Foggy Petronas

Ik zal het team missen

  • Ja

    Stemmen: 19 82,6%
  • Nee

    Stemmen: 0 0,0%
  • Bestond dat team dan

    Stemmen: 1 4,3%
  • Leuk geprobeerd maar helaas

    Stemmen: 3 13,0%

  • Totaal aantal stemmers
    23

#Haywire#

MF veteraan
6 jan 2006
5.645
0
Hattem
Het Petronas team wat moet je daar nou van zeggen. Het team van Carl Fogarty met de grote ambities die het allemaal niet waar heeft kunnen maken? -O- De wintertest voorafgaand aan het eerste race-seizoen waren veel belovend. Maar je kan gerust zeggen dat het daarna het bergafwaarst is gegaan. (met een enkele podium en super-pole daargelaten) Dat bleek dit weekend maar weer is in Assen. Olie/benzine sporen achterlaten. Craig Jones die een hele goeie 2e mache reed maar weer is de machine naar de pits moest brengen.

Coureurs als Troy Corser, Chris Walker, Garry Mccoy, Steve Martin enz. konden de machine niet op een dusdanig hoog niveau krijgen waar veel mensen zo op gehoopt hadden. Aan de coureurs zal het wel niet gelegen hebben en ik denk dat met een grote sponsor als Petronas ook niet om geld verlegen zat.


Maar waar is het nou misgegaan?

Was een drie-cilinder al verkeerd om mee te beginnen? Was Fogarty wel een goeie teambaas? Hij was lang niet elke wedstrijd aanwezig. Komt het omdat het geen echt fabrieks team is? Ik bedoel ze hebben geen fabriek achter hun staan zoals: Ducati, Kawasaki, Honda enz. die zelf ook motoren produceren.

Ik weet dat het allemaal al oud nieuws is dat Petronas ermee stopt maar ik vind dat het team wel wat meer aandacht mocht krijgen. Ik persoonlijk vind het de mooiste superbike motor ooit gemaakt en het jankende/brullende geluid uit die drie-cilinder was ook :9~ Niet te vergeten die enorme vlammen uit de uitlaten.

Hier nog wat pics van de Foggy Petronas FP1.

petronas16pp9.jpg


petronas15ge5.jpg


petronas2wm6.jpg


petronas11lv4.jpg


petronaswheelie1hm8.jpg
 
Vergelijkbaar met Proton in de Motogp.
Nu er Hondablokken in liggen bij Proton gaat het goed.
Dus Pretonas moet er Ducatiblokken in hangen ;) ,past vast niet :+

Maar jammer dat ze er mee stoppen.
Foggy gaat door met een ander merk,ik denk Ducati :Y
 
Volgens mij is de oorzaak het oude regelement, dit hield in dat een 2 cil 1000cc inhoud mocht hebben, een 4 cil 750 cc en een 3 cil 900cc.
Nu mogen alle motoren een inhoud van 1000 cc hebben ongeacht het aantal cillinders.
Petronas zal waarschijnlijk niet de middelen (geld) hebben gehad om hun blok naar 1000 cc op te waarderen
Volgens mij rijd de Petronas nog steeds meet een inhoud van 900 cc rond B|

Toch..... :?
 
Ik wil hier ook even wat aan toelichten.
Ik vind dat het foggy petronas team idd hoge verwachtingen had maarja het is heel moeilijk om van 0 te beginnen.Toch vind ik het ook raar dat foggy zelf nooit met een ducati is begonnen denk dat de basis dan veel beter was geweest.maarja het foggy team zal niet gaan verdwijnen ze zullen volgend jaar met een andere motor en andere sponsor gaan rijden.Hopelijk krijgen ze enkele ducati,s ter beschikking.
 
Volgens mij is de oorzaak het oude regelement, dit hield in dat een 2 cil 1000cc inhoud mocht hebben, een 4 cil 750 cc en een 3 cil 900cc.
Nu mogen alle motoren een inhoud van 1000 cc hebben ongeacht het aantal cillinders.
Petronas zal waarschijnlijk niet de middelen (geld) hebben gehad om hun blok naar 1000 cc op te waarderen
Volgens mij rijd de Petronas nog steeds meet een inhoud van 900 cc rond B|

Toch..... :?

Jah klopt -O- . De coureurs die voor Petronas hebben gereden roemden altijd het rij-technische gedeelte maar zaten altijd te zeuren over weinig vermogen. Dat komt dus door de 900cc :o Steve Martin kon dit seizoen na een goede superpole nooit die positie vast houden bij de start doordat die Petronas te weinig vermogen had.

Ben benieuwd wat Fogarty gaat doen :Y Of doorgaan in de SBK's of de MotoGP in? Let's wait and see.
 
Volgens mij is de oorzaak het oude regelement, dit hield in dat een 2 cil 1000cc inhoud mocht hebben, een 4 cil 750 cc en een 3 cil 900cc.
Nu mogen alle motoren een inhoud van 1000 cc hebben ongeacht het aantal cillinders.
Petronas zal waarschijnlijk niet de middelen (geld) hebben gehad om hun blok naar 1000 cc op te waarderen
Volgens mij rijd de Petronas nog steeds meet een inhoud van 900 cc rond B|

Toch..... :?
Ja, de Petronas motoren hebben nog altijd 900cc. De blokken zijn volgensmij nog nooit geupdated, altijd het zelfde materiaal.

Team Foggy moet volgend jaar aantreden met een Duc F06 met Martin en Haslam :Y
zullen vast wel mooie resultaten komen.
snap eigenlijk niet waarom Foggy naar de MotoGP wil, oke MotoGP is natuurlijk DE klasse, maar als je zelf nooit geracet hebt dan wel een team in de MotoGP?
 
Ja, de Petronas motoren hebben nog altijd 900cc. De blokken zijn volgensmij nog nooit geupdated, altijd het zelfde materiaal.

Team Foggy moet volgend jaar aantreden met een Duc F06 met Martin en Haslam :Y
zullen vast wel mooie resultaten komen.
snap eigenlijk niet waarom Foggy naar de MotoGP wil, oke MotoGP is natuurlijk DE klasse, maar als je zelf nooit geracet hebt dan wel een team in de MotoGP?

euhhhmmmmm....Foggy is 3x keer wereld kampioen geweest bij de SBK's :o

[edit] 4x keer |( [edit]
 
Laatst bewerkt:
:^ Of het 3x was weet ik niet, maar Foggy was redelijk succesvol op zeer hoog niveau...
maak dr maar 4 van :+


Carl Fogarty
Born Blackburn Lancashire July 1 1966

SBK record
1999 Champion (10 wins) (New points record)
1998 Champion (3 wins)
1997 2nd (6 wins)
1996 4th (4 wins)
1995 Champion (13 wins)
1994 Champion (10 wins)
1993 2nd (11 wins)
1992 9th (1 win)
1991 7Th

Wins: 58
1999 SA 1+2, Holland 1+2, Germany 1, GB 1, Italy 1+2,
San Marino 1+2,

1998 Australia 1, Spain 2, Holland 2

1997 GB 2, Germany 2, Europe 2,
Austria 1, Holland 2, Indonesia 2

1996 Germany 2, Italy 1, Holland 1+2

1995 Germany 1+2, GB 1+2,
San Marino 1, Spain 2, Austria 1,
Europe 1+2, Japan 2,
Holland 1+2, Indonesia 1

1994 GB 1, Spain 1+2, Austria 1+2, Indonesia 2, Holland 1+2,
San Marino 2, Australia 1

1993 Spain 1+2, Czech Republic 1, Sweden 1+2, Malaysia 1+2,
Japan 1, Holland 1+2, Portugal 2

1992 GB 2

Doubles: 16
1999 SA, Holland, Italy, San Marino
1996 Holland
1995 Germany, GB, Europe, Holland
1994 Italy, GB, Europe, Japan
1993 Spain, Sweden, Malaysia. Holland


Poles:11
1999 Europe, San Marino, Germany, Spain
1995 Italy, GB, Europe, Japan
1994 Spain, Austria, Indonesia, Holland, San Marino, Europe
1993 Czech Republic, Sweden, Malaysia, Japan, Holland, GB
1992 GB


Other highlights: 1993 World Endurance Champion, 1990 TT F1 World Cup winner, 1988+'89 World TT F1 Champion, winner of three Isle of Man TT's, Isle of Man Mountain Circuit absolute lap record holder.


History: Quite simply the most successful rider in the 11 year history of the World Superbike Championship, with more wins, more double wins, more rostrum appearances and more championships than anyone else. He became the only rider to win three titles in 1998 and retained the title in 1999. He is also the the only rider to regain the title as well as retaining it.
His first win was as a privateer on a bike his family helped finance, his championships on Ducati's. Of his 58 wins, the four from 1996 came during his year on a Honda.
1999 was expected to be his last year before retirement, however the hunger still burns and will be racing again with Ducati in 2000.
Not only has Carl won titles he has single handedIy revived interest in motorcycle racing in the UK.
His 1998 title came with the fewest wins in a season he's ever had as a works rider, he was content to settle for points rather than crash chasing the win as he would have done not that long ago. In many ways watching him graft was as satisfying as the runaway wins of '95. However his dominating ways continued in 1999, wrapping up the series with two races to go and with a new record points total.
:]
 
maak dr maar 4 van :+


Carl Fogarty
Born Blackburn Lancashire July 1 1966

SBK record
1999 Champion (10 wins) (New points record)
1998 Champion (3 wins)
1997 2nd (6 wins)
1996 4th (4 wins)
1995 Champion (13 wins)
1994 Champion (10 wins)
1993 2nd (11 wins)
1992 9th (1 win)
1991 7Th

Wins: 58
1999 SA 1+2, Holland 1+2, Germany 1, GB 1, Italy 1+2,
San Marino 1+2,

1998 Australia 1, Spain 2, Holland 2

1997 GB 2, Germany 2, Europe 2,
Austria 1, Holland 2, Indonesia 2

1996 Germany 2, Italy 1, Holland 1+2

1995 Germany 1+2, GB 1+2,
San Marino 1, Spain 2, Austria 1,
Europe 1+2, Japan 2,
Holland 1+2, Indonesia 1

1994 GB 1, Spain 1+2, Austria 1+2, Indonesia 2, Holland 1+2,
San Marino 2, Australia 1

1993 Spain 1+2, Czech Republic 1, Sweden 1+2, Malaysia 1+2,
Japan 1, Holland 1+2, Portugal 2

1992 GB 2

Doubles: 16
1999 SA, Holland, Italy, San Marino
1996 Holland
1995 Germany, GB, Europe, Holland
1994 Italy, GB, Europe, Japan
1993 Spain, Sweden, Malaysia. Holland


Poles:11
1999 Europe, San Marino, Germany, Spain
1995 Italy, GB, Europe, Japan
1994 Spain, Austria, Indonesia, Holland, San Marino, Europe
1993 Czech Republic, Sweden, Malaysia, Japan, Holland, GB
1992 GB


Other highlights: 1993 World Endurance Champion, 1990 TT F1 World Cup winner, 1988+'89 World TT F1 Champion, winner of three Isle of Man TT's, Isle of Man Mountain Circuit absolute lap record holder.


History: Quite simply the most successful rider in the 11 year history of the World Superbike Championship, with more wins, more double wins, more rostrum appearances and more championships than anyone else. He became the only rider to win three titles in 1998 and retained the title in 1999. He is also the the only rider to regain the title as well as retaining it.
His first win was as a privateer on a bike his family helped finance, his championships on Ducati's. Of his 58 wins, the four from 1996 came during his year on a Honda.
1999 was expected to be his last year before retirement, however the hunger still burns and will be racing again with Ducati in 2000.
Not only has Carl won titles he has single handedIy revived interest in motorcycle racing in the UK.
His 1998 title came with the fewest wins in a season he's ever had as a works rider, he was content to settle for points rather than crash chasing the win as he would have done not that long ago. In many ways watching him graft was as satisfying as the runaway wins of '95. However his dominating ways continued in 1999, wrapping up the series with two races to go and with a new record points total.
:]
Hij won 12 van de 16 races op Assen :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan