Formule berekenen drijfstangkrachten

Griffen

MF veteraan
18 okt 2002
2.186
0
Boxtel
Ik ben bezig mijn motor te voorzien van een grotere slag, dit door een andere krukas te monteren. Ik ben nu op zoek naar een toerental wat ik nog veilig kan draaien zonder dat ik daarbij veel meer krachten uitoefen op de drijfstangen dan standaard.
Heeft iemand daar een formule voor?
(ik wil nog even niet beginnen aan carillo drijfstangen)
 
Ik zie bijvoorbeeld bést nog wel (veel) vuil op je carterdelen, en ook het pasvlak van je cylinder zit nog vol met troep van je oude pakking........
Als je dat er nú vanaf haalt knoei je altijd iets naar binnen, dus het had (brand)schoon moeten zijn voordat het erop kwam.........
Motorblok schoonmaken in een goede spoelbak kost ongeveer 3-4 uur intensief spoelen en krabben.

Tja inderdaad daar heb je wel een punt, de onderkant van de cilinder heb ik wel netjes schoon gemaakt voor plaatsing. De bovenkant was ik eigenlijk enigsinds vergeten |( . Dat ga ik binnenkort dan doen, en alles maar even goed afplakken vantevoren.. De carterdelen zijn inderdaad niet brandschoon aan de buitenkant, de pasvlakken en binnenkant daarintegen wel.
 
Zet je oliefilterhuis dan gelijk ook ff recht, ziet er meteen een beetje netter uit.........
paul adviseert eigenlijk heel stiekum en stilletjes om weer helemaal van voor af aan te beginnen
 
Zet je oliefilterhuis dan gelijk ook ff recht, ziet er meteen een beetje netter uit.........
paul adviseert eigenlijk heel stiekum en stilletjes om weer helemaal van voor af aan te beginnen


Tja oliefilterhuis zit er puur even op als afdichting... moet zelfs nog een filter in...Dus dat zet ik nog wel even goed er op. Ik was eigenlijk niet heel erg van plan opnieuw te beginnen, heb zowiezo geen spoelbak, en de binnenkant is netjes schoon.... (de buitenkant zoals je ziet niet)

{edit...}
Heb er even over nagedacht... maar dan zou ik dus de cilinder er even af moeten halen en deze brandschoon maken? En dan ook maar meteen de zuigers verwijderen en die meepakken? (kortom spoelbak kopen..)
(de carterhelften wilde ik echt zo laten... heb geen zin om t carter opnieuw te splitsen...)
Volgens een clublid van de fzrclub zou ik de cilinders even door moeten honen voor het beste resultaat?
 
Laatst bewerkt:
Tja oliefilterhuis zit er puur even op als afdichting... moet zelfs nog een filter in...Dus dat zet ik nog wel even goed er op. Ik was eigenlijk niet heel erg van plan opnieuw te beginnen, heb zowiezo geen spoelbak, en de binnenkant is netjes schoon.... (de buitenkant zoals je ziet niet)

{edit...}
Heb er even over nagedacht... maar dan zou ik dus de cilinder er even af moeten halen en deze brandschoon maken? En dan ook maar meteen de zuigers verwijderen en die meepakken? (kortom spoelbak kopen..)
(de carterhelften wilde ik echt zo laten... heb geen zin om t carter opnieuw te splitsen...)
Volgens een clublid van de fzrclub zou ik de cilinders even door moeten honen voor het beste resultaat?
dan heeft je clublid gelijk, en idd de cylinder ff eraf is zéker geen slecht idee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan