Fluittoon R6 (met filmpje)

MotoH

Rookie
4 mrt 2010
9
0
Beste MF'ers,

Ik heb een vraag betreffende mijn r6 (2003), wanneer mijn motor stationair draait is er een fluit/pieptoon ter horen gelijk aan die op het filmpje hier onder, echter ik kan nog helemaal goed thuisbrengen waar het weg komt:

Klik hier om filmpje te bekijken

Herkent iemand dit misschien, en zo ja waar kan het aan liggen/ is het een voor een r6 gebruikelijk huis tuin en keuken fluitje?

P.S
de motor heeft deze winter wel stilgestaan, en sinds vorig 'rij-jaar' niet meer gelopen.
 
Laatst bewerkt:
Niks mis mee. Klinkt heel normaal en dat minifluitje is gewoon de motor die draait. Niks om druk om te maken. Heb zelf ook een 2003 gehad en die klonk eveneens als de geen die je hier laat horen.

Echter is dit niet jou 6je. Maar als deze het zelfde klinkt als in het filmpje dan is er niks aan de hand.
 
Ik neem aan dat het fluitje vorig jaar ookal aanwezig was of is het iets van de laatste keer??
Heb zelf namelijk ook een R6 maar ik weet niet beter dan dat het geluid (zoals ik op het filmpje zag standaard is) Misschien wel zo handig om van je eigen motor een filmpje te maken zodat het duidelijk is of het om het zelfde fluitje gaat maar voor als nog denk ik niet dat er iets mis mee is
 
is het gefluit van de lucht die langs de inlaten wordt gezogen.

Ik heb zelfs gehoord van iemand dat hij het circuit af is gehaald omdat dit gefluit de db-grens overschreed (Zolder). Vervolgens wat foamtape langs de rand geplakt om dit tegen te gaan.

Het is dus niets om je over zorgen te maken zoals meerdere al zeggen :)
 
Kijk dit is mooi dat ik dit topic tegen kom.
Ik zat nl met de zelfde vraag, heb van de winter een racer gekocht, een r6, moet motorblok schade.
Het blok was niet meer te reddden dus heb ik een onder blok gekocht en gemonteerd en die maakt ook zo'n geluid. Was al helemaal bang dat dit blok ook kapot was.
Maar het geluid is gewoon normaal..........gelukkig maar.
Kan ik met een gerust hard 17 april gaan knallen op Zandvoort.
 
Thanx voor jullie respons, want het is ook echt precies het zelfde fluitje als op het filmpje (iets minder hard dat wel).
Dus dan kunnen we binnenkort met een gerust hard de weg op ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan