Fluitend geluid VN800

sammeke62

Rookie
28 jun 2012
5
0
Willebroek
Graag zou ik geholpen worden met mijn probleem.
Ik heb pas een Kawasaki VN 800 gekocht. Mooie machiene trouwens.
Ik heb een fluitend geluid in het blok van de motor als ik optrek in eerste, tweede, derde
vierde . Dus als ik de motor belast in hogere toeren. Wanneer ik mijn koppeling intrek
hoor ik niets meer. Wel vervelend telkens dat geluid te moeten aanhoren als je optrekt.
Naar twee dealers geweest. De ene zegt nieuwe ketting en tandwielen, de andere zegt
dat de distributie ketting te strak is aangespannen en dat daarvoor de motor van het frame moet??? Wat denken jullie. Ketting is nog goed en achterste tandwiel ziet er goed uit.
Willen julli even meedenken aub. Het geluid is links en rechts het luidst.

Fred.
 
Ik heb dit gehad met mijn vorige motor (een moto guzzi breva 1100) en daar was het het druklager van de koppeling. Er zat een gietfout in de carterhelft waardoor het lagertje niet helemaal recht op de koppeling zat. Daardoor werd het warm en ging het fluiten.

Dat gefluit van je motor kan natuurlijk alles zijn, maar bij mij was het weg als ik de koppeling een heel klein beetje inkneep en dus druk op het lagertje zette. Ook begon het pas als de motor en dus het lagertje warm waren.
 
klinkt idd als een lagertje, distributie zou je in theorie met de koppeling in ook moeten horen want die draait zolang de motor loopt. Ik denk toch aan een lager of misschien de versnellingsbak zelf?
 
Terug
Bovenaan Onderaan