Forte moto power 1 en 2

MeV

Rookie
8 apr 2003
6
0
Enschede
Heeft iemand ervaring (goede of slechte) met deze brandstof additieven? Ik wil het eigenlijk wel eens proberen om op die manier de carburatie en de kleppen en dergelijke schoon te maken. Alleen de dosering vind ik al wat wazig. Een flesje op een tank....nou heb ik een GPz1000RX met een tank van 21 liter, maar ik had eerst een z550 met een tank van 14 liter, dat lijkt me nogal uitmaken...Gaat ie ook raar lopen ofzo? of heel veel herrie maken? Of donders stinken?
 
wat is er eigenlijk gebeurd met shell pura? Ik tankte dat nog wel eens, omdat ik het wel een mooie blauwe kleur vond hebben en omdat ik het wel wil steunen dat lui brandstof verbeteren, maar Pura bestaat niet meer?
 
xs1100 die drie jaar (buiten)had stilgestaan en na vlotterbakken omgespoeld te hebben nog beroerd liep, liep na vijf minuten weer prima door forte te mengen met ong 10 liter benzine, heeft wel een eigen geur zullen we maar zeggen.
maarre is het niet gewoon een soort kerosine wat dan veel goedkoper te koop moet zijn`?????
 
xs1100 die drie jaar (buiten)had stilgestaan en na vlotterbakken omgespoeld te hebben nog beroerd liep, liep na vijf minuten weer prima door forte te mengen met ong 10 liter benzine, heeft wel een eigen geur zullen we maar zeggen.
maarre is het niet gewoon een soort kerosine wat dan veel goedkoper te koop moet zijn`?????

Nee, vast geen kerosine want dat dieselt.
 
forte is wel goed spul, veel motorzaken gebruiken dit bij carbproblemen voor de carbs echt opengeschroeft worden. Heb het vorig najaar op de CBR van Seven gegooid, die sputterde af en toe wat. Was prompt over na het leegrijden van een tank met forte. Je kan het eens proberen, als het niet helpt heeft je dat wel een heel tientje gekost :P qua dosering...hoe minder peut erin je tank zit, hoe beter dat spul reinigt ;)
 
gewoon op een half tankie doe ik ook altijd werkt perfekt, heb zelf een 21 liter tank maar dan doet het spul weinig hoor.(forte power 1) de 2 is voor lange tijd weg zetten .

Verders heel af en toe eens shell pura tanken voor reinigende werking van het brandstof systeem.
 
wat is er eigenlijk gebeurd met shell pura? Ik tankte dat nog wel eens, omdat ik het wel een mooie blauwe kleur vond hebben en omdat ik het wel wil steunen dat lui brandstof verbeteren, maar Pura bestaat niet meer?

Da's Power geworden en dus was het alleen maar een naamsverandering want de NL Power is ook 95 oktaan. 'k Vind het wel 2 vreemde redenen om Pura te willen tanken.
Ik heb ook Forte en Power getankt om mijn carburateurs te reinigen, maar had er geen profijt van. Maar misschien is 'ie van binnen wel gaan blinken *D
Het zou leuk zijn als een onafhankelijke instantie dat soort middelen eens zou testen, want ze kunnen ons van alles wijs maken.
 
Ik was zelf ook altijd erg sceptisch met betrekking tot dit soort wondermiddelen, maar we hebben het eens samen met de verkoper van dat spul uitgetest met verschillende motoren die lang stil stonden, en het werkt gewoon.
Bij carburateurs die echt volkomen dicht zitten niet, de motor moet wel kunnen lopen.
Ook motorflush wat ze verkopen werkte goed, olieverbruik daalde en de compressie steeg flink, een compressie test voor en na gebruik liet duidelijk verschil zien.
Bij dat laatste spul moet je wle goed weten wat je doet, anders maak je meer kapot dan goed.
Benzinetoevoegingen voor winterstalling weet ik niet of ze werken, ik tap gewoon altijd de carburateurs af en dat werkt voor mij prima.
De werking van middelen ter preventie van iets is toch moeilijk aan te tonen.
En nee, ik heb (helaas) geen aandelen, maar als iets goed werkt mag dat ook best eens gezegd worden.
 
Wat ik zo soms in de auto gebruikte en vaker in
de gpz 1000 is 'dry fuel' van 'Wynns'. Het wil nog
weleens voorkomen dat er condesatievocht
in je reserve blijft hangen. En kan dus ook
in je cabs komen. Beter is het om elk jaar
ff de tankinhoud te ledigen.
 
Je kunt het ook preventief gebruiken daar je je tank niet elke week van de motor afhaald ;)
Om je een idee te geven hoevbeel water er in je tank kan zitten...voor de winterstop nog
ff 'dood' laten rijden op reserve. Beetje stom dus. Wilde gisteren voor het eerst starten, maar niks hè. Had 50% water in de vlotterkamer. En de tankinhoud al in het putje ;)
 
vraagje tussendoor.... is het puur voor het geval je begint te merken dat de motor niet lekker loopt, of kun je dit soort spul ook preventief gebruiken?
Bij het rijden kun je Motopower 1 gebruiken als preventiemiddel.
Tijdens langdurig stilstaan is Motopower 2 heel geschikt als benzinestabilisator.
Moderne benzine schijnt na een tijdje in zijn elementen uit elkaar te vallen. Als dat goedje dan in je carbs verdampt heb je een probleem...

Motoflush is ook heel goed, voor het olieverwisselen volgens voorschrift gebruiken en je gelooft niet wat er voor een rotzooi uit je blok komt.
Diesel heeft het zelfde effect, maar ik weet niet wat dat met je koppelingsplaten doet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan