FMX,,,meer vermogen???????

Boring x Slag        100 x 82 mm
Inhoud        644 cm3
Compressie        8,3:1
Carburatie        40 mm VE-type carburateur
Max. vermogen (opgegeven)        27,7 kW/5750 tpm
Max. koppel (opgegeven)        52,3 Nm/4500 tpm
Ontsteking        Elektronisch transistor
Starter        Elektrisch
Primaire overbrenging        5 versnellings bak
Secundaire overbrenging        O-ring ketting
Afmetingen (LBH)        2151 x 823 x 1157 mm
Wielbasis        1490 mm
Zithoogte        875 mm
Grondspeling        216 mm
Tankinhoud        11 liter (3,8 liter reserve)
Velgen        Aluminium tube-type met stalen spaken
Bandenmaat voor        120/70 R17 MC 58H
Bandenmaat achter        150/60 R17 M/C 66 H
Vering voor        45 mm upside-down telescop, veerweg 218 mm
Vering achter        Pro-link monoshock, veerweg 186 mm
Rem voor        1 x 296 mm schijf, 2 zuiger klauw
Rem achter        1 x 220 mm schijf, éénzuiger klauw
Drooggewicht        163 kg
 
over het algemeen scheelt het ERG veel niet op de bank, maar vooral in merkbaar vermogen. in PK zal ie niet eens zoveel meer krijgen.
ander voorbochtje helpt nog meer met die tm
 
MIKUNI TM40 VERGASER-KIT für HONDA FMX 650
scheelt het veel als ik die erop zet,,

Lijkt me sterk... tis toch vaak zo dat je alles daar weer op aam moet passen zoals uitlaat en luchtfilter,en dan zit je nog met de tamme timing van je huidige nokkenassen.

Ik denk idd dat je nog de meeste baat hebt bij een open uitlaat systeem om te beginnen.
 
Laatst bewerkt:
ik heb al leo's X3 uitlaten bestelt.
maar moet toch echt ff iets meer gebeuren denk ik,,
stuurt echt super vind ik,,en vermogen valt me ook niet tegen,,maar kan altijd beter,,dus zinnige tips altijd welkom
 
Ik denk
1 uitlaat demper
2 bocht
3 carbje
4 nokkenstok
5 bigbore
6 flowe kop
7 ontsteking / vliegwiel

stoppen waar je geld op is :+
 
Had je niet beter een XR650R kunnen kopen en die ombouwen tot sm? (heeft meer vermogen dan FMX) O-)
 
XR 600 al gehad,,en een husky,maar vond de FMX gewoon super om te zien,en vind het mooi om er een mooi ding van te maken,
 
XR 600 al gehad,,en een husky,maar vond de FMX gewoon super om te zien,en vind het mooi om er een mooi ding van te maken,




het is idd een leuk ding om te zien,ja. Maar je moet er zo'n grote schep geld in pompen om er een beetje power in te krijgen...
Maar aan de andere kant heb ik een motor gekocht waar wat meer power in zit, (een KTM 660 SMC 2005) maar daar moet ik nog zo'n EUR 2500,- meer in steken om 'm een beetje naar mijn eigen smaak te maken. En aangezien een Honda FMX niet zo schreeuwend duur als deze KTM is, doe je het nog niet eens zo slecht ten opzichte van mij. ;) ;) ;)
 
Ik heb een carb liggen van een Xr600 uit 1991nog heel nieuw,ik meen dat het een 40mm is.Denk dat ie zo erop kan.
Je mag hem ook eerst uitproberen,of het wat is.
 
Ik heb er laatst op gereden op zo een ding,mist idd veel vermogen.
Als je gas geeft,lijkt het wel of er een vertraging in het blok zit,kan begrijpen dat je er meer vermogen uit wil halen.
Begrijp niet dat ze zoveel van het vermogen knijpen bij Honda,andere merken krijgen alleen maar meer...... :+
 
Haal eerst eens alle emissie-shit eraf, en laat je huidige carb. eens proper afstellen! In comb. met open uitlaten geeft dat een zeer mooi resultaat.
 
Ik heb er laatst op gereden op zo een ding,mist idd veel vermogen.
Als je gas geeft,lijkt het wel of er een vertraging in het blok zit,kan begrijpen dat je er meer vermogen uit wil halen.
Begrijp niet dat ze zoveel van het vermogen knijpen bij Honda,andere merken krijgen alleen maar meer...... :+

Komt door die (Groen)linkse milieu-mafia. Die FMX is geknepen als de hel. Alleen maar om door de keuringen te kunnen komen. Zelfs een standaard XR 600 R heeft nog meer vermogen. :+
Veel power krijg je er uberhaupt niet uit met een compressieverhouding van ik geloof 8:1 . :Z :Z :Z

Hoe hoger de compressieverhouding, hoe meer vermogen :o :o :o
 
tot je zoveel hebt dat ie niet meer lekker loopt en je koppaking er steeds uitvliegt
 
Zuiger wisselen voor Hoge compressiezuiger heeft het meeste effect.
 
tot je zoveel hebt dat ie niet meer lekker loopt en je koppaking er steeds uitvliegt
Dat is nou net de kunst van het opvoeren. Stoppen met aanpassen voordat je te ver gaat. Maar een leuke (hogere compressie-)zuiger er in in combinatie met wat andere leuke spulletjes zorgen er wel voor dat de FMX een beetje peper in zijn reet krijgt. }) }) })
 
Terug
Bovenaan Onderaan