Fluctuatie motorprijzen

Mich

MF veteraan
23 nov 2001
2.040
6
Huizen
Ik wil binnenkort mijn eerste motor kopen, zo rond de FL 6000. Nu vraag ik me af of de prijzen zo rond maart/april sterk omhoog gaan ? Is het verstandiger om nu een motor te kopen? (heb het geld nog niet echt)
 
Volgens mij niet, maakt volgens mij niet veel uit wanneer je hem koopt, Ik zie geen verschil in de prijzen ivm met tijd in ieder geval.
 
Ja, dat maakt zeker uit.

Je kunt gewoon heel duidelijk een machtsverschuiving voelen tussen deze tijd (net voor de winter) en dadelijk de tijd net voor de lente.

Als koper sta je nu sterker. Er is een toename in het aanbod en een afname in de vraag. Als iemand een motor in de verkoop heeft en er reageren niet veel mensen, dan kun je dat als potentiele koper uitbuiten. Dus een lagere prijs afdwingen.

In de aanloop naar het motorseizoen is het precies omgekeerd. Je zal dan merken dat motoren die aangeboden worden, sneller verkocht gaan worden. Dus op je gemak zoeken wordt moeilijker. En een verkoper zal eerder je bod afwijzen met het excuus dat er toch aandacht zat is voor de motor.

Geloof me de komende maanden (tot februari) is verreweg de beste tijd om een motor te kopen (helemaal als de aankoop particulier is).
 
Terug
Bovenaan Onderaan