Foldy Car motortrailer papieren, iemand?

FerryE

MF'er
4 dec 2008
37
14
Amsterdam
Beste leden,

Binnenkort ga ik verhuizen naar Tsjechië en wil ik mijn Foldy Car motortrailer meenemen om daar te gebruiken. Helaas zijn de regels in Tsjechië niet zo makkelijk wat betreft aanhangwagens. Hier in Nederland Is het een kwestie van een lichte trailer aankoppelen, een kentekenplaatje van karton achterop gooien en gaan met die banaan.
In Tsjechië moet de trailer gekeurd zijn, eigen papieren en kentekenplaat hebben en eens in de paar jaar apk doorlopen.

Voor de invoer en het kenteken krijgen heb ik een EEG-certificaat van overeenkomst nodig. Of om te beginnen in ieder geval iets op papier waarop technische gegevens staan.

Heeft iemand toevallig een Foldy Car met de papieren?

Een kopietje van de papieren of iets dergelijks zou erg behulpzaam zijn. Anders zal ik ‘m achter moeten laten in Nederland.
 
Heb ik denk wel. Ligt alleen in NL.

Ben nu in Italie, morgen kom ik naar NL zal dan ff kijken.

Er zat een boek bij met de tekening, kan mij geen certificaat herinneren, maar heb hem lang geleden gekocht dus kan ook zijn dat dat er wel bij zat.
 
Is het een foldy car of een moto lug. Bij die laatste vind ik dit:

Zijn de aanhangers goedgekeurd?

Ja, Motolug heeft sinds 2012 de EG typegoedkeuring van complete voertuigen, dat de homologatie waarmerkt van de Motolug aanhangers in overeenstemming met Richtlijn 2007/46/EC, zoals gewijzigd door EG verordening 371/2010. EG typegoedkeuringsnummer: e11*2007/46*0651*00. Alle aanhangers worden geleverd met een certificaat van overeenstemming (COC), waarmee de aanhangers in alle Europese lidstaten geregistreerd kunnen worden (in Nederland en België worden aanhangers tot 750 kg niet geregistreerd, maar in Duitsland bijvoorbeeld wel).

Puur even meedenkend, even contact opnemen met de fabrikant / dealer: Femon Parts uw dealer voor de Motolug aanhanger. - FAQ
Let op, dit is dus wel de Moto Lug
 
heeft hij wel een identificatienummer?
Anders zul je dat er ook in moeten zetten. Dan begint het wel wat op illegale praktijken te lijken.
 
Ik heb alleen een boekje met bouwtekeningen, een pakbon en een folder van safe.

in die folder staat dat hij tuv goedgekeurd is en ISO 9002 gecertificeerd.
E717EFE9-46F5-4650-BBAE-4CC8DD8F42D9.jpeg
41B3E265-54F1-40DC-8298-045FDA6B97CA.jpeg
41B3E265-54F1-40DC-8298-045FDA6B97CA.jpeg
 
Laatst bewerkt:
geef een paar euro aan de verantwoordelijke ambtenaar en je krijgt alle papieren, een apk goedkeuring en als je wat meer betaald wss ook je vrachtwagenrijbewijs,,,, ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan