Foggy Petronas

Gizzmo

MF veteraan
8 jun 2001
9.802
489
Heb onderstaand verhaal op ons WorldWidthWeb gevonden.

I got lucky today. Got a media invitation to go see the Foggy Petronas Racing team test at Phillip Island. So on the bike and off I went.

Got to hang out in the pits with the team while they worked on the bikes. Troy Corser is a great guy. He\'s obviously pleased to be back racing again. Last year was so difficult without being able to race. He attended two of the meetings, but couldn\'t bear to watch the rest of the races since he wasn\'t able to compete. He said that the Aprilia could have won against the Ducati and the Honda if they\'d had Michelin tyres. A condition of signing with Foggy Petronas was that they use Michelins.

Took lots of pics, right up the point where they started to strip the bike down. I got thrown out just as they were about to drop the engine from Corser\'s No. 2 bike. Hehehe. I offered to delete the photos, but they said it was OK. In the end they decided that it was just better to let their mechanics work without the flash going off.

The homologation bikes are going to be collectors items. They\'ve designed the bike to be attractive as well as race competitive. The exhaust, for instance, is tucked right up under the rear cowl and loops around in there to get the length they need.

One thing that isn\'t allowed to be reported (so don\'t tell anyone!) is that the exhaust lights up like a frame thrower on deceleration. Their official photographer got a great photo of that, but they won\'t let it out. They have to fix that before the first race.

The bike is a bit down on power. Needs lots more top end. There will be engine updates before the first race.

Corser is really happy with the handling and the clutch. Wants more power and needs the bike to stop doing sudden wheelies! They aren\'t smooth and controllable. The engine breaks without warning too. Didn\'t break today though except that his No. 1 bike was spewing water into the overflow bottle. By now they will have stripped the engine to find out why. Shame I couldn\'t get a photo of that.

Corser\'s mechanics both got nabbed by the Oz Quarantine sniffer dog on the way in. They dubbed him the \"eager beagle\". He can smell apples! Fuck our dogs are clever. Hehehehe. The team thought it a big joke, but Oz officials are serious about that stuff.

I\'m going back down on Thursday afternoon to see how the test ends up.


FOTO\'S

Foggy Petronas Racing
 
Gewoon vragen! M\'n broer is leerling motormonteur en mocht tijdens de SBK in Assen een dag mee lopen met t team van Edwards. Heeft de hele dag in de pitbox rondgelopen en mee geholpen met van alles en nog wat, en nee, hij heeft niet de afwas gedaan of de hele dag motoren gepoetst })
 
Corser\'s mechanics both got nabbed by the Oz Quarantine sniffer dog on the way in. They dubbed him the \"eager beagle\". He can smell apples! Fuck our dogs are clever. Hehehehe. The team thought it a big joke, but Oz officials are serious about that stuff.
OT: die hondjes zijn 8-) , hadden ze in Nieuw Zeeland ook. Alleen minder als \'ie lief naast je komt zitten. (hadden we gelukkig niet)
 
Op woensdag 15 januari 2003 11:14 schreef Jurgenfan het volgende:
Gewoon vragen! M\'n broer is leerling motormonteur en mocht tijdens de SBK in Assen een dag mee lopen met t team van Edwards. Heeft de hele dag in de pitbox rondgelopen en mee geholpen met van alles en nog wat, en nee, hij heeft niet de afwas gedaan of de hele dag motoren gepoetst })
dat zou me nou ook nog nix uit hebben gemaakt hoor. Al had ik de koffie rond moeten brengen. Je kunt in ieder geval na afloop zeggen: \"I was there\"

[me]edraket is een tikkie jaloers op die vent in australie ;) [/me]
 
Niet alleen de helm
Corser_Mono.jpg

corser style
 
trouwens vandaag op crash.net gelezen:

Troy Corser zou deze week rondetijden van 1.34 hebben gereden. Als je in ogenschouw neemt dat Colin afgelopen jaar 1.33,7 reed op de VTR SP2, dan zou de FP1 misschien wel eens voor een verrassing kunnen zorgen dit jaar. :}

Niet dat ze meteen voor de overwinning gaan rijden, maar het zou wel leuk zijn, zeker nu de andere (lees japanse) fabrieken het hebben laten afweten.


Ik kan in ieder geval niet wachten tot het nieuwe seizoen van start gaat.
 
Dat zou helemaal mooi zijn Teun, dan doen ze die 999 misschien wel in de kliko dumpen en weer terug naar de 998 (maar dan met een MV-achtige modernisering)
 
Ik vind het een mooi team......zou leuk zijn als zij Ducati een beetje partij kunnen geven.
 
Heb vandaag eerste supebikewedstrijd in Valencia
gezien op tv.
DIE VLAMMEN UIT DIE UITLAAT VAN DIE FP 1

WAUUUUUUUUUUUUUUUUUW halleluja zeg wat mooi.
 
Wanneer zou de straateditie uitkomen en wat zal deze wel niet gaan kosten? :?

Dat zal inderdaad wel weer een duur exclusief homologatie apparaat worden. :( Met misschien hopelijk nog een gewonere straatversie met wat mindere uitrusting? :?

En ik vind hem zo ontzettend mooi eigenlijk. :9 En dan blijkt hij ook nog eens goed mee te kunnen komen. En aparte techniek enz. enz.

Hij is zeker mooi als je hem naast de 999 SBK racers zet trouwens. Wat zijn die Fila dingen lelijk gespoten zeg.
 
Dat zal inderdaad wel weer een duur exclusief homologatie apparaat worden. :( Met misschien hopelijk nog een gewonere straatversie met wat mindere uitrusting? :?

En ik vind hem zo ontzettend mooi eigenlijk. :9 En dan blijkt hij ook nog eens goed mee te kunnen komen. En aparte techniek enz. enz.

Hij is zeker mooi als je hem naast de 999 SBK racers zet trouwens. Wat zijn die Fila dingen lelijk gespoten zeg.


En dat geluid van de 3-cil. :}

Damn al die 3 cilinders klinken vet!! Kijk maar eens naar de MotoGP Aprilia :}
 
En dat geluid van de 3-cil. :}

Damn al die 3 cilinders klinken vet!! Kijk maar eens naar de MotoGP Aprilia :}

Ja dat hoor je dan weer niet goed op eurosport eigenlijk he?!

En dan die commentatoren weer wel teveel. Die ene samen met Jarno Jansen. Niet echt ideaal.

Volgens mij kan ik hier op de TV ook eurosport met engels commentaar krijgen, ik ga maar eens uitzoeken hoe dat ook al weer moest.
 
Ja dat hoor je dan weer niet goed op eurosport eigenlijk he?!

En dan die commentatoren weer wel teveel. Die ene samen met Jarno Jansen. Niet echt ideaal.

Volgens mij kan ik hier op de TV ook eurosport met engels commentaar krijgen, ik ga maar eens uitzoeken hoe dat ook al weer moest.

ja ben k t mee eens wat een irri lui zeg je kan de interviews niet eens goed volgen want zij lullen dr wel weer doorheen
pffffffffffffffffff
dan maar naar de BBC met Suzy Perry!
 
Ja dat hoor je dan weer niet goed op eurosport eigenlijk he?!

En dan die commentatoren weer wel teveel. Die ene samen met Jarno Jansen. Niet echt ideaal.

Volgens mij kan ik hier op de TV ook eurosport met engels commentaar krijgen, ik ga maar eens uitzoeken hoe dat ook al weer moest.

Nee het was inderdaad moeilijk te horen |(
Af en toe als ze eens hun muil hielden dan... maar ok had em ook op engels commentaar staan... veel beter dan nederlands :P
 
Die FP1 is super... die naverbranding in de demper... kicken... alleen het kleurtje...getver! :) (maar dat is maar een detail)
 
Die FP1 is super... die naverbranding in de demper... kicken... alleen het kleurtje...getver! :) (maar dat is maar een detail)

Nee, nee, nee. Dat is een mooie kleur juist. :) En weer eens wat anders dan rood. Of welke andere kleur dan ook die al door andere teams/fabrikanten gebruikt wordt. Ze hebben nu een 'eigen' kleurtje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan