Fogcity: hoe krijg dat plakviziertje erop?

Rembo

Die hard MF'er
7 jan 2002
280
0
Eindhoven (Noord Brabant)
Ik heb vorige week zo\'n plakviziertje gekocht voor aan de binnenkant van het vizier, tegen het beslaan. Is zelfs een meekleurende (bij normaal/donker weer bijna transparant, bij felle zon donker), ben benieuwd of dat gaat bevallen. Maar voor het zover is, moet ik dat ding er natuurlijk eerst opkrijgen. Nu is het probleem, dat ik de gebruiksaanwijzing (in wazig Engels) niet echt duidelijk vind.

Volgens mij is het de bedoeling dat ik eerste het vizier van de helm afhaal, vervolgens een malletje aan de buitenkant plak en dan vervolgens het plakviziertje zelf aan de binnenkant plak. Zou dat kloppen, zijn er misschien nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
 
Ik heb em ook, eerst een theedoek gepakt en daar het visier opgelegd. Door de ruitjes kun je de Fogshitty goed/gemakkelijk uitlijnen en plakken.

Let wel op met het schoonmaken van je visier! Ik dacht slim te zijn door het hele visier in een half lauw sopje te mikken zodat ik andere dingen kon doen en het vuil er kon laten weken. Visier was mooi schoon maar de Fogshitty was ook vernaggeld :( . Nu werkt ie nog maar halvenbak!

Maar spul werkt voor mij in principe wel goed, pinlock schijnt net iets beter te zijn volgens de testen....
 
Ik heb eerst zo'n fogcity gehad en was 100% tevreden!

Maar mijn helm lag tijdens het verbouwen van mijn motor gewoon in de garage en er kwam een dikke laag stop op (ijzervijlsel ed.)

Met het schoonvegen heb ik heel veel mini-krasjes gemaakt -> fogcity naar de **

Ik dus een nieuw vizier gekocht (want dat was toch versleten) en ik wilde ineens een nieuwe fogcity maar bij Gericke hadden ze een ander merk dat slechts 10€ kostte. Ik dacht: waarom niet proberen...

Mis gedacht -> dit werkt ook maar slechts half zo goed als fogcity.

Opletten dus!
 
Op vrijdag 24 januari 2003 18:34 schreef Ooze het volgende:
Ik heb ook een fogcity en vind het helemaal ruk. Overdag heb je spiegelingen door de dubbele beglazing. Bij schemer hangt er sowieso een waas overheen. En als er eenmaal vocht aan de binnenkant zit (bijvoorbeeld nu in de winter gaat dat nogal snel), duurt het erg lang voordat het weer weg is. Mijn volgende vizier krijgt geen fuckcity meer. Ik zet 't raampje wel open.
Ik heb nooit last van een waas of spiegelingen. En als er vocht aan de binnekant komt is 'ie of niet goed geplakt of gewoon op lijkt mij.
 
Heb er ook eentje aangeschaft. En ben er best tevreden mee. Dacht eerst de pinlock te nemen, maar die werd me afgeraden vanwege het geboor dat er mee gepaard gaat. Binnenkort ga ik een gekleurd vizier aanschaffen voor bij zonnig weer en wees maar zeker dat ook dààr een Fogcity in zal liggen.
En qua plaatsing : poepsimpel. Enkel wel ervoor zorgen dat hij direct goed ligt want anders heb je denk ik problemen.
 
Transparant en donker: allebei €21
Meekleurend: €38
(Motorhuis Eindhoven)

Op mijn vorige helm had ik trouwen Pinlock. Beviel perfect maar schijnt bij Arai helmen nogal eens problemen op te leveren, door het regenwater dat via de \"wenkbrauwventilatie\" naar binnen loopt. Kan een Pinlock blijkbaar niet zo goed tegen. Dus vandaar nu een FogCity.

By the way: bedankt voor jullie tips allemaal! :}

De nieuwste Pinlocks hebben een siliconen seal, waardoor de ruimte tussen de twee vizieren hermetisch afgesloten wordt. Controleer even of er voldoende spanning op het vizier staat en dan zul je zien dat Pinlock super werkt.

Groeten
Bas
Pinlock
 
Ik durf nu wel te bekennen dat ik laatst een Fogcity en een vizier verneukt heb door gelijk aan de gang te gaan zonder de handleiding te lezen. Zat er allemaal prachtig op tot ik me begon af te vragen hoe die beschermlaag er nou tussenuit moest |( |( |(

(rij nu overigens met Pinlock, besloeg bij flinke kou ook aan zijkanten en soms een beetje in het midden. Doe er je voordeel mee Bas !
 
Dat klopt! Testwinnaar in Nederland, Duitsland, Frankrijk en Verenigd Koninkrijk.

Bas Jongsma
Pinlock systems
In België (blad Motor en Toerisme) vonden ze volgens mij Fogcity toch beter, Volgens mij ook goedkoper want bij louis.de betaal je iets van 16 Euro.
Het voordeel van Fogcity is dat de randen meer buiten het gezichtsveld vallen dan de pinlock universeel schermen, want die zijn een stuk kleiner.
Ik heb sinds kort een Fogcity dat werkt tot nu toe goed, maar daarvoor een pinlock (nog zonder siliconenrand) die na een tijdje toch minder ging werken en waarbij het vocht makkelijk tussen de viziertjes kwam.
 
Terug
Bovenaan Onderaan