Fogcity Hyper Optics

Geezer

Die hard MF'er
5 jan 2003
305
0
Roden
Wie heeft er ervaring met Fogcity Hyper Optics, het meekleurende inlegkruisje in je vizier wat donkerder wordt naarmate de zon feller schijnt. De anticondens eigenschappen zijn zeer goed van de fogcity is mij bekend. maar dat meekleuren????
 
Ik heb er toevallig anderhalve week geleden eentje gekocht. Wat anti-condens betreft was ie echt perfect, maar dat is een "normale" fogcity natuurlijk ook. Het meekleuren is wel leuk, maar gebeurt eigenlijk nogal onopvallend. Toen ik m'n helm afzette viel me opeens op dat mijn vizier helemaal blauw was. Ik had geen last van de zon gehad (het is dan ook geen zomer... :9 )maar verwacht niet dat het net zo goed werkt als een donker vizier...
Het ziet er wel heel gaaf uit!
 
is dat niet zo'n viziertje aan de binnekant van je andere vizier zegmaar?
heb zelf n tijdje geleden een Nolan gekocht, zit n soort 2e viziertje in...
 
Ik heb een gewone fogcity maar dat ding zit zo vol met krassen B|

Heb jem wel aan de binnenkant geplakt? :)

Wellicht loopt ie iets aan tegen de rand van je helm.
Had mijn AGV ook,..echt klote...al mn viziers naar de hel
na 2 maanden rijden.

Ik ben overigens ZEER tevreden met mn fogcity.
 
Stomme vragen misschien, maar

1. is fogcity ongeveer hetzelfde als pinlock?

2. is het te gebruiken voor elk merk helm?

3. als het ongeveer hetzelfde is en te gebruiken op elke willekeurige helm, welke is dan aan te raden voor Arai?
 
Heb jem wel aan de binnenkant geplakt? :)

Wellicht loopt ie iets aan tegen de rand van je helm.
Had mijn AGV ook,..echt klote...al mn viziers naar de hel
na 2 maanden rijden.

Ik ben overigens ZEER tevreden met mn fogcity.
Euh... ja :P
En 'aanlopen' doet 'ie niet. Bij het schoonmaken komen er zeer snel krassen in, pinlock schijnt veel minder krasgevoelig te zijn. [me]Spider neemt volgende keer een pinlock![/me]
 
Euh... ja :P
En 'aanlopen' doet 'ie niet. Bij het schoonmaken komen er zeer snel krassen in, pinlock schijnt veel minder krasgevoelig te zijn. [me]Spider neemt volgende keer een pinlock![/me]
volgens mij heb ik zo'n pinlcok geval, zit aan de binnekant van mn vizier, 2 pinnetjes met n 2e viziertje zegmaar
Heb dus blijkbaar pinlock, bevalt me wel goed idd, nog n keertje n ander kleurtje halen, maar dat komt wel, eerst maar es verder lessen :]
Nolan N-82
N82_37.GIF
 
Stomme vragen misschien, maar

1. is fogcity ongeveer hetzelfde als pinlock?

2. is het te gebruiken voor elk merk helm?

3. als het ongeveer hetzelfde is en te gebruiken op elke willekeurige helm, welke is dan aan te raden voor Arai?

1. Zelfde idee, maar net wat anders. Een Fogcity plak je in je vizier. Er zit een plakrandje rondom de folie, tussen de folie en het vizier blijft ruimte. Een pinlock bevestig je met twee pinnetjes, je moet dus wel gaatjes in je vizier maken. Als je een fogcity eruit haalt kun je hem weggooien. Een pinlock kun je eruit halen en vervangen door bijv. een andere kleur pinlock. Bij een fogcity moet je oppassen niet je folie te bevuilen/bekrassen.

2. en 3. Fogcities zijn er in 2 versies: 1 voor Arai en 1 voor niet-Arai. Voor een Arai is die eerste aan te raden ;)

meer info: www.modernworld.com
 
1. Zelfde idee, maar net wat anders. Een Fogcity plak je in je vizier. Er zit een plakrandje rondom de folie, tussen de folie en het vizier blijft ruimte. Een pinlock bevestig je met twee pinnetjes, je moet dus wel gaatjes in je vizier maken. Als je een fogcity eruit haalt kun je hem weggooien. Een pinlock kun je eruit halen en vervangen door bijv. een andere kleur pinlock. Bij een fogcity moet je oppassen niet je folie te bevuilen/bekrassen.

2. en 3. Fogcities zijn er in 2 versies: 1 voor Arai en 1 voor niet-Arai. Voor een Arai is die eerste aan te raden ;)

meer info: www.modernworld.com

Dank je wel :}
 
Hij staat in de catalogus van splash design, dat wil dus zeggen dat de meeste motorzaken hem wel kunnen leveren.
'normale' hebben de meeste motorzaken ook wel op voorraad. Die Hyper Optiks heb ik nergens zien liggen. Ik heb hem bij motoport gehaald, die moesten hem bestellen (ze hadden er nog nooit van gehoord...), de volgende dag was ie al binnen :)
 
Ik heb de Hyper Optiks en ben er voorlopig zeer teverden over. Uitgetest bij zowel felle hoogstaande zon, lage en strakke avondzon en tunnels deze zomer.
 
Na jaren met de fogcity gereden te hebben, hierbij de conclusie. Geen krassen, maar goed ik maak hem dan ook schoon met milde hand. Nog steeds geen last van condens. Wel is de kleuringsgraad behoorlijk inder geworden. Mijn gevoel zegt mij dat ik nog maar 25% van de kleuring over heb. Gekocht in +/- 2004.
 
Na jaren met de fogcity gereden te hebben, hierbij de conclusie. Geen krassen, maar goed ik maak hem dan ook schoon met milde hand. Nog steeds geen last van condens. Wel is de kleuringsgraad behoorlijk inder geworden. Mijn gevoel zegt mij dat ik nog maar 25% van de kleuring over heb. Gekocht in +/- 2004.

Ik had dezelfde ervaring, heb er ook jaren mee gereden. Werkt prima, zowel anticondens als verkleuring, maar na verloop van tijd (jaartje of 3-4) wordt ie nu eenmaal minder en gaat ie ook langzamer verkleuren. Bij mij ging ie na die tijd ook loslaten/lekken.

Verwacht ook niet dat de Fogcity je zonnebril kan vervangen. Maar ik moet zeggen dat het ook prima werkt in weertypes waar je niet snel een zonnebril denkt nodig te hebben. Sneeuw bv. of lage lichte bewolking kan aardig fel licht weerkaatsen. Dan is de Fogcity wel zo prettig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan