Formaat gpz600r

iron eagle

Die hard MF'er
4 mei 2011
257
0
Waddinxveen
Hai, ik zag op internet een leuke GPZ600R uit 1990 voorbij komen en vroeg me af hoe groot/klein zo'n ding is.......

Ik ben zelf ooit begonnen op een gpz500s en dat was met 195cm natuurlijk veel te klein.

Nu vroeg ik me af of zo'n 600r hetzelfde formaat had als een 500, of dat zo'n ding toch een stukkie groter is???

Iemand die dat me even gauw kan vertellen?
 
dat gaat me wat ver... veel motoren zijn ietwat aan de kleine kant als je >1,90 bent. of je moet een zwaar toermonster/allroad gaan rijden

een cb1 zou ik niet rijden maar voor de rest proefrijden dan merk je het vanzelf.
 
Zijn niet alle 600's klein als je 195 cm bent? Als ik mijn zwager die 1.90 al op zijn 750 VFR zie moet ik een beetje giegelen terwijl dat ding al een stuk groter is dan mijn 600.
 
GPX was voor mij prima te doen hoor. Ik ben 1,85. Vond hem groter dan bijvoorbeeld een 600rr ofzo.
 
Ik kan me vergissen, maar ik meen me te herinneren dat een GPZ600R qua zit eerder kleiner was dan een GPZ500S. Alles kan natuurlijk, maar met een lengte van 1.95m zou ik het eerder zoeken in de richting van een all-road, als je ruim wilt zitten.
 
Het gaat me niet zozeer om ruim zitten, maar een maatje van heeft een suzuki rf900r en ik heb een choppertje.

Ik zoek nu een goekoop race/toermotortje als funbike om eens normaal met hem te kunnen toeren (zo kan ik hem tenminste een beetje bijhouden)
 
Laatst bewerkt:
dan kun je beter een gpx750 kopen.
is ook wat vlotter.

http://link.marktplaats.nl/471102042

of een gpz900.
vlotter en groter.

http://link.marktplaats.nl/477032250
 
Laatst bewerkt:
Hai, ik zag op internet een leuke GPZ600R uit 1990 voorbij komen en vroeg me af hoe groot/klein zo'n ding is.......

Ik ben zelf ooit begonnen op een gpz500s en dat was met 195cm natuurlijk veel te klein.

Nu vroeg ik me af of zo'n 600r hetzelfde formaat had als een 500, of dat zo'n ding toch een stukkie groter is???

Iemand die dat me even gauw kan vertellen?
Ik heb ze allebei gehad (GPZ500s het "nieuwe" model van na 1994 met de lagere clip-ons) ...en ze zijn ongeveer vergelijkbaar. Compacte fietsen. Op de 600 zit je zelfs nog ietsje meer opgevouwen.
 
Ik heb ze allebei gehad (GPZ500s het "nieuwe" model van na 1994 met de lagere clip-ons) ...en ze zijn ongeveer vergelijkbaar. Compacte fietsen. Op de 600 zit je zelfs nog ietsje meer opgevouwen.

Ik was er al bang voor, helaas. Wordt het toch voor een ander modelletje kijken.....
Soms wou ik dat ik klein gebleven was hahaha
 
een GPz/GPX600r is ook een kleine motor.

idd, ik denk dat die je moet maken niet echt prettig is voor je knieeen,
zadel is vrij laag en steps vrij hoog.

ik kon er met 1.85m redelijk op, maar nu ik m'n zx-6 rij merk ik toch wel hoe krap het eigenlijk was.

Proefzitten kan natuurlijk altijd in een showroom. er staan er zat en het ding heeft ook nog gewoon een bok, :)
 
een GPz/GPX600r is ook een kleine motor.

idd, ik denk dat die je moet maken niet echt prettig is voor je knieeen,
zadel is vrij laag en steps vrij hoog.

ik kon er met 1.85m redelijk op, maar nu ik m'n zx-6 rij merk ik toch wel hoe krap het eigenlijk was.

Proefzitten kan natuurlijk altijd in een showroom. er staan er zat en het ding heeft ook nog gewoon een bok, :)


wel prima startersmotor trouwens, vergevingsgezind maar wel aardig wat power en goede bescherming tegen elementen, blokjes zijn haast onverwoestbaar.
 
Ben zelf een GPz750 gehad, met 1.85m vrij krap - heb nu een CBR1000F en is redelijk goed te doen. Ook met bok overigens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan