Fogcity vervangen

EmSee

Die hard MF'er
25 mrt 2002
577
0
Hoorn (Noord Holland)
Ik heb op mijn vizier een Fogcity geplakt zitten die nu wel wat erg veel krassen vertoond.
Ik wil hem gaan vervangen maar de eerste poging om hem er voorzichtig uit te trekken gingen mis.
Heeft er iemand een handige truc om een Fogcity te verwijderen? Of is het gewoon bruut geweld?
 
Fogcity gewoon helemaal vervangen!
Bij elke goede motorzaak heb je tgenwoordig en foggy te koop.
Een neopreen (duikpakmagteriaal) neuskapje voor IN de helm te plakken.
Ik moet je zeggen ik ken veel rijders die hierop zijn over gestapt en hier ook blijven rijden.

Kapje in de help plakken met een bijgeleverde sticker( klitteband)
om vervolgens de neusklem op maat te zetten door wat knijpen.
Vervolgens nerv nooit meer er aan te heoev te kloten, ( kan wel maar is niet meer nodig dan)
neuskapje zorgt ervoor dat alle adem naar beneden en weg wordt geleidt.
Never nooit meer condens , uitwasbaar en lverbar zware/paars of xzwart/rood.
euro of 15 a 20.. HET IS MAAR DAT JE HET WEET.

:]
 
Krassen :?

Je hebt het toch niet aan de buitenkant van je vizier geplakt :?

Bij mij krast meer de buitenkant dan de binnenkant, en bij vervanging is het nieuw vizier en nieuwe fogcity.

Terugkomend op de vraag, volgens mij kan je de fogcity zo van het vizier aftrekken, athans bij mij was de kleefkracht van de fogcity dermate, dat ik met een transparante lijm het opnieuw vast heb moeten zetten.

Succes
 
Ik heb op mijn vizier een Fogcity geplakt zitten die nu wel wat erg veel krassen vertoond.
Ik wil hem gaan vervangen maar de eerste poging om hem er voorzichtig uit te trekken gingen mis.
Heeft er iemand een handige truc om een Fogcity te verwijderen? Of is het gewoon bruut geweld?


eruit trekken en lijmresten losweken in een sopje (afwasmiddel, geen terpetine of zoiets gebruiken!!!)

dan kan je de lijmlaag zo verwijderen

suuk6
 
Jah die van mij ook, echter eigen schuld, helm met vizier naar boven aan Spiegel hangen |( doe dat nu dus nie meer.

Ik ga voor een nieuwe fogcity, maar dan zo een mee kleurende.

Ehhh bijna vergeten [on topic] idd lijmresten beetje warm maken met water en poetsen, ging er bij mij toch af...
 
Laatst bewerkt:
Je kunt (voorzichtig!!) een haardroger gebruiken om de lijm zacht te maken. Richt de haardroger alleen op de fogcity en doe dat op een afstandje. Gebruik hiervoor NOOIT een verfbrander.
 
Bedankt voor de reacties!

OK, heb dus een projectje voor dit weekend. Overigens, de fogcity zit aan de binnenkant, maaar lijkt toch van wat zachter materiaal gemaakt dan het vizier zelf. Blijkbaar komen er in de loop der tijd (zit er inmiddels 2 1/2 jaar in) toch krassen in.
 
hmmm ik heb die dingen in het verleden ook wel s gebruikt,maar toen had ik meer moeite om ze fatsoenlijk in het vizier geplakt te krijgen,er zijn toch tegenwoordig ook betere vizieren verkijgbaar die niet beslaan?
 
Heb dus net een fogcity gekocht. Zal hem er zo is inproberen te plakken. Heeft er nog iemand nuttige tips?
Weet dat ik het vizier eerst goed moet ontvetten en dan van binnen naar buiten moet plakken. Zal toch niet zo lastig zijn?
 
Valt wel mee Makster. Er zit een wit plasticvel bij in de vorm en maat van de Fogcity. Die plak je aan de buitenkant van je vizier (zit geen lijm op dus je kunt hem schuiven wat je wilt) en dient als "richtpunt" voor de Fogcity.
Inderdaad het vizier ff goed schoonmaken voor je het ding er op plakt. Zo'n supervezeldoekje met gewoon water werkt prima om het vizier goed schoon te maken. Zorg wel dat de boel DROOG is als je gaat plakken....
Let er op dat de Fogcity overal binnen de afdichting van je vizier past, anders gaat het tochten.
 
Als je toch zo'n 2e vizier aan gaat schaffen haal dan Pin-Lock :}
Ik ben supertevreden met dat ding! Alleen werkt hij bij mij niet :( !
Maarja dat komt omdat ik brildragend ben. Nu beslaat het vizier niet meer maar m'n bril :Z |( .

Ik heb ook fogcity gehad maar vond het niet wat... Hiet was idd heel moeilijk om hem mooi recht te plakken (Pin-Lock word geboord met een mal, dus perfecte pasvorm). + Ik had nog een gele ook. Dat vind ik helemaal niets. Ik vondt het erg irritant dat gele... Daardoor ben 'k ook de eerste keer gezakt voor het examen :(

Achterlangs... 80km/h... regen... en steeds maar vizier open/dicht. Met dicht vizier was het echt irritant! = Voor mij slecht zicht (of ik ben het gewoon niet gewend). Uiteindelijk niet daardoor gezakt maar door het niet afremmen van zijwegen (wel kijken). |(

Succ6 met het monteren (hebbie nodig ;) )
 
Valt wel mee Makster. Er zit een wit plasticvel bij in de vorm en maat van de Fogcity. Die plak je aan de buitenkant van je vizier (zit geen lijm op dus je kunt hem schuiven wat je wilt) en dient als "richtpunt" voor de Fogcity.
Inderdaad het vizier ff goed schoonmaken voor je het ding er op plakt. Zo'n supervezeldoekje met gewoon water werkt prima om het vizier goed schoon te maken. Zorg wel dat de boel DROOG is als je gaat plakken....
Let er op dat de Fogcity overal binnen de afdichting van je vizier past, anders gaat het tochten.
:^ maar zou wel mijn vizier ff vd helm halen, kun je m ook wat rechterbuigen tijdens t plakken
 
Heb dus net een fogcity gekocht. Zal hem er zo is inproberen te plakken. Heeft er nog iemand nuttige tips?
Weet dat ik het vizier eerst goed moet ontvetten en dan van binnen naar buiten moet plakken. Zal toch niet zo lastig zijn?


viaier eraf, ontvetten met beetje zeepsoppie, goed droog maken, fogcity vanuit het midden erin leggen kijken oftie recht zit, vizier op je helm zetten en daarna pas lijmlaag aandrukken (vizier staat meestal iets onder spanning op de helm, daarom pas aandrukken alstie in zn positie zit)
 
Fogcity idd er gewoon uittrekken en nieuwe plaatsen.
Ik vind hem trouwens beter als pinlock, daarmee had ik dat ik, als ik plat op de tank lag, tegen de rand van het pinlock-vizier aankeek (niet echt handig) :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan