Fly-screen voor Bandit

Fast Bas

Black bikes matter
Donateur
1 mrt 2002
2.011
1.391
Regio Eindhoven
Heb maar ff een nieuw topic geopend, onderwerp dwaalde wat af.

Toen ik mijn Bandit kocht, bijna 2 jaar geleden, vond ik hem toch wat te algemeen. Op internet zag ik een foto van iemand in de VS die zo'n Buell Cyclone scherm op zijn Bandit had gemonteerd. Bij VMS motoren(Harley en Buelldealer) in Eindhoven heb ik het besteld en na levering(spuitklaar) zelf gespoten. De lak heb ik laten mengen, gewoon de kleur genomen die beste leek.

Kosten (ongeveer) in guldens:
Fly-screen 130,-
Bevestigingsmateriaal 25,-
Lak 45,-

Bij de montage zet je de beugels gewoon vast met de moeren aan de zijkanten van de koplamp, niets boren of zo.

Ik heb geen blanke lak gebruikt op aanraden van de verfwinkel. Aangezien ik nogal ongeduldig ben heb ik het scherm wat te vroeg gemonteerd, ik dacht dat het wel kon....resultaat was dat ik wat vliegen in de lak kreeg gedrukt die wat deukjes achterlieten. Maar dat zag je alleen als je er met je neus bovenop stond dus ik vond het wel *D

Ik kreeg bij ritten best vaak reacties van andere Banditrijders(die het ook wilden monteren) en ook van Buellrijders die het wel geinig vonden. Ondertussen heb ik het afgelopen zomer al op andere Bandits gezien.

Naderhand heb ik nog wat dingen aangepast aan de Bandit:
Laser uitlaat
Carbon-look spiegels
LSL-stuur
Middenbok
WP-voorveren (absolute aanrader, had ik meteen moeten doen!) :}

Bandit uiteindelijk ingeruild (november) en de onderdelen los verkocht. Ik was zeer tevreden over de Bandit, maar wilde toch iets (nog) sportievers. Nadeel van de Bandit was nl. het wat "slappe" frame op hoge snelheden. Ik denk dat de vragen zo wel zijn beantwoord, anders lees ik het wel. :]

misc.php
 
Laatst bewerkt:
Hmmm, misschien nog wel het overwegen waard om op mijn Bandit te schroeven. Probleem is alleen dat ik denk ik te lamlendig ben om het schermpie een beetje mooi te spuiten.

Help zo'n klein scherm ook nog tegen de wind of is het meer voor de sier?
 
BZN ... misschien als we er 2 kopen + laten spuiten krijgen we wel korting....

ik ben ook niet echt handig met spuitbussen enz...

nu nog ff checken of de prijzen kloppen + dealer zoeken die dichterbij zit (of via internet bestellen)
 
Ondanks dat het maar klein is scheelt het stukken.
Zeker op de snelweg stroomt de wind beter "over je helm" als je een stukje harder wilt dan is toegestaan. Ik heb er veel plezier van gehad, het enige nadeel is dat je die mooie tellers niet meer ziet zitten. :)
 
BZN ... misschien als we er 2 kopen + laten spuiten krijgen we wel korting....

ik ben ook niet echt handig met spuitbussen enz...

nu nog ff checken of de prijzen kloppen + dealer zoeken die dichterbij zit (of via internet bestellen)

Misschien wel een strak plan hoewel ik niet denk dat je bij 2 schermpies al kunt rekenen op korting.
Harley World Apeldoorn is misschien een optie? Moeten dan wel ff kijken hoe het zit met het spuiten van zo'n schermpie, ik weet niet of ik mijzelf daarin vertrouw.

Op donderdag 14 maart 2002 15:03 schreef Fast Bazzz het volgende:
Ondanks dat het maar klein is scheelt het stukken.
Zeker op de snelweg stroomt de wind beter "over je helm" als je een stukje harder wilt dan is toegestaan. Ik heb er veel plezier van gehad, het enige nadeel is dat je die mooie tellers niet meer ziet zitten. :)

Och, zo mooi vind ik die "retro-look" tellers, spiegels en koplamp niet. Had van mij wel wat strakker gemogen allemaal..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat ik binnenkort (weer) een bezoekje moet brengen aan Harley World / Safe Apeldoorn :)

[edit]
maaruh:
Bij de montage zet je de beugels gewoon vast met de moeren aan de zijkanten van de koplamp, niets boren of zo.

Zit dat schermpie nu echt vast aan de moeren van de koplamp?
[/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
misc.php



Er zitten zwarte beugels bij, die zie je niet goed op de foto. Even moeren van de koplamp losmaken, beugels ertussen (met rubberen revetten)en klaar! Ik geloof dat ik de beugels iets moest verbuigen, maar dat ging easy. De kleine inbusboutjes die de kap vastzetten zijn trouwens in "amerikaanse maat" (inches of zo?), die kun je beter vervangen door gewone zwarte inbusjes.

Succes!
 
Euh, van die ijzeren platte ringen?

Maar dan van rubber. Kweetniet hoe dat precies heet :?

[edit] foto's hierboven zijn verdwenen vanwege technische problemo's, maar het was ondertussen toch wel duidelijk leek me [edit]
 
Laatst bewerkt:
Nope, nog niet, maar ik ben het nog steeds aan het overwegen.
Ik wacht even op een wat positievere geldstroom
 
Terug
Bovenaan Onderaan