeg wat er met de motor was gebeurd, kwam de dealer met een heel verhaal, maar toen hij zij dat hij er gewoon mee de sloot in was gereden, schrok die dealer wel. Daarna nog de opmerking dat er ook 10.000 kilometer van de teller was verdwenen en de dealer had natuurlijk geen poot meer om op te staan.

Weet alleen niet meer wie of waar dit was.
Was Auke.
 
Echt HEEL triest van die dealer. Hij had je inderdaad in ieder geval moeten bellen toen die andere koper kwam...en je kan er helaas niks aan doen.

Gewoon ergens anders kopen, en het verhaal vertellen aan iedereen die het wil horen!
 
Bij motoren gebeurd het ook heel erg veel. Las hier ook een keer een verhaal van iemand die zijn motor in de sloot had geparkeerd. Die ging langs bij een dealer en daar stond zijn oude motor (hij had inmiddels een nieuwe via de verzekering gekregen). Toen hij vroeg wat er met de motor was gebeurd, kwam de dealer met een heel verhaal, maar toen hij zij dat hij er gewoon mee de sloot in was gereden, schrok die dealer wel. Daarna nog de opmerking dat er ook 10.000 kilometer van de teller was verdwenen en de dealer had natuurlijk geen poot meer om op te staan.

Weet alleen niet meer wie of waar dit was.

Yep, zo kwam ik mijn oude trouwe CBR tegen. Zag er weer keurig uit. (Op mijn homepage kun je zien hoe hij na de crash er uitzag.)
Verhaal van de dealer was al direct dat hij deze motor had geruild bij een andere dealer voor een aantal goedkopere motoren, en dat hij toch wel een beetje kuipschade had gehad.

Daarna vertelde ik hem mijn verhaal, en toen schrok hij wel (of hij kan goed toneelspelen ;) ) Of hij nu schrok dat het apparaat in de sloot had gelegen of dat ik het wist, weet ik niet.

En die 10.000+ kilometers die er af waren, komt waarschijnlijk omdat ze er wat andere teller op hebben gezet, omdat ook die vol water stonden. Of ze het blok nu ook hebben vervangen :?

Ik zou zo\'n nat geval toch niet graag willen hebben :(
 
Ik heb trouwens ook maar eens 2 \'reviews\' van bedrijven op die site gezet...Safe Veenendaal en Wim van Zanten te Kesteren....
 
Terug
Bovenaan Onderaan