forse snelheidsovertreding

Drei

Die hard MF'er
27 feb 2002
357
0
Wieringerwerf
Ik ben vorige maand geflitst en reed 40 km te hard ( mocht maar 80 ).
Ik ben dit jaar al eerder geflitst voor hetzelfde en kreeg nu een brief Centraal Justiteel Incasso Bureau, dat de zaak is overgedragen aan de officier van Justitie om het voor te leggen aan de rechter.
Mijn vraag is:........ Wat kan ik verwachten????
 
idd dagvaarding omdat je in herhaling bent gevallen.

Zal de boete flink hoger uit kunnen vallen ben ik bang (afhankelijk van de luimen van de rechter m/v)
 
afgezeken worden in een lullig rechtszaaltje, geen mogelijkheid tot weerwoord en gewoon betalen en voorwaardelijke rijontzegging voor een jaar ofzo.
 
Hopelijk voor jou wordt je rijbewijs niet ingenomen, omwille van de verkeersveiligheid (.....) zou dit wel kunnen.

Je valt onder de recidiveregeling. De regeling voor de 30-plussers. Je bent nu een veelpleger geworden, bij te hard rijden krijg je dan een zwaardere straf.

"Normaal" gesproken in 30+ gevallen doet de officier een schikkingsvoorstel. Als je ingaat op de schikking beken je schuld en zie je af van verdere vervolging of protest.

Als je dit keer moet voorkomen proberen ze je kennelijk te intimideren (wat meestal werkt). Kom in ieder geval met de trein en laat je roze papiertje toevallig thuis liggen. Toon de rechter je goede wil, vertel bijvoorbeeld dat je je motor hebt teruggevoerd naar 25 kW.
 
Ik heb ruim een jaar na de overtreding de volgende veroordeling gekregen:
boete van €265,- vier maanden voorwaardelijk en een proeftijd van twee jaar.
 
Ik heb ruim een jaar na de overtreding de volgende veroordeling gekregen:
boete van €265,- vier maanden voorwaardelijk en een proeftijd van twee jaar.

Dat is twee jaar lang dus jezelf erg aan de snelheidslimieten houden dan, ander wordt voorwaardelijk ineens onvoorwaardelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan