Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
euh nou weet ik het niet meer de formule van NOS was toch N2O2 of niet
valt onder hoge temp uiteen in N2 en O2
Nou, denkniet dattie dat bedoelde...NOS??? Nederlandse Omroep Stichting????
is uitéén geval als NPS en NOB !!!
dat wou je toch weten???
euh nou weet ik het niet meer de formule van NOS was toch N2O2 of niet
valt onder hoge temp uiteen in N2 en O2
Nee, het is N20.
Dus 2 delen Nitro tov een deel O, valt uiteen in 2 delen N2 en 1 deel O2.
Staat een heel verslag in Performance Bikes Febr. 2002 over Nitro.
Nee, het is N20.
Dus 2 delen Nitro tov een deel O, valt uiteen in 2 delen N2 en 1 deel O2.
Staat een heel verslag in Performance Bikes Febr. 2002 over Nitro.
iets gevonden
uitlaat gassen bestaan uit o.a. CO , CO2 , NOx(stikstof-oxyde)
stikstofmono-oxyde NO: kleur-, reuk- en smaakloos gas. NO gaat bij aanwezigheid van zuurstof (O2)
snel over in stikstofdioxyde NO2. NO2 is een roodbruine,prikkelend, giftig gas.
het tast longweefsel aan. NO en NO2 worden meestal samengevat onder het begrip stikstofoxyde NOx
bron:autotechnisch zakboek van Bosch 2e druk blz.438
Het is N20, luister nou toch gewoon naar me.
bij alleen benzine/lucht verbranding:Het is N20, luister nou toch gewoon naar me.
De zuurstof zorgt samen met extra brandstof voor een veel hogere verbranding in cilinder, echter daar krijgt motortje het erg warm van, en omdat niemand het leuk vindt om zijn zuiger te zien verbranden koelen we met 2 delen Nitro oxide.
En zou leefde motortje nog lang en gelukkig.
bij alleen benzine/lucht verbranding:
hoe armer het mengsel is hoe hoger de verbrandings temperatuur.
hoe rijker het mengsel hoe lager de verbrandings temperatuur.
HHmmm...de rillingen lopen langs mijn lijf...
Deze chemicus in wording zal eens wat orde uit de chaos proberen te scheppen..
De stikstof wordt niet als koelmiddel gebruikt, ik bedoel, ik vries nu toch ook niet dood omdat er 80% stikstof in de lucht zit...
ja oftewel je krijgt overal meer krachten op en dat brengt onheroepelijk extra slijtage met zich mee...
Op zaterdag 09 februari 2002 19:06 schreef Gizzmo13 het volgende:Bij 21 graden wordt N20 vloeibaar bij 760 psi, das makkelijk, want dan kunnen we dat spul meenemen in en flesje.
Als deze onder hoge druk staande vloeistof wordt vrijgelaten veranderd het in een gas en KOELT sterk af.
Dat er een hoop energie nodig is om van
vloeibaar naar gas te gaan klopt wel.
Maar je stikstof koelt nog niks omdat
het geheel als N2O je blok wordt ingespoten...
Op zaterdag 09 februari 2002 19:19 schreef jkoehorst het volgende:Dus stikstof uit een flesje met druk is de perfecte intercooler.