Forte Moto Power 1 geschikt voor winterstop?

FZRalph

MF'er
12 jun 2011
59
0
Groningen
Dag allen,

Vandaag bij een prima motorzaakje in de buurt gevraagd om spul om toe te voegen aan de benzine bij de winterstop. Gaat me er vooral om dat de aggresieve benzine van tegenwoordig m'n rubbers enzo niet aantast en ik niet per se de vlotterkamers leeg hoef te laten lopen.

Heb Forte Moto Power 1 meegekregen.
Leek me prima, maar nu zie ik op de site van Forte dat Moto Power 1 vooral is om te cleanen... Als ik het zo lees is 2 meer geschikt voor mijn doeleind.

Kan iemand hier iets over zeggen?
Kan ik 1 inderdaad goed erin doen bij winterstop, of moet ik teruggaan?

Bedankt voor het meedenken.
Groet
 
Laatst bewerkt:
Dag allen,

Vandaag bij een prima motorzaakje in de buurt gevraagd om spul om toe te voegen aan de benzine bij de winterstop. Gaat me er vooral om dat de aggresieve benzine van tegenwoordig m'n rubbers enzo niet aantast en ik niet per se de vlotterkamers leeg hoef te laten lopen.

Heb Forte Moto Power 1 meegekregen.
Leek me prima, maar nu zie ik op de site van Forte dat Moto Power 1 vooral is om te cleanen... Als ik het zo lees is 2 meer geschikt voor mijn doeleind.

Kan iemand hier iets over zeggen?
Kan ik 1 inderdaad goed erin doen bij winterstop, of moet ik teruggaan?

Bedankt voor het meedenken.
Groet


Zet die van mij al jaren weg zonder er iets aan te doen onder de druppellader, over een paar maanden is het starten - lopen en niet al die onzin.
 
En toch is het niet slecht om je motor voor langere tijd weg te zetten met een brandstof-stabilisator (zoals Forté 2) in je tank. Het voorkomt een hoop gom-vorming.
Ik doe het zelfs in mijn tuinmachines, als die 5- 6 maanden stil staan.
Hoeft niet persé Forté te zijn natuurlijk. Je hebt meerdere merken. Gisteren heb ik nog met Liqui Moly gewerkt....ook goed
 
Laatst bewerkt:
Na het toevoegen van de stabilisator wel een stukje
rijden zodat de toevoeging door je hele brandstofsysteem
gaat.
Anders heb je na de winterstop alsnog slechte benzine in je
carbs/injectie systeem zitten.

Zelf gebruik ik Yamalube, is goedkoper en werkt naar mijn menig beter.
 
In dit geval waarschijnlijk niet van toepassing maar voor de lezers/ zoekers;
Door toevoegen van dit soort middeltjes bestaat de kans dat een eventueel aanwezige tank coating kan beschadigen. Zeker de wat oudere Tank Cure is hier gevoelig voor.
Geen idee of dit ook met Forte I en II zo is maar dacht dat dit wel interessant zou kunnen zijn.
 
In dit geval waarschijnlijk niet van toepassing maar voor de lezers/ zoekers;
Door toevoegen van dit soort middeltjes bestaat de kans dat een eventueel aanwezige tank coating kan beschadigen. Zeker de wat oudere Tank Cure is hier gevoelig voor.
Geen idee of dit ook met Forte I en II zo is maar dacht dat dit wel interessant zou kunnen zijn.

De meeste tankcoatings gaan er ook aan door de ethanol wat tegenwoordig in de benzine zit.....
 
Lol al die (dure) onzin en jullie trappen er allemaal in. Bij men vriendin hebben ze een huisje in Frankrijk waar ze 1x in de twee jaar (!!) het gras in het weiland maaien (is dan 2meter hoog) met een heel oud maai machine.. En die staat gewoon buiten.

Die zetten ze aan en rijden er een dag mee, en dan staat hij weer 2 jaar stil met dezelfde benzine en nooit additieven toegevoegd of wat dan ook en hij start altijd..

Altijd maar die huiltopics van 'Motor staat 4 maanden stil in mijn verwarmde garage wat moet ik doen?!?!!??!'

Schei toch uit _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Alle motoren die op nieuwe eigenaar staan te wachten bij onze lieve dealers, div. fietsen staan veeeeeeeel langer in showroom dan menig winter duurt. Zal men daar ook enige toevoeging in de tank doen of deze met volle tank bezine wegzetten? Neeeeee, dat doet men in de handel niet. Gewoon motor met volle tank wegzetten, accu aan druppellader en in voorjaar weer starten. Doe ik al jaren, nooit problemen gehad en loop der jaren flink wat € in de pocket gehouden door het NIET kopen van toevoegingen.
 
Laatst bewerkt:
Alle motoren die op nieuwe eigenaar staan te wachten bij onze lieve dealers, div. fietsen staan er veeeeeeeel langer dan menig winter duurt. Zal men daar ook enige toevoeging in de tank doen of deze met volle tank bezine wegzetten? Neeeeee, dat doet men in de handel niet.
Gewoon motor met volle tank wegzetten, accu aan druppellader en in voorjaar weer starten. Doe ik al jaren, nooit problemen gehad en loop der jaren flink wat € in de pocket gehouden door het NIET kopen van toevoegingen.

qft
 
Heb jij die 'slechte' benzine laten testen dan? :Y Kan je mij de uitslagen even doorsturen dan? Dank u wel ..

Ohnee.. Je hebt het zeker weer klakkeloos overgenomen van de hele kudde :W

Nee vrienden van mij wel, die auto heeft nog steeds problemen......maar goed als jij in Frankrijk komt met je motor gooi het er vooral in en stuur me de resultaten _O-
 
Laatst bewerkt:
Zo, lekker weer :)

Toevoegingen kunnen gewoon werken.
Geen hallelujah, maar ook niet nutteloos.


Moto Forte is er in twee varianten, en TS heeft precies de verkeerde meegekregen. Gaan de motor niet kapot van hoor, maar hij had om iets anders gevraagd.

Andere merken en soorten zijn er ook.

En met een paar maandjes stilstand is niet direct actie nodig.

Aan de andere kant staan er ongetwijfeld op deze pagina topics met; met motor start niet na enige tijd stilstand. En wacht maar tot maart 2013, dan zijn het er nog meer.

Als ik een sommige carbs in geachten haal, die zo goor zijn door enkel brandstof en stilstand, dan geloof ik wel in proberen die aanslag te voorkomen.
Maar het is niet verplicht :)
 
Je hebt natuurlijk ook gewoon 98 in Frankrijk. Je hoeft niet per se de E95 te tanken die, bij troep auto's, problemen kan veroorzaken.
Kan ook en dan zal het wel meevallen, feit blijft wel dat stukje bij beetje de benzine verandert ook hier en dat dit vroeg of laat problemen gaat opleveren en dan kan spul als Forte best helpen ook nu al.
 
Laatst bewerkt:
Nee vrienden van mij wel, die auto heeft nog steeds problemen......maar goed als jij in Frankrijk komt met je motor gooi het er vooral in en stuur me de resultaten _O-

Moet ook wel eens in Frankrijk tanken, nooit maar dan ook nooit enig probleem gehad.
Gewoon grote pomp nemen. Ook in Frankrijk heeft men gewoon Duitse / Japanse etc. etc. motoren / auto's net als de rest van de wereld.
Zouden die dan ook allemaal problemen krijgen net als je vrienden,
misschien ligt het aan de staat voertuig :? van die vrienden.
 
Zo, hier ontspint zich een lekkere discussie.
Reden voor mij om zoiets toch toe te voegen is dat vorig jaar het vacuumbenzinekraantje onder de tank is gaan lekken. Hoe dat kan? Rubber bleek aangetast.
Dat benzine dus agressief is tegenwoordig is voor mij wel duidelijk.
Dus waarom niet voor een tientje zoiets toevoegen? Baat het niet, schaadt het niet.
 
Auto van een jaar of 5 oud 1 keer E10 was genoeg......


Goede steekproefomvang ook, welgeteld 1 auto!! (er rijden er wel 32 miljoen rond in Frankrijk :') ) *O* *O* *O* Als iedereen die E10 tankt zonder problemen te krijgen dit op internet zou melden zouden alle servers van de wereld eruit liggen..

Gaat het goed: Hoor je niks
Gaat het fout: Meteen topics openen en klagen en iedereen volgt de kudde.. :W

En in Frankrijk rijden dezelfde autos en motoren als hier en denk je nou echt dat iedereen daar 98 tankt? Dan kunnen ze 95 wel afschaffen :+
 
Laatst bewerkt:
_O- Daar zijn ze in Duitsland al mee bezig met dat afschaffen van E10 benzine, het wordt er bar slecht verkocht.......en in Frankrijk zijn ze nogal verliefd op diesels en die hebben minder problemen.
 
Laatst bewerkt:
Zo, hier ontspint zich een lekkere discussie.
Reden voor mij om zoiets toch toe te voegen is dat vorig jaar het vacuumbenzinekraantje onder de tank is gaan lekken. Hoe dat kan? Rubber bleek aangetast.
Dat benzine dus agressief is tegenwoordig is voor mij wel duidelijk.
Dus waarom niet voor een tientje zoiets toevoegen? Baat het niet, schaadt het niet.

Baat het niet, tientje kwijt. :+
 
Laatst bewerkt:
In dit geval waarschijnlijk niet van toepassing maar voor de lezers/ zoekers;
Door toevoegen van dit soort middeltjes bestaat de kans dat een eventueel aanwezige tank coating kan beschadigen. Zeker de wat oudere Tank Cure is hier gevoelig voor.
Geen idee of dit ook met Forte I en II zo is maar dacht dat dit wel interessant zou kunnen zijn.

Klopt, Forté 1 & 2 moet je niet in een gecoate tank gooien! :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan