Fogcity: hoe krijg dat plakviziertje erop?

Rembo

Die hard MF'er
7 jan 2002
280
0
Eindhoven (Noord Brabant)
Ik heb vorige week zo\'n plakviziertje gekocht voor aan de binnenkant van het vizier, tegen het beslaan. Is zelfs een meekleurende (bij normaal/donker weer bijna transparant, bij felle zon donker), ben benieuwd of dat gaat bevallen. Maar voor het zover is, moet ik dat ding er natuurlijk eerst opkrijgen. Nu is het probleem, dat ik de gebruiksaanwijzing (in wazig Engels) niet echt duidelijk vind.

Volgens mij is het de bedoeling dat ik eerste het vizier van de helm afhaal, vervolgens een malletje aan de buitenkant plak en dan vervolgens het plakviziertje zelf aan de binnenkant plak. Zou dat kloppen, zijn er misschien nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
 
Ik ben er erg blij mee, zou niet zonder willen rijden.

Het is al weer een tijd geleden dat ik het gedaan heb, maar eerst zo gekeken hoe ik \'m wilde hebben en toen alles eraf getrokken en voorzichtig op geplakt. Misschien niet de manier, maar hij zit goed. :)
 
Ik heb \'m er bij Safe in laten zetten. Zij is 10 minuten aan het tobben geweest voordat ie zat. Ze had het vizier op de balie gelegd met de binnenkant omhoog, vervolgens heeft ze twee labeltjes aan de uiteinden van de fogcity geplakt. Hieraan hield ze\'m vast. Vervolgens heel voorzichtig in het vizier gelegd zodat ie in het midden vastplakte. Net zolang geprobeerd tot ie goed recht zat. Daarna met die labeltjes naar beneden duwen, zodat ie van binnen naar buiten op het vizier rolt. Vervolgens vastwrijven.

Zo deed die vrouw bij Safe het dus, ik weet niet of dat de geijkte methode is.
 
Ik heb um zelf geplakt en wil hem niet weer kwijt want het werkt geweldig.
Eerst de binnenkant vetvrij gemaakt (gewoon met afwasmiddel zonder water)
En toen gewoon plakken, wel goed plakken, beetje nadrukken en het zit.

Voor het vetvrij maken even exact de plaats bepalen waar ie het best past (klep op en en dicht) althans bij mijn helm, een z.g.n. RAT helm
 
Ik heb \'m er bij Safe in laten zetten. Zij is 10 minuten aan het tobben geweest voordat ie zat. Ze had het vizier op de balie gelegd met de binnenkant omhoog, vervolgens heeft ze twee labeltjes aan de uiteinden van de fogcity geplakt. Hieraan hield ze\'m vast. Vervolgens heel voorzichtig in het vizier gelegd zodat ie in het midden vastplakte. Net zolang geprobeerd tot ie goed recht zat. Daarna met die labeltjes naar beneden duwen, zodat ie van binnen naar buiten op het vizier rolt. Vervolgens vastwrijven.

Zo deed die vrouw bij Safe het dus, ik weet niet of dat de geijkte methode is.

zo heb ik het ook gedaan, werkt toppie

enige probleem is de binnenkant van het vizier schoonmaken zonder de fog city los te maken of te beschadigen.
 

Transparant en donker: allebei €21
Meekleurend: €38
(Motorhuis Eindhoven)

Op mijn vorige helm had ik trouwen Pinlock. Beviel perfect maar schijnt bij Arai helmen nogal eens problemen op te leveren, door het regenwater dat via de \"wenkbrauwventilatie\" naar binnen loopt. Kan een Pinlock blijkbaar niet zo goed tegen. Dus vandaar nu een FogCity.

By the way: bedankt voor jullie tips allemaal! :}
 
Een Fogcity altijd in de winkel in je vizier laten plakken!
Het wil wel eens voorkomen dat het een oud exemplaar is en dan laat de plakrand los en werkt het niet. Als ze hem er zelf in hebben geplakt kun je in ieder geval terug, zonder dat de winkel kan zeggen dat je de \"sticker\" verkeerd hebt ingeplakt.
 
Er stond nog een interessant artikel in de ProMotor over het beslaan van je vizier...
stond ook bij dat dat plakken nog voor verbetering vatbaar is. Maar las je het toch zelf wilt doen: vizier voor je leggen (is uiteraard schoongemaakt), plakviziertje loshalen, zodanig de punten naar elkaar toe dat het smaller is dan je vizier, dan kan je namelijk in het midden beginnen met plakken. Waarom: omdat je dan veel makkelijker kan zine dat je ook inderdaad in het midden zit. Je zou ook even wat merkjes kunnen zetten op het midden van je vizier (boven en onder) en op je fogcity. Die netjes doen en dan vanuit het midden der rest neerleggen. Neerleggen en niet aandrukken omdat je dan nog kan corrigeren, wat negen van de tien keer nodig is. Pas als je vindt dat het wel goed zit kan je aandrukken, en blijf er vanaf dat moment ook van af, heb je de grootste kans dat het lang blijft zitten. Die van mij zit er inmiddels al een jaar of vijf op. Komt trouwens nog wel bij dat dat eeen Arai is, en dan heb je dus nog meer problemen, omdat die van die kloterige schroefjes aan de binnenkant heeft. Daar wil je dus met je plakrand ook niet mee te maken hebben, met als gevolg dat je niet anders kan dan hem eigenlijk te laag plakken. Veel succes.
 
Is dat nou een soort strook op de binnenkant van je vizier, of kan ie ook over je volledige vizier geplakt worden?

foto\'tje?

En wat zijn de ervaringen met een volledig nieuw anti-beslaan vizier? Ik wil toch een zwart vizier hebben, mischien is het in een keer te combineren?

Thnx, Tys
 
Wel even de handleiding lezen op de sticker zelf. Vizier eraf halen, ding erop plakken (veel geklooi de eerste keer) en dan 24 uur het vizier laten rusten, dus daarna pas weer het vizier op je helm doen.

Werkt hier perfect, zit er een jaar in. Laat niet los.. prima ding.
Misschien dat ik nog een Lazer Revolution helm erbij koop, zit antifog scherm op en \'ingebouwd\' donker vizier voor als de zon in je bakkes schijnt ;)
 

fogcity.jpg
 
waarom niet gewoon een donker vizier

ziet er tamelijk donker uit dat fog city

Omdat een donker vizier gewoon een donker vizier is, en da fog city ding is om te voorkomen dat je vizier beslaat. Ik heb zelf de meekleurende genomen en hij bevalt prima. Zelf ingeplakt,ook geen probleem. Allen wel ff opletten hoe hoog je hem op je vizier plakt, in de handleiding staat zo hog mogelijk, maar hou er ff rekening mee dat je vizier niet lekker meer sluit als hij te hoog zit.
 
ik heb er ook een, kostte 11 euro, handig als je in een brommer zaak werkt. ik heb met tape mn vizier beplakt, zodat alleen het zichtsveld overbleef, daarna eraf, en dan een beetje mikken, werkt echt top!

de randen naast de fog-c zijn helemaal beslagen, onder de fc helemaal schoon toppie!
 
Ik heb ook een fogcity en vind het helemaal ruk.
Overdag heb je spiegelingen door de dubbele beglazing. Bij schemer hangt er sowieso een waas overheen. En als er eenmaal vocht aan de binnenkant zit (bijvoorbeeld nu in de winter gaat dat nogal snel), duurt het erg lang voordat het weer weg is.

Mijn volgende vizier krijgt geen fuckcity meer. Ik zet \'t raampje wel open.


ik heb er ook een, kostte 11 euro, handig als je in een brommer zaak werkt. ik heb met tape mn vizier beplakt, zodat alleen het zichtsveld overbleef, daarna eraf, en dan een beetje mikken, werkt echt top!

de randen naast de fog-c zijn helemaal beslagen, onder de fc helemaal schoon toppie!
 
Terug
Bovenaan Onderaan