Fluitend blok?

Du_bois

Rookie
29 jan 2008
17
0
katwijk
goededag allen,

ik ben nieuw in het rijden op de nederlandse snelwegen met mijn pas aangeschafte r6 uit 99 (pic,s volgen nog).
Nu zo nieuw als ik ben heb ik er een kilometertje of 5 a 600 opzitten en ik heb een eigenaardig geluid uit mn blok komen.


vooral in het lage toerengebeid en in de eerst 2e en 3e versnellingen.
een hoog fluitend geluid welk oploopt naarmate de snelheid toeneemt, hierna neemt het geluid van mn seatpipe,s het over ( niet meer te horen maar waarschijnlijk wel aanwezig).
Er staan 30.000 km op de teller en is altijd goed onderhouden.

komt iemand dit verhaal bekent voor of heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen.

alvast vriendelijk bedankt en tot de volgende vraag

GreetZ Du_bois
 
Is het een bekend melodietje?
682.gif



een stervend wiellager?


4_2_4.gif
 
Laatst bewerkt:
Fluitend geluid kan van de vinnen komen van het motorblok.
Ik heb vierkante rubberblokjes tussen de koelvinnen van mijn XJ900F blok zitten, om dit fluiten tegen te gaan.
Misschien kun je dat eens proberen ?
 
Fluitend geluid kan van de vinnen komen van het motorblok.
Ik heb vierkante rubberblokjes tussen de koelvinnen van mijn XJ900F blok zitten, om dit fluiten tegen te gaan.
Misschien kun je dat eens proberen ?
Ik heb zo het vermoeden dat een watergekoelde r6 geen rubberen blokjes tussen de koelvinnen heeft :+

Het is niet je accu toch, die aan het fluiten is? Gebeurt nog wel eens als de spanningsregelaar 'verkeerd' kapot gaat en de spanning richting accu niet meer begrenst. Dan gaat de accu koken en dus fluiten. Het ruikt ook nog naar rotte eieren, mocht je die ooit geroken hebben.
 
Hoor je niet gewoon het aanzuiggeluid van lucht?
:^

Open filtertje erin?

Bij mij hoor je dat tot 6k ook erg goed zeker als ik in hogere versnellingen flink op het gas ga vanaf lage snelheid. Als ik wat sneller door de versnellingen ga hoor je het amper doordat je al snel het uitlaatgeluid hoort.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan