Formule 1 racespel

Auke

MF veteraan
3 jun 2001
1.053
12
Fryslân
Ja ja het Formule 1 seizoen begint weer :)

Vraag aan de medeliefhebbers die voor elke race het circuit even willen verkennen. Wat is op dit moment het beste Formule 1 spel. Ik gebruik nog steeds Formule 1 racing van een jaar of 3,4 geleden.

Maar met mijn nieuwe computer kan ik wel wat beters hebben, dus welke raden jullie me aan??
 
F1 2001 van EA-SPort voor de looks en GP3/GP3 2000 van Microprose voor het speelplezier...
 
Laatst bewerkt:
EA Sports F1 2001 met MS Sidewinder FFB stuurtje. :}
Check ook de add-on van madfactory. Deze add-on tovert een volwaardig FIA GT-kampioenschap op je scherm. :)
(Ik heb em nu een maandje draaien en rij alleen nog maar met de GT-wagens.)

 
Ok ik zie nu Gp 3 twee keer aanbevolen en F1 2001 twee keer :)

Welke moet ik nu nemen :?
 
Voor echt ultiem realisme moet je GP3 hebben. Helaas moet je dan genoegen nemen met een "ouder" seizoen (1999) koop je de update erbij, dan mag je met de auto's van 2000 rijden.

Het andere spel is in mijn ogen ietwat minder realistisch, en vooral op force feedback gebied ligt deze game mijlenver achter op GP3.

Grafisch vind ik ze allebei erg mooi. Het rare is dat F1 2000 geen regen effecten heeft. Ik weet niet of die in F1 2001 zijn toegevoegd.

Persoonlijk zou ik voor GP3 gaan. De auto's en de tracks zijn mischien niet helemaal up to date, maar wat een mooie game is dit....
 
Laatst bewerkt:
Op donderdag 28 februari 2002 23:50 schreef
Het andere spel is in mijn ogen ietwat minder realistisch, en vooral op force feedback gebied ligt deze game mijlenver achter op GP3.

Er is al een tijdje een update voor f1 2001. Er is nu wel degelijk een (imho zeer realistische) ffb, en ook de graphics zijn er op vooruitgegaan.
 
Ik zou GPL, of Grand Prix Legends voor de niet-ingewijden, kiezen. Véél realistischer dan al dat andere vermelde spul hier.

Maar ja, niet echt geschikt om de circuits van vandaag te leren kennen, want het speelt zich af in '67 :} .
 
Terug
Bovenaan Onderaan