Forma tourlaars vs Volvo 440. Tourlaars wint

Mensen, het valt me op dat iedereen er maar automatisch van uit gaat dat het om die tourlaazen gaat die zo sterk zijn maar ik denk zelf dat het gewoon om een aloud gezegde gaat:

Houten Volvo's, stalen mannen.










:+
 
Het is jouw schuld TS...
Je weet toch dat je geen fossielen in een Volvo 440 moet inhalen... |(

Aan de andere kant... ik heb bewondering voor je moed... ;)

440.jpg
 
Het is jouw schuld TS...
Je weet toch dat je geen fossielen in een Volvo 440 moet inhalen... |(

Aan de andere kant... ik heb bewondering voor je moed... ;)

[http://home.zonnet.nl/volvop130/440.jpg (afbeelding)]

Is ook niet inhalen he, is voorbijrijden en daarna aanrijden/aangereden worden. :P
 
Uuhm... is er een mogelijkheid dat je stepje (voor of achter) gewoon de bumper heeft meegetrokken?

Wel geniaal :p
 
Voor de echte liefhebber geldt dat ook voor de S en V serie, dat zijn in Nederland gebouwde Mitsubishi's.
 
Is ook niet inhalen he, is voorbijrijden en daarna aanrijden/aangereden worden. :P

Voorbijrijden staat gelijk aan inhalen... en da's levensgevaarlijk bij dergelijke Volvo's...
Laat dit een waarschuwing voor je zijn, je bent er heel goed vanaf gekomen... ;)


:+
 
Niemand behalve de echte moraalridders houden strak een snelheidsverschil van 10 km/h (aldus de gedragscode) aan bij een net niet stilstaande file. Maar als zij zo slim is om zometeen te verklaren dat ze je niet gezien heeft omdat je er toen nog niet was en je dus wel vééls te hard gereden moet hebben... :/

jammer dat je het proberen aan te houden van de 10-15 km snelheidsverschil toeschrijft aan de moraalridders.

Het heeft heel veel met je eigen veiligheid ( en die van je medemotorrijders te maken)

- de frustratie van ik sta vast en de motor rijdt door leidt al tot gevaar
- de snelheidsbeleving van een stilstaande automobilist is al beroerd
- ze voelen zich veilig in hun blik
- ze schrikken van de motor( vooral omdat ze bijna achter het stuur in slaap zijn gevallen)
( zelfs vrachwagenchauffeurs hoor ik hierover)

Al deze punten zijn een potentieel gevaar voor iedereen op een motor.
Met het door je eigen moraalriddermodus aan te zetten in de file ben je misschien een minuut langer onderweg, maar loop je zelf minder risico en maak je het ook makkelijker voor andere motorrijders.

en jij bent altijd de verliezer als je echt in aanraking komt met een auto.

sorry voor dit off-topic gedeelte.
 
Laatst bewerkt:
jammer dat je het proberen aan te houden van de 10-15 km snelheidsverschil toeschrijft aan de moraalridders.

Hoho, nu gooi je er zelf al 5 km bovernop, da's 50% van het toegestane snelheidsverschil! Je houdt je wel of niet aan de regel ;) /moraalridder

Het heeft heel veel met je eigen veiligheid ( en die van je medemotorrijders te maken)

...

Al deze punten zijn een potentieel gevaar voor iedereen op een motor.

Dat klopt. Toch beleeft elke motorrijder "de grens" anders. Niet alleen bij filerijden maar ook bij bochtensnelheid, rechts inhalen, vooraan staan bij het stoplicht, de kleding op de motor, de afstand tot de voorligger ...

En in de regel vinden we iedereen gek/debiel/geschift/levensmoe wiens norm HOGER ligt dan die van ons en we vinden iedereen een schijterd/angsthaas/beginner/mietje wiens norm LAGER ligt dan die van ons.

Om daar nou weer een discussie over te beginnen lijkt me nutteloos. Dat kan nog altijd in het Calimero topic.
 
Hoho, nu gooi je er zelf al 5 km bovernop, da's 50% van het toegestane snelheidsverschil! Je houdt je wel of niet aan de regel ;) /moraalridderDat klopt. Toch beleeft elke motorrijder "de grens" anders. Niet alleen bij filerijden maar ook bij bochtensnelheid, rechts inhalen, vooraan staan bij het stoplicht, de kleding op de motor, de afstand tot de voorligger ...

En in de regel vinden we iedereen gek/debiel/geschift/levensmoe wiens norm HOGER ligt dan die van ons en we vinden iedereen een schijterd/angsthaas/beginner/mietje wiens norm LAGER ligt dan die van ons.

Om daar nou weer een discussie over te beginnen lijkt me nutteloos. Dat kan nog altijd in het Calimero topic.

50% is een groot verschil ;), maar doel een beetje op de 50 plus doorcrossers.

En ik snap ook wel dat iedereen eigen normen heeft, maar we moeten ons een beetje realiaseren dat we geen koekblikkers zijn die schijt hebben aan anderen.

Ook ik geef toe dat het wel eens een beetje te snel gaat, maar probeer er wel op te letten.

Als iedereen dat doet ipv moraalridders vs Calimero te gaan scanderen, of mietje vs ASO.

Net als even een handje opsteken als iemand ruimte maakt, terwijl de ruimte ruim voldoende was om toch al te kunnen passeren. Doet zeer veel goeds bij die persoon en zo maak je het voor de volgende motorrijder weer een stuk makkelijker.
 
Een volvo 440 is ook geen volvo man, probeer mijn 244 maar eens in te halen, wedden dat je laarsje het niet overleeft :P.
 
@Raphael-S: Aangezien ik dagelijks Nijkerk/Amstelveen rij en ik ZZP-er ben is het voor mij interessanter om die motor te lease. Onderhoud maar ook mogelijke schade zijn zo afgedekt. Als ik 'em morgen stuk rij (hopen van niet!) heb ik overmorgen een andere. Gegevens uitwisselen vind ik wel zo netjes. Wie weet blijkt achteraf toch dat ik schade heb!
Da's wel grappig ja, wist niet dat dat mogelijk was, motor leasen :)

En inderdaad, je hebt helemaal gelijk als blijft dat je toch schade hebt!
 
Een volvo 440 is ook geen volvo man, probeer mijn 244 maar eens in te halen, wedden dat je laarsje het niet overleeft :P.

Zie mijn post op: Geplaatst op dinsdag 15 juni 2010 23:25

Blij te horen dat er nog Volvo RWD liefhebbers zijn.. ;) ;)
 
Niet voor het 1 of het ander, maar dat is het dagelijks gedrag van een grote meerderheid van de chauffeurs. Diegene die achterkomt moet maar zorgen dat ie "anticipeert".
HUH!!!???WAT!? ja jij dus inclusief, dildo!


mompelt iets over vrachtwagens waar jij een meter voor de grille langswil kruisen om uit te voegen en waar de chauffeur met veertig ton maar in de remmen moet.....of was je dat even vergeten.
eerst naar jezelf kijken voor je een bek over een ander opentrekt neander!
 
Een volvo 440 is ook geen volvo man, probeer mijn 244 maar eens in te halen, wedden dat je laarsje het niet overleeft :P.
een 244....ja das ook geen vergelijk wel.

een koekblik of een tank.

...heb ik btew liever een 264 v6

ow btw strakke actie ts!
 
@axetattoe: pot... ketel... zwart zien, je kent t wel.
 
Laatst bewerkt:
Oh, word gewoon pissig als ik het lees!!! Wat een opmerking; ja, maar je reed zo hard :X |(

Die heb ik ook naar mn hoofd gekregen toen ik werd aangereden, weliswaar met het koekblik (en ik reed maar 10km/u nog niet eens) Dat is zo'n kansloze opmerking..

Goed dat jij er heel vanaf bent gekomen!! Hopen dat ze moet dokken als ze het aangeeft aan de verzekering, wat een kut!!
 
jammer dat je het proberen aan te houden van de 10-15 km snelheidsverschil toeschrijft aan de moraalridders.

Je hebt gelijk, dat was te ongenuanceerd van mij en bij deze teruggenomen. Neemt niet weg dat ik maar weinig (géén) motorrijders in de file zie die strak 10 km/h snelheidsverschil aanhouden. En als de file stilstaat, moet ik dan 10km/h gaan rijden? Liever niet eigenlijk.

Maar je hebt gelijk, het is een beetje off topic. :)
 
Een lekker wijf in een Volvo 440, volgens mij is de leeftijd om te mogen rijden in een Volvo minimaal gelijk aan de eerste 2 cijfers van het model :+

Je hebt een volvo 440 met apk vanaf iets van €500,- Ik weet niet wat jij leuk vindt maar ik val wel op aantrekkelijke studentes van pakweg 20 :+ :+
 
236985-flawlessvictory_large.jpg


.... En als iemand nou zo vriendelijk is om Sub-zero te vervangen door de laars van beyond cool :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan