Formule 1 naar Assen ?

Saalk

MF veteraan
13 sep 2012
1.197
95
Drenthe
De prov. Drenthe zit het wel zitten om de Formule 1 naar Assen te halen. Ik ben bang dat dit dan ten kosten zal gaan van de Moto GP mocht dit armzalige idee door gaan.
 
Ik geloof niet dat er ooit nog een F1 race in Nederland verreden wordt. Mocht dat wel zo zijn, dan is Assen de meest logische keuze. Zandvoort is niet realistisch (oude meuk, te klein en een logistieke ramp).
 
Laatst bewerkt:
Nogal een wezenlijk verschil voor een circuit, auto's hebben vangrails nodig.
Iets wat Rossi en zijn collega's absoluut niet tegen willen komen tijdens een glijertje.

En het lijkt mij een dure zaak de boel steeds om te bouwen.
 
Nogal een wezenlijk verschil voor een circuit, auto's hebben vangrails nodig.
Iets wat Rossi en zijn collega's absoluut niet tegen willen komen tijdens een glijertje.

En het lijkt mij een dure zaak de boel steeds om te bouwen.
Vangrails? Volgens mij is juist 1 van de struikelpunten voor fans van de F1 dat de circuits tegenwoordig te veel "run-off area" hebben. Dit i.v.m. MotoGP.


Lijkt me heel stug dat F1 terugkomt naar Nederland.
 
Lijkt me heel stug dat F1 terugkomt naar Nederland.


Ook al is Zandvoort redelijk bevolkt met NIMBY's: Nu Max Verstappen zijn partijtje mee blaast en een lid van het koninklijk huis mede-eigenaar van Circuitpark Zandvoort is, zou het me niets verwonderen dat er binnen de kortste keren met de renovatie begonnen wordt.
 
Ook al is Zandvoort redelijk bevolkt met NIMBY's: Nu Max Verstappen zijn partijtje mee blaast en een lid van het koninklijk huis mede-eigenaar van Circuitpark Zandvoort is, zou het me niets verwonderen dat er binnen de kortste keren met de renovatie begonnen wordt.

Dat verwacht ik ook.
 
Het asfalt is dit jaar nog vernieuwd, maar voor de rest is het maar een verpauperd beeld bij Zandvoort.
Prima voor de amateur\hobbyist, dat zeker, maar voor zo'n professioneel circus kunnen ze beter helemaal overnieuw beginnen.

Overigens is Prins Maurits al enige tijd mede eigenaar ik denk niet dat dit veel uit zal maken vergeleken met een onbekende mede eigenaar.

Ik denk ook niet dat Max zelf de portemonnee gaat opentrekken dus hij kan er hoogstens wat reclame voor maken zodat er investeerders geïnteresseerd raken.

Echter lijkt het mij onwaarschijnlijk tenzij men op voorhand zekerheid krijgt dat na verbouwing er ook echt F1 gereden gaat worden.

De boel voor tientallen miljoenen verbouwen (als het niet meer is) om vervolgens te horen te krijgen dat er toch niet in Zandvoort gereden gaat worden lijkt mij een risico wat niemand in Nederland zal nemen.

Helaas hebben wij geen rijke energie drankjes meneer rondlopen die van racen houdt.
 
Laatst bewerkt:
Paar kilometer voor de kust zand opspuiten, windmolenpark, start en landingsbanen vliegveld (lees nieuw Schiphol), auto en motorcircuit, en een grote haven met voc schip, waarop we tegenstanders kunnen kielhalen.
 
Vangrails? Volgens mij is juist 1 van de struikelpunten voor fans van de F1 dat de circuits tegenwoordig te veel "run-off area" hebben. Dit i.v.m. MotoGP.


Lijkt me heel stug dat F1 terugkomt naar Nederland.

Ik zie toch regelmatig nog formule 1 auto's de muur in gaan.
Ik zeg wel vangrail maar als je even nadenkt weet je ook wel dat auto's op een andere manier tot stoppen worden gedwongen als ze de baan verlaten.
 
In hoeverre is een f1 race überhaupt winstgevend? Heb het idee dat het klauwen vol met geld kost, maar het weinig opleverd. Snap wel dat je dan niet miljoenen in de ontwikkeling van zo'n circuit wil pompen om aan het einde van de rit een negatief saldo over te houden.
 
Laatst bewerkt:
De prov. Drenthe zit het wel zitten om de Formule 1 naar Assen te halen. Ik ben bang dat dit dan ten kosten zal gaan van de Moto GP mocht dit armzalige idee door gaan.


Assen is te krap ervoor men kan er ( bijna ook) nergens inhalen op het huidige asfalt.
 
Ik zie toch regelmatig nog formule 1 auto's de muur in gaan.
Ik zeg wel vangrail maar als je even nadenkt weet je ook wel dat auto's op een andere manier tot stoppen worden gedwongen als ze de baan verlaten.

Punt is dat alle circuits waar F1 én MotoGP op rijden zijn aangepast voor de MotoGP. Kijk bijvoorbeeld naar COTA. Dat er een soort van vangrail nodig is voor auto's klopt dus niet.

Edit: Wat ik hiermee bedoel is dat er natuurlijk wel "vangrails" zijn voor auto's, maar dat deze ver buiten de run-off area staan waardoor MotoGP rijders tijdens 't glijden daar niet bij in de buurt komen.
 
Laatst bewerkt:
Dat is natuurlijk onzin.

Als je Lorenzo van het weekend met 200 km\h hebt zien glijden, mag hij van geluk spreken dat er geen vangrail lag, maar ook zeker dat hij niet direct in het grint terecht kwam met die snelheid.

De kans op gebroken botten was dan aanzienlijk groter geweest.

Je kan niet elke situatie afdekken, maar doe mij maar hele grote uitloopstroken. Glijden totdat ik mijzelf middels de weerstand tot stilstand heb gebracht.

Als ik op Zandvoort rij motiveert die vangrail mij totaal niet. Grint remt af en is beter dan botsen, maar ook grint is kut.

Salom was zeer ongelukkig en ik vind het vreemd om zo'n fataal ongeluk als voorbeeld te nemen wat betreft wel of geen uitloopstrook.

Daar staan tig voorbeelden tegenover waarbij het wel nut heeft met Lorenzo als meest recente voorbeeld meen ik.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan