formule van NOS?

Dinky Toy

MF veteraan
2 nov 2001
6.094
1
euh nou weet ik het niet meer de formule van NOS was toch N2O2 of niet :?

valt onder hoge temp uiteen in N2 en O2
 
Laatst bewerkt:
Dus stikstof uit een flesje met druk is de perfecte intercooler.

Weet iemand of turbofietsen intercoolers hebben?
Het leek mij van niet vanwege de extra ruimte voor radiator e.d.
Bij een turbofiets zou je dus heel erg veel vermogenswinst halen met N2O aangezien het mengsel gekoeld word :9 .

mmmhh let er wel op dat als je stikstof als intercooler gebruikt dat je het niet bij je luchttoevoer injecteert want dat gaat het zuurstof percentage naar beneden en wordt de verbranding alleen maar slechter.
dus gebruik wel een warmtewisselaar in de vorm van een intercooler ofzo.

samengeperste lucht neemt bij expansie ook een hoop warmte op he!!!(alleen minder dan stikstof geloof ik)
maar ja je een perslucht fles daar gaat zo\'n beetje 1200 liter lucht in en is dus zo leeg

dus zet het maar lekker uit je hoofd om het alleen als koelmiddel te gebruiken
 
HHmmm....verhaal klinkt niet slecht hoor Gizz, maar het rammelt ergens, tijd dat nitromax zich
meldt..



sorry....ik ben nu eenmaal een koppig mannetje :( ;)


Hihi, ik ook.
En ik krijg echt geen gelijk meer van Nitromax. ;)

Ik zal zometeen dat stuk wel even scannen, kan je het op je gemak even helemaal lezen.

Ik probeerde ook maar om een soort beknopte vertaling te geven.
 
Op zaterdag 09 februari 2002 19:53 schreef Gizzmo13 het volgende:En ik krijg echt geen gelijk meer van Nitromax. ;)
Ja, hier weer wel in Gizz :) :) . Ik was nog op m\'n werk jongens en dan moet ik tussen alle Messenger boodschappen van Niels ook nog alle topics lezen ( en op mijn leeftijd ..... )
Zo\'n klein flesje zoals ik op de motor heb doe je zo\'n 2,5 a 3 minuten mee, je gebruikt het uiteraard maar een paar seconden per keer ( en dan lig je toch alweer voor ;) )
Ga ik nu weer verder lezen!
 
Ik heb die pagina\'s gescanned en gemaild, en misschien zet Pooh ze op zijn server.

Ik heb geprobeerd Poohbeer, nognietingebruik en Twisted Paul geprobeerd te mailen, maar jullie hebben alle hotmail, en de acht pagina´s is ruim 3 MB. Dus dat gaat niet, hebben jullie ook nog een echte mailbox, mail hem dan effe.
 
Laatst bewerkt:
Oei, zoals ik het lees, komt onze chemicus in wording er nog het dichtste bij.
Voor de rest kan ik alleen maar zeggen, monteer aub geen lachgas op je motortje!
Volgens mij werkt het als volgt.......
Als er n2o ingespoten wordt, ontleedt dit mengsel zich bij een hoge temperatuur (zoals bij een normale verbranding in je verbrandingskamer) in twee delen stikstof (n), en een deel zuurstof (o)
De stikstof reageert nergens mee, en wordt alleen als zuurstofdrager gebruikt, om daarna gewoon door de uitlaat te verdwijnen.
Doch we zitten nu met een overschot aan zuurstof te kijken in onze verbrandingskamer, en dit zal een snijbrandereffect geven omdat het mengsel plotseling veeeel te arm is geworden! en daardoor de zuigerbodem zal gaan smelten.
Voor dit zuurstofoverschot gaan we nu dus in de goede verhouding brandstof erbij spuiten zodat er weer een goede balans van brandstof/zuurstof in de verbrandingskamer zit, waardoor er een plotselinge vermogenstoename gecreeerd wordt omdat nu het reguliere aangezogen mengsel ontsteekt, en daarbovenop ook nog eens het ingespoten lachgas met de bijbehorende hoeveelheid brandstof.

Dus.... lachen maar!

De temperatuur wordt dus onder controle gehouden door de hoeveelheid bijgespoten brandstof (benzine).

Daarbij kan ik ook nog zeggen dat n2o GEEN nitro
is!
Nitro is een gemeen spulletje, en is gewoon vloeibare springstof! (denk maar aan nitroglycerine)
Als je motortje op nitro loopt, en je staat bij de uitlaat, dan ruik je het meteen, en lopen de tranen meteen uit je ogen.
Nitro kun je overigens niet zomaar in je motortje doen, dat gaat geheid verkeerd!
Waarom dat nitromax zich zo noemt weet ik niet, maar als hij wil mag hij even bij me langskomen en doe ik ipv benzine wel even nitro in zijn tank,
en duw de motorfiets naar een veilige plek waar hij hem dan mag uitproberen, ik zal dan graag (met een gepaste afstand van 300 meter) de uitwerking hiervan willen zien.

Helaas denk ik dan wel dat we even geen reacties van deze beste jongen meer mogen verwachten, of hij moet een paar verpleegsters zover zien te krijgen dat ze een pc voor hem op zijn kamer zien te regelen.

Ik zie de reacties wel tegenmoet,

Groeten Paul.
 
Paul, ik zal je het artikel wel even mailen, kan je het zelf lezen.

Nitro oxide is wat er bij lachgas injectie gebruikt wordt, is idd wat anders dan nitro, maar zo wordt het nu eenmaal genoemd in de wandelgangen.

En waarom zou je een drager voor de zuurstof nodig hebben??


Jouw mailbox kan ook al geen 4 mb aan :(
 
Laatst bewerkt:
Hee Gizzmo!

Je kan hem mailen naar w.deboer@home.nl

Alvast bedankt!

Volgens mij smelt je hele blok weg als je
100% zuurstof injecteert...

Maar wat ik nu zat te denken...als je nu
N2O als zuurstofvervanger gebruikt en nitro
als benzine vervanger... })
 
Laatst bewerkt:
Is een goed en duidelijk artikel, bedankt ervoor. Ik ga morgen gelijk maar ff de Februari issue van PB halen.

Sorry, maar in de kiosk zal dat niet meer lukken. Ondertussen is het maart nummer al weer uit. Die POMS zijn echt snel. Nitromax, ik had je een paar weken geleden al op dat artikel gewezen: http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php?id=2548&singlepost=50706 :)

Ik moet me in dit geval dus bij Gizzzz aansluiten. Dus iedereen die het denkt te weten, moet maar even dat artikel lezen.
 
Paul, ik zal je het artikel wel even mailen, kan je het zelf lezen.

Nitro oxide is wat er bij lachgas injectie gebruikt wordt, is idd wat anders dan nitro, maar zo wordt het nu eenmaal genoemd in de wandelgangen.

En waarom zou je een drager voor de zuurstof nodig hebben??


Jouw mailbox kan ook al geen 4 mb aan :(
Vreemd, ik heb zelf lachgas op m\'n kawa zitten, en ik heb ook eens een v-max van zo een setje voorzien en ik ben nu een serieus straat/sprintmotortje aan het bouwen waar het ook op zit, en ik heb nog nooit ergens nitro oxide voor nodig gehad!
Volgens mij vergis je je in de amerikaanse termen
waar lachgas ook wel nitrous oxide genoemd wordt,
doch hier bedoelen ze gewoon n2o mee.

Groeten Paul.
 
Vreemd, ik heb zelf lachgas op m\'n kawa zitten, en ik heb ook eens een v-max van zo een setje voorzien en ik ben nu een serieus straat/sprintmotortje aan het bouwen waar het ook op zit, en ik heb nog nooit ergens nitro oxide voor nodig gehad!
Volgens mij vergis je je in de amerikaanse termen
waar lachgas ook wel nitrous oxide genoemd wordt,
doch hier bedoelen ze gewoon n2o mee.

Groeten Paul.
Petje af, je hebt overal verstand van. Dat ondernemer in je profiel staat niet voor groenteboer, denk?
 
Hee Gizzmo!

Je kan hem mailen naar w.deboer@home.nl

Alvast bedankt!

Volgens mij smelt je hele blok weg als je
100% zuurstof injecteert...

Maar wat ik nu zat te denken...als je nu
N2O als zuurstofvervanger gebruikt en nitro
als benzine vervanger... })
Je blok zal het inderdaad een beetje te warm krijgen als je pure zuurstof injecteert, hier heb je dus gelijk in, en daarom doen ze dat dan ook niet. lachgas is hier de enige juiste oplossing.
Waarom denk je dat ik op 300 meter afstand wel even het resultaat wil zien als ik bij nitromax zijn benzine even verwissel met nitro......
Voorzover ik het kan (en mag) beoordelen snap jij nog het beste hoe het zou kunnen werken.
Al moet ik zeggen dat gizzzz ook al aardig op weg is.

Met vr. groet, Paul.
 
Op zondag 10 februari 2002 00:14 schreef P.H.C. Ritzen het volgende:
... en ik heb nog nooit ergens nitro oxide voor nodig gehad!
Volgens mij vergis je je in de amerikaanse termen
waar lachgas ook wel nitrous oxide genoemd wordt,
doch hier bedoelen ze gewoon n2o mee.

Groeten Paul.


Nitrous Oxide = Nitrous = N2O = lachgas. Die gasten van PB zijn ook niet achterlijk.

Gizzmo, wat vond je van die foto van die pissed McLaren monteur? Lachuh
 
Waarom dat nitromax zich zo noemt weet ik niet, maar als hij wil mag hij even bij me langskomen en doe ik ipv benzine wel even nitro in zijn tank,
en duw de motorfiets naar een veilige plek waar hij hem dan mag uitproberen, ik zal dan graag (met een gepaste afstand van 300 meter) de uitwerking hiervan willen zien.
Phoe, ik wist niet dat je nickname aan zoveel regels gebonden was.
Ik ga hem maar snel veranderen voor mensen op gekke ideeën komen en idd Nitro in hun tank gaan doen. Je hebt een hoop mensen gered Paul!

Groetjes,
-M.Verver..........hmmmm, nee gewoon je eigen naam, te saai, getuigt van weinig fantasie ;)

- Nitrous Oxide Max.......ja, klinkt al beter.

- N2O Max .......jaja, we komen er wel.

IKHEBHET!!!!!!! LET OP, HET KAN WAT TE LANG ZIJN VOOR IN M\'N PROFIEL ;)

-Als er n2o ingespoten wordt, ontleedt dit mengsel zich bij een hoge temperatuur (zoals bij een normale verbranding in je verbrandingskamer) in twee delen stikstof (n), en een deel zuurstof (o)
De stikstof reageert nergens mee, en wordt alleen als zuurstofdrager gebruikt, om daarna gewoon door de uitlaat te verdwijnen.
Doch we zitten nu met een overschot aan zuurstof te kijken in onze verbrandingskamer, en dit zal een snijbrandereffect geven omdat het mengsel plotseling veeeel te arm is geworden! en daardoor de zuigerbodem zal gaan smelten.
Voor dit zuurstofoverschot gaan we nu dus in de goede verhouding brandstof erbij spuiten zodat er weer een goede balans van brandstof/zuurstof in de verbrandingskamer zit, waardoor er een plotselinge vermogenstoename gecreeerd wordt omdat nu het reguliere aangezogen mengsel ontsteekt, en daarbovenop ook nog eens het ingespoten lachgas met de bijbehorende hoeveelheid brandstof EN IK RIJDT AL HEEL LANG ZO ROND EN HET GAAT ZONDER PROBLEMEN GOED, ALS JE JE BLOK ER MAAR OP AANPAST - MAX !!!!!!
:j

Ik geef toe , het is een mondvol, maar ja, je ziet wat ervan kan komen.
Nu nog hopen dat ik dat hele verhaal voor op m\'n petje krijg ipv het Nitromax dat er nu staat ( en waaraan mensen me tot in Antwerpen toe herkennen, hè Stoef ;) )

Kun je nu weer slapen Paul? :+
 
Laatst bewerkt:
Sorry, maar in de kiosk zal dat niet meer lukken. Ondertussen is het maart nummer al weer uit. Die POMS zijn echt snel. Nitromax, ik had je een paar weken geleden al op dat artikel gewezen: http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php?id=2548&singlepost=50706 :)

Ik moet me in dit geval dus bij Gizzzz aansluiten. Dus iedereen die het denkt te weten, moet maar even dat artikel lezen.
Oeps, berichtje niet gelezen. Geen probleem, ik bestel hem wel via de MagazineMan ( die wèl zo mag heten want hij verkoopt magazines en is dus qua naam niet in overtreding :+ )
 
Phoe, ik wist niet dat je nickname aan zoveel regels gebonden was.
Ik ga hem maar snel veranderen voor mensen op gekke ideeën komen en idd Nitro in hun tank gaan doen. Je hebt een hoop mensen gered Paul!

Groetjes,
-M.Verver..........hmmmm, nee gewoon je eigen naam, te saai, getuigt van weinig fantasie ;)

- Nitrous Oxide Max.......ja, klinkt al beter.

- N2O Max .......jaja, we komen er wel.

IKHEBHET!!!!!!! LET OP, HET KAN WAT TE LANG ZIJN VOOR IN M\'N PROFIEL ;)

-Als er n2o ingespoten wordt, ontleedt dit mengsel zich bij een hoge temperatuur (zoals bij een normale verbranding in je verbrandingskamer) in twee delen stikstof (n), en een deel zuurstof (o)
De stikstof reageert nergens mee, en wordt alleen als zuurstofdrager gebruikt, om daarna gewoon door de uitlaat te verdwijnen.
Doch we zitten nu met een overschot aan zuurstof te kijken in onze verbrandingskamer, en dit zal een snijbrandereffect geven omdat het mengsel plotseling veeeel te arm is geworden! en daardoor de zuigerbodem zal gaan smelten.
Voor dit zuurstofoverschot gaan we nu dus in de goede verhouding brandstof erbij spuiten zodat er weer een goede balans van brandstof/zuurstof in de verbrandingskamer zit, waardoor er een plotselinge vermogenstoename gecreeerd wordt omdat nu het reguliere aangezogen mengsel ontsteekt, en daarbovenop ook nog eens het ingespoten lachgas met de bijbehorende hoeveelheid brandstof EN IK RIJDT AL HEEL LANG ZO ROND EN HET GAAT ZONDER PROBLEMEN GOED, ALS JE JE BLOK ER MAAR OP AANPAST - MAX !!!!!!
:j

Ik geef toe , het is een mondvol, maar ja, je ziet wat ervan kan komen.
Nu nog hopen dat ik dat hele verhaal voor op m\'n petje krijg ipv het Nitromax dat er nu staat ( en waaraan mensen me tot in Antwerpen toe herkennen, hè Stoef ;) )

Kun je nu weer slapen Paul? :+
Ik kan nog altijd goed slapen (gelukkig!),
En..... ik heb ook nergens gezegd dat je motortje ervan kapot gaat! dus waar die opmerking van jou op duidt weet ik niet.,
Trouwens ik ben zelfs een beetje een speedfreak, dus hoe meer er opgevoerd wordt, en hoe meer mensen lachgaskitjes monteren hoe liever ik dat zie, en ik zal dit dus eerder aanmoedigen dat ontmoedigen.
En aan een v-max hoef je helemaal niet zo veel aan te passen voor een lachgas setje, dat valt gelukkig reuze mee.
En waar ik dit :j teken aan te danken heb weet ik ook niet, ik probeer alleen maar te helpen.
Als je het niet eens bent met mijn uitleg die je hier van mij overgenomen hebt, dan mag je dat toch gerust zeggen? leren we misschien allemaal wat mee. ;)

Groeten Paul.
 
Nitrous Oxide = Nitrous = N2O = lachgas. Die gasten van PB zijn ook niet achterlijk.

Gizzmo, wat vond je van die foto van die pissed McLaren monteur? Lachuh
Dat heb ik dus ook gezegd als je een beetje goed leest, en die gasten van performance bikes zijn inderdaad niet achterlijk, dat wist ik allang.
En kun je die foto van die pissed monteur niet even posten? dan kunnen wij hem ook even zien
Zou ik leuk vinden. :+

Groeten Paul.
 
Op zondag 10 februari 2002 15:25 schreef P.H.C. Ritzen het volgende:En waar ik dit :j teken aan te danken heb weet ik ook niet, ik probeer alleen maar te helpen.

Groeten Paul.
Het blìjven Smileys hè ! Ook met hun middelvinger omhoog. In dit soort discussies blijft het toch een beetje heen en weer plaagstootjes geven. Ieder z\'n eigen idee en z\'n eigen mening.
 
Hier is ie dan:

pissedengineer.jpg


De McLaren engineer zat in hetzelfde vliegtuig als Ronnie Smith en Gus Scott. Zij hadden net meegedaan aan de Macau GP. De foto\'s zijn de officiele politiefoto\'s.

Die Macau GP is behoorlijk heftig: racen op een stratencircuit a la Monaco met een superstock. Daar rijden ook verschillende gasten mee die aan de Manx TT meedoen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan