Forma tourlaars vs Volvo 440. Tourlaars wint

beyond cool

MF veteraan
12 mrt 2004
43.448
2
Nijkerk
Vanavond reed ik op de A9 weer lekker tussen de file door. Rustig aan want het was een stilstaande file en dan gaan mensen wat zenuwachtig worden. Ik zal dus hooguit 30-40 gereden hebben met de motor in z'n 1.

Goed opgelet of er achter/voor elke vrachtwegen geen auto van baan wisselt en dat gaat eigenlijk heel goed.

Tot het dus iets gaat rijden. Het snelheidsverschil is op dat moment echt nog geen 10 km. per uur als de groene Volvo op de linkerrijstrook besluit dat het op de rechterrijstrook vast sneller gaat. Met een typerend net-op-tijd knipperlicht zet de auto zich naar rechts. Ik zit op dat moment ter hoogte van de achterdeur en wijk uit naar rechts, het gat in waar de Volvo ook in wou rijden. Ik rij de Volvo net voorbij. Of nee, net niet. Ik voel iets aan mijn linkerlaars en ik hoor dat typische geluid van blikschade.

Ik zie in mijn spiegel dat de auto stopt en stop zelf ook. Verbaasd kijk ik naar mijn laars - daar is niks aan te zien. Ik kijk even achterom en rij langzaam verder naar de vluchtstrook * gaat. Ik stap af, en zie hoe de Volvo zich met een half afgerukte bumper achter mij parkeert.

Met nog grotere verbazing kijk ik naar mijn motor waar echt niets aan te zien is. Ook mijn laars is intact. Geen krasje. Mijn broek dan misschien? Niets op te zien. Blijkbaar hing die bumper al half los. Ik kan me niet voorstellen dat ik met mijn toerlaars zo'n bumper eraf ruk.

Enfin, ik zeg beleefd "Tja, toch niet goed gekeken he" en krijg het standaard "jawel, maar jij reed zo snel" waarop ik snel antwoord "dus je had me wel gezien en ging toch naar rechts" waarop het even stil bleef.

Ze staat erop om mijn gegevens te noteren dus ik geef haar mijn kaartje en zeg dat de leasemaatschappij alles wel zal afhandelen waarop ik de melding krijg dat ze echt geen leaseauto rijdt. Wanneer ik haar zeg dat de mijne wel geleased is kijkt ze me vreemd aan. Terloops meldt ze nog even dat ze het zo erg vindt want ze stond al een uur in de file. Ik kijk haar aan en knik maar beleefd.

Enfin, even gegevens uitgewisseld en weer verder gereden. Nu maar even zo'n papier invullen voor de leasemaatschappij. Het is toch maar weer met een sisser afgelopen.
 
Hmm, maar uiteindelijk is het niet echt jouw schuld toch? Tenzij je echt met een rotvaart door de file heen jakkerde, maar dat betwijfel ik :P
 
Wat een verhaal. Wel cool dat je gewoon die Volvo + muts ff 0wnt met je motorlaars. *O*
 
mooi dat je er zonder kleerscheuren vanaf bent gekomen,maar als jij met 30 á 40 km/u tussen een stilstaande file doorrijdt,ging je wel iets te hard :X
:+
 
mooi dat je er zonder kleerscheuren vanaf bent gekomen,maar als jij met 30 á 40 km/u tussen een stilstaande file doorrijdt,ging je wel iets te hard :X
:+

De file stond wel/niet/wel/niet/beetje/wel/beetje niet stil :)

Ik hou het er op dat ik netjes volgens de gedragscode reed.
 
Als ze je ziet komen is ze gewoon fout of je nu ietsje te snel reed of niet, wel mooi zo misschien leert ze er iets van....
 
Als ze je ziet komen is ze gewoon fout of je nu ietsje te snel reed of niet, wel mooi zo misschien leert ze er iets van....

het is een standaard opmerking van een koeblikker om maar niet te hoeven bekennen dat ze niet gekeken heeft en zodoende bijna een motorrijder uit zijn motorlaarzen heeft gereden. Daarnaast zie ook regelmatig motorrijders met onvriendelijke snelheden door de file crossen, deze zorgen voor dit soort stigmatiserende opmerkingen.

Ze zal waarschijnlijk naar de verzekering volhouden dat je te hard gereden hebt.
 
het is een standaard opmerking van een koeblikker om maar niet te hoeven bekennen dat ze niet gekeken heeft en zodoende bijna een motorrijder uit zijn motorlaarzen heeft gereden. Daarnaast zie ook regelmatig motorrijders met onvriendelijke snelheden door de file crossen, deze zorgen voor dit soort stigmatiserende opmerkingen.

Ze zal waarschijnlijk naar de verzekering volhouden dat je te hard gereden hebt.

Of het nu een standaard opmerking is of niet. Op het moment dat een automobilist of welke andere weggebruiker je aan ziet komen en dan de bewuste keuze maakt een ongeluk te willen veroorzaken zou ik zeggen poging tot doodslag. Al had ie er met 200 doorheen gevlogen als ze zelf al aangeeft dat er opzet in het spel is en dan vervolgens voor eigen rechter spelen...... denk dat je als weg gebruiker jezelf moet realiseren dat je een potentieel moordwapen bestuurd zo als we helaas te vaak op dit forum zien in de memoriam posts.
 
Een 440? Is dat niet de voorloper van de S40/V40 modelserie? Je weet wel, de voorloper van de S40/V50 (die ook al een aantal jaar op de markt zijn)?

Dan moet die bestuurder wel schrikken als ze gelijk zou krijgen van de verzekering. Die krijgt nooit meer de reparatiekosten vergoed. Hooguit de waardedaling. Zonder losse bumper 250 euro, met losse bumper 200. Schade 50 euro ;)
 
Laatst bewerkt:
:} geweldig

toch niet gekeken
jawel maar je reed te snel
dus je zag me en ging toch naar rechts

EPISCH!
 
Of het nu een standaard opmerking is of niet. Op het moment dat een automobilist of welke andere weggebruiker je aan ziet komen en dan de bewuste keuze maakt een ongeluk te willen veroorzaken zou ik zeggen poging tot doodslag. Al had ie er met 200 doorheen gevlogen als ze zelf al aangeeft dat er opzet in het spel is en dan vervolgens voor eigen rechter spelen...... denk dat je als weg gebruiker jezelf moet realiseren dat je een potentieel moordwapen bestuurd zo als we helaas te vaak op dit forum zien in de memoriam posts.

ben het met je eens dat het niet hoort en wij als motorrijders er de dupe van zijn, maar als je het volgende verhaal verteld;

" alle auto's stonden stil tot op een bepaald moment iedereen langzaam begon te rijden, de rechterbaan ging sneller en ik zag een gaatje ontstaan waarin ik makkelijk paste, ik keek in mijn spiegel en toen reed er niemand, ook geen motorrijder, ik keen zelfs nog over mijn rechterschouder en toen reed er ook niemand, tegen de tijd dat ik de middenstreep overging zat er ineens vanuit het niets een motorrijder naast mij, dit kan alleen als hij veel te hard heeft gereden"

Dan heb je als motorrijder weer heel wat uit te leggen.

Hoop niet dat ze zo slim is, maar zorg dat je getuigen hebt, maakt het in dit soort gevallen een stuk makkelijker.
 
Of het nu een standaard opmerking is of niet. Op het moment dat een automobilist of welke andere weggebruiker je aan ziet komen en dan de bewuste keuze maakt een ongeluk te willen veroorzaken zou ik zeggen poging tot doodslag. Al had ie er met 200 doorheen gevlogen als ze zelf al aangeeft dat er opzet in het spel is en dan vervolgens voor eigen rechter spelen...... denk dat je als weg gebruiker jezelf moet realiseren dat je een potentieel moordwapen bestuurd zo als we helaas te vaak op dit forum zien in de memoriam posts.
Niet voor het 1 of het ander, maar dat is het dagelijks gedrag van een grote meerderheid van de chauffeurs. Diegene die achterkomt moet maar zorgen dat ie "anticipeert".
 
Balen BC. En gespot! Niet vandaag, maar ik kan niet anders dan tot de conclusie komen dat jij de rode BMW F800S bent die ik bijna dagelijks tegenkom op het traject Bussum - Amstelveen. Meen dat je er dan bij Amstelveen-Zuid af gaat.

Goed dat je geen schade hebt, mooi gereageerd en hoop dat je getuigen hebt.

Niemand behalve de echte moraalridders houden strak een snelheidsverschil van 10 km/h (aldus de gedragscode) aan bij een net niet stilstaande file. Maar als zij zo slim is om zometeen te verklaren dat ze je niet gezien heeft omdat je er toen nog niet was en je dus wel vééls te hard gereden moet hebben... :/
 
Wacht eens even, die F800 heb ik vandaag gezien. A9 door Amstelveen en vlak voor die mooie 270 graden bocht reed je me voorbij :? . Daarna bleef ik nog even plakken tot de afslag van de Ikea, ik zag u toen nog door de file rijden. Mijn motor: gele Fazer met een Tweety knuffel achterop en eendjes op de valbeugels :+

Gespot *D ?

Wel vervelend dat dit moet gebeuren, aan de andere kant, je bent er goed vanaf gekomen ;)
 
small_ikea%20volvo.jpg


:+


Hoop dat je verzekering niet moeilijk doet. :)
 
Verbaast me niets dat je laars het van zo'n Renault-Volvo-Daf wint.. ;)

Nog mazzel hebben ook eigenlijk! Bij de Volvo 240 etc. hang je aan een plaat aluminium als dat gebeurt.
 
Vanavond reed ik op de A9 weer lekker tussen de file door. Rustig aan want het was een stilstaande file en dan gaan mensen wat zenuwachtig worden. Ik zal dus hooguit 30-40 gereden hebben met de motor in z'n 1.

Goed opgelet of er achter/voor elke vrachtwegen geen auto van baan wisselt en dat gaat eigenlijk heel goed.

Tot het dus iets gaat rijden. Het snelheidsverschil is op dat moment echt nog geen 10 km. per uur als de groene Volvo op de linkerrijstrook besluit dat het op de rechterrijstrook vast sneller gaat. Met een typerend net-op-tijd knipperlicht zet de auto zich naar rechts. Ik zit op dat moment ter hoogte van de achterdeur en wijk uit naar rechts, het gat in waar de Volvo ook in wou rijden. Ik rij de Volvo net voorbij. Of nee, net niet. Ik voel iets aan mijn linkerlaars en ik hoor dat typische geluid van blikschade.

Ik zie in mijn spiegel dat de auto stopt en stop zelf ook. Verbaasd kijk ik naar mijn laars - daar is niks aan te zien. Ik kijk even achterom en rij langzaam verder naar de vluchtstrook * gaat. Ik stap af, en zie hoe de Volvo zich met een half afgerukte bumper achter mij parkeert.

Met nog grotere verbazing kijk ik naar mijn motor waar echt niets aan te zien is. Ook mijn laars is intact. Geen krasje. Mijn broek dan misschien? Niets op te zien. Blijkbaar hing die bumper al half los. Ik kan me niet voorstellen dat ik met mijn toerlaars zo'n bumper eraf ruk.

Enfin, ik zeg beleefd "Tja, toch niet goed gekeken he" en krijg het standaard "jawel, maar jij reed zo snel" waarop ik snel antwoord "dus je had me wel gezien en ging toch naar rechts" waarop het even stil bleef.

Ze staat erop om mijn gegevens te noteren dus ik geef haar mijn kaartje en zeg dat de leasemaatschappij alles wel zal afhandelen waarop ik de melding krijg dat ze echt geen leaseauto rijdt. Wanneer ik haar zeg dat de mijne wel geleased is kijkt ze me vreemd aan. Terloops meldt ze nog even dat ze het zo erg vindt want ze stond al een uur in de file. Ik kijk haar aan en knik maar beleefd.

Enfin, even gegevens uitgewisseld en weer verder gereden. Nu maar even zo'n papier invullen voor de leasemaatschappij. Het is toch maar weer met een sisser afgelopen.
Een geleasde motor? Bestaat dat? :o

Waarom je overigens gegevens zou uitwisselen begrijp ik niet helemaal, bij jou is er geen enkele schade en zij zat fout. Hoeft ze jouw gegevens dus ook niet te hebben.

Dat je überhaupt al gestopt bent vind ik heel wat :P
 
@t_captain: ja en nee. De 440 is inderdaad qua nummering de voorloper van de S/V40 maar was eigenlijk een Daf. Voor de "liefhebbers" geen echte Volvo.

@lankh09: Klopt! Heb inderdaad al een paar keer gezien. Jij gaat ook aardig door die A9 bocht heen :P

@Paul_K: Klopt! Ik moest nog lachen om die eend achterop. Ik dacht eerst "HUH? Wat heeft die nou achterop zitten ..."

@Raphael-S: Aangezien ik dagelijks Nijkerk/Amstelveen rij en ik ZZP-er ben is het voor mij interessanter om die motor te lease. Onderhoud maar ook mogelijke schade zijn zo afgedekt. Als ik 'em morgen stuk rij (hopen van niet!) heb ik overmorgen een andere. Gegevens uitwisselen vind ik wel zo netjes. Wie weet blijkt achteraf toch dat ik schade heb!
 
Terug
Bovenaan Onderaan