Flowmeter in je brandstofslang

T_Gixxer

MF veteraan
11 mrt 2011
1.641
0
IJmuiden
Mijn opa en oma hadden een kast achter de WC, waarin de meters van de waterleidingen zaten, en daar zag je het tot op de mililiter nauwkeurig.

Is er iets goedkoops/simpels te maken, zoals een flowmeter in de brandstofslang, waaruit je kan opmaken hoeveel liter brandstof je tot op het moment hebt verbruikt? :P Hoeveel brandstof er per seconde doorheen stroomt is ook prima, zolang het nog wel leesbaar is.
 
simpelst is meten van drukverschil over een ''orifice''

misschien dat proportion air deze meter heeft, geschikt voor benzine.
wiltec is de nederlandse agent.

natuurlijk niet super nauwkeurig zoals die op de benzinepomp (dit zijn vaak coriolis meters).
 
Laatst bewerkt:
_O- _O- _O- Alsof die dingen zo nauwkeurig zijn _O- Bij de gemiddelde ijking wordt de helft afgekeurd :Y . En toevallig geeft de meter altijd meer aan dan er doorstroomt, bijna nooit minder. :')
ik ken de percentages niet precies, doch het zijn wel zo'n beetje de nauwkeurigste flowmeters.
volgens mij zijn ze wel 2 a 3 keer nauwkeuriger dan de ''orifice'' meter.

gok dat die meters waar jij hebt over hebt, na verloop meer aan gaan geven -O-
 
Laatst bewerkt:
is wel te maken maar hoe precies wil je het hebben en wat noem je goedkoop.
orifice met DP-transmitter en een uitlezing die de kleine hoeveelheden van een motor nauwkeurig kan meten is mogelijk maar goedkoop is een ander verhaal.
je zou een blokje kunststof kunnnen nemen en daar een schoepen wieltje in zetten met metalen uiteinden en dan een benaderingschakelaar die meet hoe vaak er een schoepje voorbij komt. dan krijg je een frequentie signaal en dat moet op een meter zichtbaar te maken zijn. moet je hem natuurlijk wel zelf even calibreren en je moet behoorlijk goed zijn in bankwerken om het te maken maar de materialen kosten niet veel. en volgens mij moet je dat behoorlijk nauwkeurig kunnen krijgen.
iets soortgelijks is ook wel te koop maar dan zijn de materiaal kosten wel in een keer verveelvuldigd. en het zou in een blokje moeten passen van ongeveer 2 bij 4 bij 5 cm
 
is wel te maken maar hoe precies wil je het hebben en wat noem je goedkoop.
orifice met DP-transmitter en een uitlezing die de kleine hoeveelheden van een motor nauwkeurig kan meten is mogelijk maar goedkoop is een ander verhaal.
Bij nader inzien ga ik toch twijfelen, de DifferentialPressure is nl. wel heel erg klein.
Maar dit kan dus wel, alleen wordt het daardoor soms duur? (gevoelige PT's?).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan