Fluo vestjes, wie draagt ze ?

Draag je een fluo vestje

  • Ja, veiligheid voor alles

    Stemmen: 55 19,6%
  • Ja, ik voel mezelf er wel sexy in

    Stemmen: 10 3,6%
  • Nee, ik ben geen kerstboom

    Stemmen: 151 53,7%
  • Nee, maar ik denk er wel 1 te kopen

    Stemmen: 35 12,5%
  • Nee, ik val al hard genoeg op met m'n rijkunsten

    Stemmen: 30 10,7%

  • Totaal aantal stemmers
    281
2*hesje :+ :+

full
 
Ik draag al jaren zo'n vestje, zowel in de dag al nacht.
Laat dat gewoon rond mijn vest zitten.
Vooral als het donker is zal het wel iets helpen in verband met de zichtbaarheid, zeker in mijn geval want mijn fietsje is zwart van kleur en ook mijn motovest.
 
Ben ooit gespot door |Orpheus, 'zwarte helm/pak/motor en gele strepen'
Dat was dus een reflectiegordel, die klappert niet tot 180 (Dld) en valt goed op.
Afkomstig uit Engeland.

Misthoornprincipe: hard pijpen, da' moeje begrijpen O-) O-)
 
Laatst bewerkt:
ik zou het idee krijgen dat ik weer terug naar de rijschool ben, daar had ik ook een geel hesje met fluorstrepen aan. Moet zeggen dat ik toen ook een paar keer bijna van mijn sokken afgereden ben, heb er dus niet zo'n vertrouwen in dat je beter gezien wordt.

ik blijf wel lekker anoniem in het zwarte pak rondrijden...
 
Ik snap dat niet hè: omdat het niet mooi is trekken we het niet aan.

Zie mij hier in het zwart en fantaseer hier in het donker met regen/mist een fluor oranje vestje bij en bedenk het verschil.
full
 

jep, zoeen hebk ook. :)
Ook altijd licht aan..
vestje gekocht toen ik met de brommer op vakantie ging. (k'heuvel naar oud-leusen)

mn leer valt genoeg op, dus heb'm alleen aan over textiel met slecht weer, aangezien op mn textiel pak ipv biesjes van 3mm een 2x 10 bij 25cm vlak zit wat reflecteerd, achter dus 10 bij 40 ofzow, de hele breedte iig

leer is fluo oranje :)
 
Laatst bewerkt:
mijn zwarte schuberth helm heeft een zwarte sticker achterop die reflecteert als er direct licht op valt. ik had zoiets nooit gezien en achtte het ook niet mogelijk maar ik vind het wel super strak.
zelf heb ik geen hesje, maar ik ben wel van plan er eentje te kopen aangezien ik dagelijks meer tussen de file door rij dan iets anders.
heb zwarte motor en zwart pak, maar wel een philips bluevision lampje dat helder wit licht geeft in plaats van het gelige licht van een normale koplamp http://www.lighting.philips.com/in_en/consumer/carlighting/products/for_your_car/blue_vision/blue_vision.php?main=be_nl&parent=1_3&id=in_en_car_lighting&lang=nl

hesje wil ik dus ook :)

kan niet veilig genoeg zijn vind ik
 
http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/77913/
als een knalgele motor al niet helpt... zou een vestje dan wel helpen?

@bulldog... heb je ook een hesje over je rugzak aan?

Zal niet meevallen over de rug zak heen. Ik heb een reflector op mijn rugzak zitten en een reflectiesticker op de achterkant van mijn helm. Door het vest wordt de zichtbaarheid van voorkant en de zijkanten in ieder geval hoe dan ook vergroot (zeker van belang bij kruisingen. Natuurlijk zijn er van die slapende automobilisten die het dan nog niet zien maar ja om dan maar niet zo'n vest aan te doen bij donker regenachtig en mistig weer.
 
Ik heb van dat zwarte spul op m'n koffers (Deauville) dat oplicht als er licht op schijnt. Verder heb ik altijd m'n clignoteurs op halve kracht aan (via het alarm) en als het regent/donker/schemerig/mistig is, doe ik ook het fluovest nog aan! Als wij met een groep van Panrijder.info gaan rijden, hebben we allemaal een fluovest met de naam van de site achterop aan. Ik ook dus... en als ik alleen rij, staat de naam van de Deauville-site achterop het vest. Lekker mutsig...
Miepje
 
Ik heb van dat zwarte spul op m'n koffers (Deauville) dat oplicht als er licht op schijnt. Verder heb ik altijd m'n clignoteurs op halve kracht aan (via het alarm) en als het regent/donker/schemerig/mistig is, doe ik ook het fluovest nog aan! Als wij met een groep van Panrijder.info gaan rijden, hebben we allemaal een fluovest met de naam van de site achterop aan. Ik ook dus... en als ik alleen rij, staat de naam van de Deauville-site achterop het vest. Lekker mutsig...
Miepje


Op een PANnetje zie je die hesjes door al die kuip en koffers al veel minder ;) Haha, stelletje nep-agenten die als drogreden veiligheid aandragen denk ik dan altijd maar.

BTW,

Dit aftandse ding heeft ook reflecterende sticker op de topkoffer rond om
Nee niet die gele, maar die zwarte sticker reflecteren

full


 
Laatst bewerkt:
Ik heb gisteren running lights gemonteerd (http://www.safetylights.nl/). Mensen deden al omzichtig als ze mijn grote witte RT aan zagen komen (weten zij veel dat het een model is waar de politie al 15 jaar niet meer op rijdt ;-)), nu met knipperende lichten bij remmen en hele leuke kerstboompatronen om tussen de file door te rijden merk ik dat ik behoorlijk opval - kreeg vanmorgen op de A1 ruim baan...

Belangrijkste volgens mij aan dat geknipper is dat het niet statisch is - flitsen werkt altijd veel beter om de aandacht te trekken dan welke hoeveelheid statisch licht dan ook, IMHO.

(wat me niet belet heeft om van die Scotchlite zwarte reflecterende stickers achterop mijn koffers te plakken - achteropkomende automobilisten zien nu 1 rood, 2 oranje lichten en een halve vierkante meter reflectiemateriaal :-))
 
:^ (leon...)

KOEKENBAKKERS ZIJN BLÍÍÍHÍÍÍND...............

Als je op WILT vallen, doe dan iets met je 'fiets'wat gewoonweg niet is toegestaan.
Dat geeft tenminste WÉl effect.

NEON-lampie 8-)
Knipperende LED'jes :+ :+ :+ :+ :+
 
Fluo vestje op de motor geeft wel een vals gevoel van veiligheid.
Ja, wat hier bovengenoemd wordt is allemaal wel waar maar je verlichting voor en achterop je motor wordt al veel verder gezien.

Als je even met de mannen gaat praten die als een kerstboom op de motor van de zaak rijden rijden die ook nog eens voorzien is van die fraaie striping, kunnen je het haarfijn uitleggen.

Daarnaast heb ik altijd het gevoel dat motorrijders die met een fluovestje rijden, veiligheid als een drogreden aandragen om politie-agent te lijken.

Maar er zijn altijd uitzonderingen })

Denk eerder dat de redenen om het niet te doen iets met "staat niet stoer" te maken hebben...
 
}) ik draag allen zo'n vestje als het slecht weer is of
als het zicht slecht is door mist ofzo. en als het mocht
gebeuren dat ik met pech kom te staan draag ik dat ding
ook als het donker is. })
 
Terug
Bovenaan Onderaan