Braambes
Rookie
Hallo,
Ik ga hier effe een lang verhaaltje neerpoten, dus neem effe door om het te lezen, heb echt hulp nodig.
Ik heb me dus een masai DB50H aangeschaft, en als ik die uit de winkel bolde reed hij 60 - 65 (had ik niet om gevraagd, is namelijk een 50cc). Daarom heb ik dus een begrenzingsplaatje gemaakt op school en dat er in gestoken (= exact zelfde als het echte begrenzingsplaatje). Allemaal goed en wel, maar hij trekt voor geen meter op.
Een vriend vertelde mij dat ik een groter achtertandwiel moest steken, maar wist niet precies hoeveel groter (en dat ik dan dat begrenzingsplaatje eruit kon halen, sneller optrekken = minder snelheid beweerd hij)
Dus ik vandaag naar de winkel waar ik hem gekocht had, en die kerel wist me doodleuk te zeggen dat hij niet wist hoe dat moest, dat hij te hoog in toeren zou gaan en na een maand misschien al stuk zou zijn.
Ben radeloos; hij rijd wel 50 km/uur maar het is geen plezier meer om mee te rijden.
De kerel van mijn winkel wist me te zeggen dat er een FORMULE voor bestond om uit te rekenen welke verhoudingen de tandwielen moeten hebben, ik heb al wat zitten googlen maar ik vind er niets over.
Graag hulp.
Mvg, Bram (braambes-@hotmail.com)
effe hetgeen ik wél weet over de brommer specificaties:
gewicht: 73 kg (droog)
CE homologation: e3*2002/24*0368*01
eninge type: 4 stonke single, horizontal
displacement: 48cm³
bore x stroke: 38,8x40,63 mm
compression ratio: 9,5 : 1
Max power @ rpm: 1,7 kW @ 6600 rpm
Max torque @ rpm: 2,5 Nm @ 6600 rpm
ignition: CDI
cooling; air
carburation: PZ22-2 22 mm
lubrication: wet sump forced
distribution: SOHC
Clutch: manual multi-plate wet clutch
transmission: 4 speed manual
final gear ratio: 39/16
front brake: hydraulic disc
rear brake: zelfde
front tire size: 110/70 - 12
rear tire size: zelfde
front suspention: hydraulic telescopic fork
rear suspensio: mono-shock alu swingarm
wheelbase: 1090 mm
starting system: kickstart
fuel tank: 3.0 wich 0.9l reserve
Ik ga hier effe een lang verhaaltje neerpoten, dus neem effe door om het te lezen, heb echt hulp nodig.
Ik heb me dus een masai DB50H aangeschaft, en als ik die uit de winkel bolde reed hij 60 - 65 (had ik niet om gevraagd, is namelijk een 50cc). Daarom heb ik dus een begrenzingsplaatje gemaakt op school en dat er in gestoken (= exact zelfde als het echte begrenzingsplaatje). Allemaal goed en wel, maar hij trekt voor geen meter op.
Een vriend vertelde mij dat ik een groter achtertandwiel moest steken, maar wist niet precies hoeveel groter (en dat ik dan dat begrenzingsplaatje eruit kon halen, sneller optrekken = minder snelheid beweerd hij)
Dus ik vandaag naar de winkel waar ik hem gekocht had, en die kerel wist me doodleuk te zeggen dat hij niet wist hoe dat moest, dat hij te hoog in toeren zou gaan en na een maand misschien al stuk zou zijn.
Ben radeloos; hij rijd wel 50 km/uur maar het is geen plezier meer om mee te rijden.
De kerel van mijn winkel wist me te zeggen dat er een FORMULE voor bestond om uit te rekenen welke verhoudingen de tandwielen moeten hebben, ik heb al wat zitten googlen maar ik vind er niets over.
Graag hulp.
Mvg, Bram (braambes-@hotmail.com)
effe hetgeen ik wél weet over de brommer specificaties:
gewicht: 73 kg (droog)
CE homologation: e3*2002/24*0368*01
eninge type: 4 stonke single, horizontal
displacement: 48cm³
bore x stroke: 38,8x40,63 mm
compression ratio: 9,5 : 1
Max power @ rpm: 1,7 kW @ 6600 rpm
Max torque @ rpm: 2,5 Nm @ 6600 rpm
ignition: CDI
cooling; air
carburation: PZ22-2 22 mm
lubrication: wet sump forced
distribution: SOHC
Clutch: manual multi-plate wet clutch
transmission: 4 speed manual
final gear ratio: 39/16
front brake: hydraulic disc
rear brake: zelfde
front tire size: 110/70 - 12
rear tire size: zelfde
front suspention: hydraulic telescopic fork
rear suspensio: mono-shock alu swingarm
wheelbase: 1090 mm
starting system: kickstart
fuel tank: 3.0 wich 0.9l reserve
Laatst bewerkt: