Folder bij verlenging rijbewijs?

Lees je geen kranten? Internet?

Zo'n folder is alleen maar een "extra" herinnering.... En daar kan toch niks mis mee zijn?
Ik wel, maar veel mensen niet. Of in ieder geval niet dat artikeltje dat over de nieuwe verkeersregels gaat. Die zullen waarschijnlijk dat foldertje ook niet lezen :N

Extra herinnering kan inderdaad geen kwaad, maar dan zou het beter zijn als die herinnering vaker komt dan één keer per 10 jaar.
 
Het is al heeeeeeeel lang geleden dat je bij naar rechts schuiven geen richting hoefde aan te geven. Nu is het eenvoudig: bij elke verandering van rijstrook geef je richting aan, en dat doe je pas nadat je gezien hebt dat het veilig kan.Dat moet je nu nog steeds niet doen! Tenzij het heel druk is, of er een vrachtwagen invoegt, moet je gewoon rechts blijven rijden en je snelheid constant houden. Degene die invoegt moet zelf een invoeggelegenheid zoeken.
Op de motor ga ik voor m'n eigen veiligheid trouwens eerder opzij dan met de auto. Of ik toeter hard als er weer een koekblik 2 meter voor me naar links wil komen...
Doe ik in principe ook niet ;) Behalve in die gevallen waarin je al van een kilometer afstand kan zien aankomen dat de invoeger niet gehinderd wordt door enig verkeersinzicht.

Dat rechts blijven rijden levert overigens best nog wel eens was boze blikken op :/
 
De overgrote meerderheid snapt veel voorrangssituaties niet eens ;( ;(In veel branches die met veiligheid te maken hebben zijn herkeuringen heel normaal...100 euro per 10 jaar geldklopperij? Dat zou alleen al bespaard kunnen worden aan ongevallen, verzekeringspremies, en zeker irritaties in het verkeer!
Met andere woorden; laat jij maar zien dat je je vergunning (rijbewijs) nog waard bent.
Een theorie-test, waarin je periodiek laat zien dat je de regels iniedergeval kent, ben ook ik voor.
 
Denk je nu echt dat zo'n herexamen maar €100 gaat kosten? Ik denk eerder richting de €500. De overheid vind het fijn om van die verplichte cursussen lekker duur te maken. Je bent toch verplicht om het te betalen.
Kijk maar naar die cursus die je moet doen als je iets te hard hebt gereden. Die is volgens mij €750,- en stelt zover ik heb gezien inhoudelijk niks voor. Het is gewoon een manier om de boete met €750 te kunnen verhogen.
 
ja ik vind het een goed idee vooral voor de 60+ ,ik zie het vaak mis gaan op rotondes gaan ze recht door doen ze eerst knipperlicht links en daarna knipperlicht rechts,en totaal niet gewend aan het drukkere verkeer van tegenwoordig +geen inschatting meer enzz
 
De overgrote meerderheid snapt veel voorrangssituaties niet eens ;( ;(In veel branches die met veiligheid te maken hebben zijn herkeuringen heel normaal...100 euro per 10 jaar geldklopperij? Dat zou alleen al bespaard kunnen worden aan ongevallen, verzekeringspremies, en zeker irritaties in het verkeer!

Van die voorrangssituaties levert anders wel leuke topics op.
(Als ze niet te snel op slot worden gesmeten tenminste.)

Beroepsvliegers en sinds kort beroeps bus- en vrachtwagenchauffeurs
kennen inderdaad herhalingstrainingen.

"On the other hand:", als wij hier, en hullie daar (koekblik-forum.nl)
de veranderingen in het RVV en de wegenverkeerswet op de voet volgen,
dan zijn we toch al een hele stap gevorderd?

(Ja, hullie is geen goed nederlands, maar omdat Wim Kan ooit eens
Dries van Agt citeerde met dat woord erin, is het toch geldig.)
:+
 
Denk je nu echt dat zo'n herexamen maar €100 gaat kosten? Ik denk eerder richting de €500. De overheid vind het fijn om van die verplichte cursussen lekker duur te maken. Je bent toch verplicht om het te betalen.
Kijk maar naar die cursus die je moet doen als je iets te hard hebt gereden. Die is volgens mij €750,- en stelt zover ik heb gezien inhoudelijk niks voor. Het is gewoon een manier om de boete met €750 te kunnen verhogen.
Een cursus is wat anders dan een examen: een cursus voor 750 euro is (in het bedrijfsleven) redelijk normaal qua prijs, of zelfs goedkoop. Daarbij is het natuurlijk ook bedoeld als afschrikwekkende straf.
Een huidig praktijkexamen kost ook zo'n 100 euro, excl. het deel van de rijschool. Een herexamen zou gewoon in je eigen auto kunnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan