FM Helmen

The Saint

MF veteraan
21 mei 2001
5.716
1
Dorp
Hee vriendelijke vrienden,

Ik heb een helm gezien van FM, ik weet dat die gasten van Performance bikes er mee rijden. Die ik gezien heb ik knal oranje met Bart Simson er op.

Features_12.gif

Lekker opzichtig ( dan valt mijn rijstijl niet zo op). Maar wat ik nu eigenlijk wil weten, is deze helm oke? Heeft er iemand ervaring mee?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem opgezet en het zat voor geen meter! Meer ervaring heb ik er niet mee.
Peter Goddard reed er vorig jaar mee op de Benelli in de WK SBK. (Maar dan de Wiley E. Coyote uitvoering)
 
Afblijven, FM helmen zuigen
wil jij je tere hoofdje beschermen met een laagje simpel plastic???
Als je wat speciaal wil, koop een goeie helm en laat hem spuiten.
 
Een kameraad van mij heeft ook een FM helm alleen dan met Taz erop. Hij had hiervoor een Shark helm (foggy) en hij zei dat hij met deze een stuk meer last had van wind geruis..

Maar slecht kwaliteit is het niet de Crew van Fast Bikes raced er immers ook mee..
 
Een kameraad van mij heeft ook een FM helm alleen dan met Taz erop. Hij had hiervoor een Shark helm (foggy) en hij zei dat hij met deze een stuk meer last had van wind geruis..

Maar slecht kwaliteit is het niet de Crew van Fast Bikes raced er immers ook mee..

Of zij houden wel van een gokje ;)
 
Vraag me toch af wanneer een helm goed of slecht is. Zolang ie maar een E-goedkeuring heeft is volgens mij voor de Nederlandse weg goedgekeurd. En aangezien Nederland best wel een kut-land is met al z'n regeltjes, lijkt mij dat voldoende. Echte goede helmen hebben daarnaast een TUV-merkje, hebik gisteren op een of andere site gelezen toen ik op zoek was naar de TUV-keuring (zeg maar APK maar dan voor motoren in Duitsland). Die voorwaarden zijn nog een stukje strenger dan het E-typegoedkeuring mbt tot helmen. Voor de motoren zelf ben ik er nog niet achter.

Trouwens wel komisch zo'n helmpie :) . Zo, tenminste toch nog een smiley gebruikt in dit berichtje.
 
Volgens mij (99% zeker) is die uitvoering een glasvezel, dus dan moet het wel goed zitten. Die E-keuring kan in meerdere landen gedaan zijn en geld ook in meerdere landen, volgens mij zijn Duitse test strengen.

Belangrijk is dat hij goed zit. Dus zo strak dat hij geen hoofdpijn krijgt. Gelijkmatige druk op je hoofd geeft. En proefrijden is nooit een slecht idee.
 
Die van FM van Ronnie is wel geinig, hij heeft er een soort van draaimolen op staan.

Ook OGK heeft heel stoere helmen. Een aantal Britse superbike coureurs rijdt ermee.
 
Laatst bewerkt:
Yep de Crew van Fast Bikes word nu ook door OGK gesponserd dus die rijden nu met OGK helmen inplaats van FM..
Die OGK helmen zien er best agressief uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan